vikingkylling Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kjapt spørsmål. Jeg og dama har tenkt å flytte sammen, men aner ikke hvor mye det koster for to personer å bo sammen. Jeg tenker på vanlige utgifter som mat og sånt, ikke husleie osv. Vi blir boende i et distrikt. Takker for kjapt svar. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Har begge to inntekter? Alltid litt billigere for to stk. kontra en.. Endret 2. november 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Nei, bare en av oss har inntekt... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Røyking og drikking spiser opp en del penger Ellers kan du regne med ca. 4-5 tusen i mnd. til mat og husholdning, inkl. hygiene for to stk. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Kommer jo helt an på hvilken standard man legger seg på så klart... Noen klarer seg med 2500kr mnd (85kr dagen) i mat, (brødskive og billig hjemmelaget middag), mens andre bruker fint 6000kr på mat (take-away, brus godteri ol) Når du sier distriktet mener du landet som i at dere skal holde en bil også.? Egenerfart. 2000kr billån 4000kr husleie 1000kr veiavgift reparasjoner drivstoff ol til bil. 1000kr forsikringer 300kr ADSL 300kr hundemat og utstyr. som gav 3400kr mnd til resten, mat, hygiene, klær, ol.. Dette ble for trangt økonomisk for oss vertfall... Men det skal være fullt mulig å leve på 5-6000kr på mat, hygiene, klær osv... Men som dere kommer til å merke så er det MYE under den annet posten, alt fra såpe tannkrem, vaskemiddel ,oppvaskmiddel, oppvaskbørste, barbersaker, sminke, deo, salo, osvosv, det blir fort mye penger av det totalt... Men har du/dere en normal inntekt på 12-15.000 vil jeg tro det går strålende... Endret 2. november 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hm... takk for svar så langt. Hele saken er at jeg går på trygd og får ca litt over syv tusen i måneden. Hun har ikke inntekt i det hele tatt. Vi slipper å tenke på husleie, bil og sånt pga familien, så alt vi trenger er å vite om ca syv tusen er nok for to personer å leve på. Vi vet begge at det blir svært dårlig økonomi, men jeg vil tro det burde kunne gå. Og ja, vi er avhengig av bil, men kjører så lite som mulig. Vi betaler kun for bensin, ikke for avgifter og slikt siden vi låner den av faren min. Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Med litt planlegging så holder det med 7000 . Alt avhenger hva en er vant med. Lag budsjett og prøv å følge det . Noen små avvik kan forekomme men hold deg til kjernen. Ferdig budsjett skjema : http://www.nordea.no/budsjettskjema Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Takk, sparrowhawk. Vi er fullt klar over at vi må forholde oss til et lite budsjett, så jeg tror det skal gå bra. Lenke til kommentar
KS Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Eller du sjekker ut SIFOs standardbudsjett for 2008 Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hva er passordet for å bruke dette budsjettskjemaet fra nordea? Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det er ikke noe passord på den .. Venstre klikk linken og velg lagre som . Så lenge du lagrer den lokalt og ikke på nordea sine sider så skal den funke smertefritt .. Bruker den selv og er så vidt jeg veit ikke noe passord. Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hr gjort dette, men når jeg prøver å redigere noen celler får jeg opp at arket eller cellene jeg prøver å skrive til er beskyttet. Prøver jeg å oppheve denne beskyttelsen må jeg ha ett passord.. Rare greier :/ Lenke til kommentar
Myheartisinjail Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Sifo Standardbusjett for 2008 her er det ihvertfall litt budjsettregning vet ikke om det er til hjelp, men budsjettet der for min del passer meg akuratt med laveste inntekt. Om dama di ikke har inntekt synes jeg dere skal oppsøke nærmeste sosialkontor eller lignende å se hva mulighetene for å få litt inntekt er. Søke jobb, eller annet for å få inntekt. Det vil bli kjempe stramt å betale for 2 personer med 7.000 kr i mnd. Det ville ikke jeg ha greid for å si det sånn. Og jeg har 6.000 kr i mnd å bruke på meg selv. Regninger, fritid, mat, klær, litt sminke innimellom, transport og lignende. Det kan jo hennde dere har lyst feks å dra på kino enkelte ganger, spise ute noen ganger eller andre ting. Gjennomsnittlig spiser en person for 1000-2000 kr pr mnd. Regn 2 så er det 4.000 kr. 3.000 kr igjen = 1500 på hver av dere til feks mobilregning, fritid, klær eller annet... transport.... og diverse... For mine øyer ser dette litt stramt ut. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Studenter har utbetalt 6500 i måneden, hvorav minst 4000 hos de fleste går til husleie/strøm. Trekk fra 1500 til mat og du er allerede nede på en tusenlapp til andre ting som mobil, internett, transport etc... Ganske mange som lever på det Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Som en annen allerede har antydet; det finnes ingen fasit på dette, det er alt etter hva man har behov for og er vant til. Jeg har ekstremt lave utgifter i forhold til en gjennomsnittsnordmann, og jeg klarer meg veldig så greit. Vil tro jeg bruker rundt 1000,- på mat i måneden. Dietten består stort sett av first price og halv pris-varer, i tillegg til brød og melk of slike grunnleggende ting. 2000 i måneden burde være overkommelig for dere begge. En av de tingene jeg personlig syns folk bruker unødvendig mye penger på, er klær. Folk har ørten bukser, gensere, skjorter og skjerf og like mange par sko, men shoppe nye ting skal man visst uansett. Så det er et veldig godt eksempel på noe man ikke TRENGER, og som jeg personlig ville lagt til som en luksuspost i budsjettet. Det kan forøvrig også være en god måte å sette opp disse tingene på. Hvilke ting MÅ vi ha? Hvilke ting BØR vi ha? Og hvilke ting klarer vi oss egentlig godt uten? Så blir det enklere å prioritere hva inntektene skal gå til. Først få unna det man MÅ, deretter kan man finne ut hva man BØR, og hvis det ennå er noe igjen kan man evt tenke på hva man KAN. Bare noen løse tanker og erfaringer rundt dette med stramt budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå