KydeX Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei. Jeg har en SonyEricsson T610i. Når jeg er på sykkeltrening og har mobilen i lomma på jakken, så låser den seg stadig vekk, og skjermen blir hvit. For å få den i gang igjen må jeg ta den inn i varmen og ta ut og inn batteriet. Jeg regner med det er en kombinasjon av fukt pga. varme/kondens samt kulde som gjør at dette skjer. Jeg trenger rett og slett en mobil som tåler å være med meg på sykkeltrening uten å gi seg. Jeg bruker telefonen til å ringe med og sende noen få sms. I tillegg kan det være greit at telefonboka er grei å håndtere. Alle andre funksjoner er bare eventuelle pluss i boka. Design er heller ikke så viktig, men det trenger ikke være den styggeste mobilen på markedet da. På forhånd takk for eventuelle tips. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vel, du kan jo kanskje ta en titt på de røffe mobilers konge, Sonim XP1? Her finner du både XP1 og den nye XP3. Poenget er at dette er mobiltelefoner som tåler det meste! XP1 tålte alt fra å druknes i forskjellige væsker, til å bli overkjørt av en stor varebil, uten at mobilen tok noen særlig skade av dette. XP3 tåler i tillegg å være på 1 meters dyp i 30 minutter! Både XP1 og XP3 er av samme standard som kommunikasjonssystemer de bruker i forsvaret, og tåler altså det meste. Om du ikke bryr deg om at det ikke er kamera, 3G eller MP3-spiller så klart. Telefonene har basis-funksjoner som ringing, fargeskjerm, SMS og telefonbok, samt flere andre funksjoner. Telefonene er litt dyre, men dette er telefon som du vil ha i mange år, inntil du synes den blir for kjedelig Det skal ikke stå på om den blir ødelagt! Jeg vurderer selv XP1 faktisk, men tror egentlig jeg ender opp med en med GPS til å bruke i bil Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Her er fukt og støtsikre telefoner i prisguiden: https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...ering=min_price Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ved å velge "Med abonnement: Nei" slipper man å få alle treff dobbelt. http://tinyurl.com/6bjy9f Jeg er for øvrig enig med galexon. Skal man ha en skikkelig røff mobil, som tåler både sykkeltrening og verre behandling enn det, så går man for Sonim XP1 eller XP3. Lenke til kommentar
leadcd Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei. Jeg har en SonyEricsson T610i. Når jeg er på sykkeltrening og har mobilen i lomma på jakken, så låser den seg stadig vekk, og skjermen blir hvit. For å få den i gang igjen må jeg ta den inn i varmen og ta ut og inn batteriet. Jeg regner med det er en kombinasjon av fukt pga. varme/kondens samt kulde som gjør at dette skjer. Jeg trenger rett og slett en mobil som tåler å være med meg på sykkeltrening uten å gi seg. Jeg bruker telefonen til å ringe med og sende noen få sms. I tillegg kan det være greit at telefonboka er grei å håndtere. Alle andre funksjoner er bare eventuelle pluss i boka. Design er heller ikke så viktig, men det trenger ikke være den styggeste mobilen på markedet da. På forhånd takk for eventuelle tips. Alt du trenger er en blank liten plastpose med ziplock e.l da kan du til og med snakke i tlf mens du sykler uten at den du prater med hører vindsus og telefonen er like tørr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå