Erik B. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei. På Lørdag kjøpte jeg meg en Sony Ericsson C702. Den har GPS, men i butikken sa de det koster penger for å bruke det. Går ut i fra dette er på grunn av at den må laste ned kart etterhvert som man beveger seg. Finnes det noen programmer man kan laste inn på telefonen, så man slipper datatrafikken? Takk for svar! Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Fant en tidligere tråd om dette. Nytt spørsmål: Har problemer med GPSen, den får aldri inn dekning lenger. Ikke en gang midt i Bergen sentrum. Skal det være slik? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Fant en tidligere tråd om dette. Nytt spørsmål: Har problemer med GPSen, den får aldri inn dekning lenger. Ikke en gang midt i Bergen sentrum. Skal det være slik? Får ikke inn dekning lenger? Har den telefonen noen gang vært i stand til til å få inn noe særlig? Jeg spør fordi jeg nettopp har kjøpt en C905, og den er helt elendig på GPS-dekning. Se min post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12684771 Har tre Nokiatelefoner med GPS, og de klarer dette bra - det virker både inne og ute - men en SE-telefon med GPS er nytt for meg. Lurer på om jeg må ut i bane rundt jorden for å få dekning på C905. Alternativt tar jeg en tur i butikken på mandag og klager min nød. Endret 25. desember 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ingen problem med satelitt dekning på min SE W760, fikk satelittdekning etter få min innomhus. Får inn maks 6stk satelitter. I programmet Wayfinder som følger med mob, så fikk jeg koblet ekstern gps til programmet, men google maps har jeg ikke klart å koble ekstern gps til. Noen som vet om det er mulig? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ingen problem med satelitt dekning på min SE W760, fikk satelittdekning etter få min innomhus.Får inn maks 6stk satelitter. I programmet Wayfinder som følger med mob, så fikk jeg koblet ekstern gps til programmet, men google maps har jeg ikke klart å koble ekstern gps til. Noen som vet om det er mulig? Leste nettopp en test, http://www.3g.co.uk/PR/Dec2008/Sony_Ericss...905_Review.html , der det sto : "Locating a GPS fix proved tricky and tiresome." Det kan jeg skrive under på!! Fint at du ikke har de problemene på din W760i. En firmwareoppgadering av C905 hjalp ikke en dritt. Forbanna surt; dette var julepresang fra meg til meg, og så sitter jeg her og irriterer meg. Ellers har jula vært flott! Vet ikke om SE har noen DOA-ordning, slik som hos Nokia (som virkelig trenger det), men jeg skal levere inn C905'en på mandag. Det trenger ikke være at det er noe feil med GPS'en. Det kan jo bare være at den rett og slett ikke er bedre, men da er det rett og slett bare ikke godt nok! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Akkurat fått en C702 som funker glimmers, både Google Maps, Wayfinder og Trekbuddy. Vil påstå GPS'en fungerer ganske bra, fått tilgang til opptil 9 satelitter (dersom eg forstår Trekbuddy rett) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Akkurat fått en C702 som funker glimmers, både Google Maps, Wayfinder og Trekbuddy. Vil påstå GPS'en fungerer ganske bra, fått tilgang til opptil 9 satelitter (dersom eg forstår Trekbuddy rett) Akkurat. Vel, vel, da ser det ut som jeg vil stille sterkt når jeg skal reklamere på min telefon. Tar du inn inntil ni satellitter, kan du bruke GPS'en. Da er alt i skjønneste orden. Jeg kjørte en ny runde med C905 i dag, og i de 13 km jeg kjørte i fint vær og i "öppna landskap" SKAL det vise mer enn en til to jævla satellitter. Etter endt tur skrudde jeg av telefonen for godt. På mandag skal den rett tilbake til butikken. Jeg kan ikke se at jeg har oversett noe med innstillinger. A-GPS er slått på, internettoppsettet virker bra og prøveabonnement er aktivert. Men selve GPS-mottakeren skal da fungere uten internettoppsett, kart eller abonnement. Og når mottakeren ikke finner noen - eller nok - satellitter hjelper det ikke med all verdens internettoppsett, Wayfindere eller abonnement. Endret 25. desember 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå