Gå til innhold

BK: "Varm" Sjokolade i kopp.

ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ga meg ikke særlig mye. Regner med du ikke har tenkt så hardt igjennom det heller siden du sier det er et resultat av å ha lite og gjøre, men du kunne vel funnet noe mer interessant å ta bilde av? Siden du først var ute og styrte med blitzer kunne du vel prøvd og fjernet skyggen fra fatet?

Synes det var litt blasse farger, kunne sikkert godt pumpa opp kontrasten litt. Poenget med å fotografere mat eller drikke er vel gjerne å få det til å virke innbydende, og det skjer ikke her. Prøv heller å få det til å se mer delikat ut.

Lenke til kommentar

Elsker det, er bare helt konge! Kiler på ryggen når jeg ser det, er bare èn liten ting:

Slike bilder krever mye mer dybdeskarphet enn det som er her etter min mening... Fatet og koppen er ikke helt ren, og jeg syns ikke utbrentheten passet så bra. Selv om meningen var å prøve ut nye vinkler tror jeg det ville gjort seg ovenfra og ned best, og jevnere belysning... Komposisjonen er også litt snål, burde gjort noe annet, for med den vinkelen funker ikke dette... Tror også jeg ville kjørt andre farger, helt hvitt servise, og annen farge på duken/bordet... Hva med krem som danner et hjerte eller noe?

Inspirasjon: http://thomasha.net/galleri_sv/diverse/index.html

Lenke til kommentar

Aner jeg ironi der, Olsen? Eller er det helt oppriktige følelser som kommer fram i første linje? ;p

Jeg er i hvert fall enig: Fint belyst, etter min mening, men ovenfra og ned kunne ha gjort seg. Jeg liker i hvert fall ikke at du kutter koppen så langt ned på toppen. Fine farger og fin belysning, som sagt. :)

Lenke til kommentar
Dette ga meg ikke særlig mye. Regner med du ikke har tenkt så hardt igjennom det heller siden du sier det er et resultat av å ha lite og gjøre, men du kunne vel funnet noe mer interessant å ta bilde av? Siden du først var ute og styrte med blitzer kunne du vel prøvd og fjernet skyggen fra fatet?

Synes det var litt blasse farger, kunne sikkert godt pumpa opp kontrasten litt. Poenget med å fotografere mat eller drikke er vel gjerne å få det til å virke innbydende, og det skjer ikke her. Prøv heller å få det til å se mer delikat ut.

Uenig. Ålreit vinkel som ikke fanger meg helt, men helhetlig mye bedre enn mesteparten av alle de melodramatiske bildene som blir lagt ut her med skremmende titler og nedgravde budskap. Liker fargene og syns mer kontraster hadde drept hele bildet og hele fremtoningen. Mindre skygger hadde også gjort hele bildet av for sterilt spør du meg. Det er jo såvidt én skygge som kastes mykt over duken. Jeg fikk blodig lyst på kakao hvertfall, så det er vel en smaksak om dette ser delikat ut eller ei.

Etter min smak: Fjern de to skyggene oppi kakaoen, også skulle du hatt litt røyk opp fra kakaoen :) Jeg liker det.

Hva med krem som danner et hjerte eller noe?

[ironi] Så kreativt [/ironi]

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg spesialist på noen som helst måte.. men jeg må si jeg likte ikke bildet fordi du ikke tok med hele koppen. Jeg føler på en måte at jeg mangler noe, og at jeg får lyst til å se hele koppen.

edit: men for all del! Bildet var kjempefint ellers.

Endret av cccconker
Lenke til kommentar

Uenig. Ålreit vinkel som ikke fanger meg helt, men helhetlig mye bedre enn mesteparten av alle de melodramatiske bildene som blir lagt ut her med skremmende titler og nedgravde budskap. Liker fargene og syns mer kontraster hadde drept hele bildet og hele fremtoningen. Mindre skygger hadde også gjort hele bildet av for sterilt spør du meg. Det er jo såvidt én skygge som kastes mykt over duken. Jeg fikk blodig lyst på kakao hvertfall, så det er vel en smaksak om dette ser delikat ut eller ei.

Ser ikke helt hva som gjør dette "helhetlig mye bedre enn mesteparten av de melodramatiske[...]", det er ingenting unikt med dette bildet. Fargene er helt nøytrale og når det ikke er noe spesielt med bildet sånn ellers (innholdsmessig), må det være NOE i etterarbeidet som skaper blikkfang. Hadde bildet vært i en annen setting hadde jeg aldri kommet til å husket det. Lyst på kakao fikk jeg heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...