Gå til innhold

Ny gamer pc til 13.000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, er den enkel og montere? fordi jeg har ikke noe erfaring med og bygge en pc. Jeg skal la komplett bygge den for meg. Så vis jeg kjøper den etter jeg har fått den pc'en får jeg fint plass? har ikke så veldig mye erfaring med overclocking, men har hørt en del om det. Forresten hvordan gjør man det? laste ned ett program? vet ihvertfall at det er det på skjerkort.

Lenke til kommentar
Bump er det noen som har noe tips?

Du gjør lurt i å la komplett sette sammen pc'n for deg. Dersom du vil spare litt penger ville jeg nok tatt et kort som ikke er x2. Du kommer til å ha god ytelse med et singel kort i topklassen. Utover dette må jeg si at kompletts gamer PC ser veldig fresh ut med quad prosessor.

Ellers ville jeg sløyfet lydkort.

Lykke til med kjøpet

-Øyvind

Lenke til kommentar
Bump er det noen som har noe tips?

Du gjør lurt i å la komplett sette sammen pc'n for deg. Dersom du vil spare litt penger ville jeg nok tatt et kort som ikke er x2. Du kommer til å ha god ytelse med et singel kort i topklassen. Utover dette må jeg si at kompletts gamer PC ser veldig fresh ut med quad prosessor.

Ellers ville jeg sløyfet lydkort.

Lykke til med kjøpet

-Øyvind

Vil de fleste tinga synke etter jul i pris?

Fordi da få jeg antagelig en del mere penger, og jeg får nok mere penger. Pluss at jeg sikkert har fått samla noe også. Men jeg har hørt at man burde smelle til med ett skikkelig godt skjermkort så lenge du holder på og kjøpe pc så du får ett skjermkort som holder. Jeg har hørt at e8400 og e8500 så får du ganske mye ytelse for pengene har jeg hørt, og har hørt at til spilla de lager nå trenger man ikke quad, men hadde vært morsomt, men blir fort dyrt.

Er for eks en quad på 2,5ghz bedre en en duo på 3,0ghz. Har lurt litt på det der. Å når det står på spill for eks at det trenger minimum 2ghz prosessor mener de for eks vis du har en prosessor (en kjerne) på 2ghz eller for eks duo/quad?

Men tilbake til skjermkort. Hva kan egentelig for eks detta her dra?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365027&CKS=PCW

I forhold på 4870x2 selvfølgelig vet jeg at 4870x2 er bedre men, er det sånn helt ekstremt forskjell? og hva er egentlig best i gaming veldig bra prosessor eller skjermkort?

Ble ett veldig langt innlegg, men jeg er veldig nysgjerrig:P

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

4870 er et toppkort

4870 x2 er toppkort for entusiasten.

Ja er forskjell, men om forskjellen er verdt pengene er en annensak...

Quad vs duo er umulig å sammengline, kommer ann på aplikasjonen. Men til spill er duo best!

Til gaming er GPU viktigst, men CPU er også viktig!

Prisene vil falle etter jul. Datadelers pris har så og si alltid en fallende kurve!

Men husk også at dollaren begynner å bli(har blitt) sterk, dette påvirker importvarer!

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

Jeg har ingen av de spillene, så aner ikke..

Kan heller referere til 3dmark06. Med min e8400@4ghz og 4870 ligger jeg på ca 15500 om jeg ikke husker helt feil. Hva jeg hadde fått med 4870x2 aner jeg ikke 17000 kanskje?

Uansett 4870 x2 kjøper du hvis du vil/må ha det absoulutt beste. Kortet som gir absolut mest ytlese for pengene er 4870 og det er et toppkort!

Personlig synes jeg ikke et skjermkort er verdt så mye penger, da det blir altfor fort utdatert. Altså kortet er dobbelt så dyrt! om 2 år kan du heller kjøpe et nytt kort for ~2k og ha et kort som gruser 4870 x2, og total prisen er fortsatt den samme.

Lenke til kommentar

Men er jo og noe som heter og være fornøyd;) Har du lyst på 4870 x2 så er det i blandt lurt å lytte til mageflølelsen, for fy f... så surt det er å angre på at man ikke tok den helt ut når man først kjøpte:p

Men du les litt tester, der er crysis ofte med i oppsettet og du kan finne ut hva som kan kjøre på hva:) er bla litt lesestoff på hw.no

Lenke til kommentar
Men er jo og noe som heter og være fornøyd;) Har du lyst på 4870 x2 så er det i blandt lurt å lytte til mageflølelsen, for fy f... så surt det er å angre på at man ikke tok den helt ut når man først kjøpte:p

Men du les litt tester, der er crysis ofte med i oppsettet og du kan finne ut hva som kan kjøre på hva:) er bla litt lesestoff på hw.no

Oja, så du får så bra med 4870, men har du 521mb eller 1gb? vis du har 512mb og fikk 15000. Så tor jeg vil ta 4870 fordi det er 2000kr billigere.

Lenke til kommentar
Ok, men hva tror du http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365027&CKS=PCW

Altså 4780 512mb hadde greid? for eks hadde det greid high eller very high, eller kanskje ultra high. (tviler på ultra) en farcry 2? eller crysis, men farcry 2 ser bedre ut.

Når du skal vurdere hardware er det ikke så dumt å kikke på tester gjort av hw.no

i denne finner du fps=frames pr sekund for ulike spill

etter min mening er alt over 60fps glimrende i skytespill, mens strategispill stort sett ligger rundt 30fps

Her er det seff forskjell på de ulike spillene. Normal oppløsning på en 22" skjerm er 1680x1050

http://www.hardware.no/artikler/asus_radeo...4870_x2/55709/5

forskjellen på 4870x2 kortet og 4870 kan synes stor, men i praksis vil du ikke merke forskjell. cpu og skjermkort bør stå i stil til hverandre. Enig i at core 2 duo holder i lange baner til spillmaskiner. Men det er ingen bakdel å ha quad selvom det ikke er så mange spill som støtter flere kjerner.

Fortsatt lykke til med kjøpet

hilsen Øyvind

Lenke til kommentar

Oja, så du får så bra med 4870, men har du 521mb eller 1gb? vis du har 512mb og fikk 15000. Så tor jeg vil ta 4870 fordi det er 2000kr billigere.

Ja men det var klokket CPU og eller klokket GPU(catalyst klokk)

Her er litt 3dmark resultater med E8400 klokk og 48070 512mb. 4GB 1066 ram(corsair dominator)

3dmark06 - ikke klokket. ccc8.8

3DMark Score 13161 3DMarks

SM 2.0 Score 5654

SM 3.0 Score 6861

CPU Score 2772

3dmark06 - ccc klokket. ccc8.8

3DMark Score 13566 3DMarks

SM 2.0 Score 5959

SM 3.0 Score 7100

CPU Score 2773

3dmark06 -ccc klokket ccc8.8 cpu 4ghz

3DMark Score 15489 3DMarks

SM 2.0 Score 6376

SM 3.0 Score 7728

CPU Score 3670

3dmark06 -ccc klokket ccc8.8 cpu 4,2 ghz ram klokket 1120

3DMark Score 15866 3DMarks

SM 2.0 Score 6487

SM 3.0 Score 7829

CPU Score 3863

3dmark06 -ccc klokket max ccc8.8 cpu 4 ghz ram klokket 1050

3DMark Score 15538 3DMarks

SM 2.0 Score 6431

SM 3.0 Score 7817

CPU Score 3607

Som du ser har CPU mye å si her. Kommer ikke frem av de resultatene hvor mye GPU klokk hadde å si, men det var ikke så mye! Klokket desuten ikke mye.

Jeg tror ikke forskjellene på 4870 512 og 1gb er merkbare, knapt målbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...