Gå til innhold

Nytt teleobjektiv til EOS 450D.


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er for tiden på utkikk etter et teleobjektiv når jeg får råd osv, kan jo ta sin tid men :p

 

Så jeg har lest litt om Canon EF 70-200 f/4.0L IS USM, og denne virker ganske interessant. Jeg er veldig glad i og ta bilder fra høyder, bilder av bygninger og andre ting.. Kan ta bilder av alt egentlig.

 

Fra før av har jeg kit objektivet som følger med Canon EOS 450D, 18-55mm IS.

 

Vil nevnte teleobjektiv være "godt" nok for en nybegynner som meg selv? Dvs, jeg tar bilder bare på hobbybasis, sammen med andre fotointeresserte kamerater.

Har gått og siklet på teleobjektiver i lang tid nå, men har fremdeles god tid til og bestemme meg på, grunnet pengemangel for tiden. Vil dette objektivet også ha lang "levetid"? Altså, at objektivet holder gjennom flere utbyttninger av kamerahus.

 

 

Takk for alle innspill :) Og beklager at det blir den ørtiførtiende posten om sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det objektivet er knallbra optisk, men så koster det også deretter (i forhold til spesifikasjonene).

 

Hvis du føler for å spare litt penger så er heller ikke 55-250mm f/4-5,6 noe dårlig valg. Fordelene er i korte trekk at du sparer veldig mye penger og får litt mer å gå på i både teleenden og den vide enden. Ulempen er at det er ett blendertrinn mindre lyssterkt i teleenden og at det ikke er i nærheten så skarpt. (Uten at det betyr dårlig) Begge har stabilisator.

 

Et annet alternativ er Tamrons 70-200 f/2,8. Det har bedre spesifikasjoner enn Canon sin 70-200/4 men er ikke like skarp, har ikke stabilisering og er tregere til å fokusere. Men f/2,8 er jo kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...