Gå til innhold

Dårlig kontakt med router, pc-en står bak en murvegg.

Anbefalte innlegg

Sitter med et Jensen Wireless High Speed PCI Card II som har veldig dårlig kontakt med routern.

Routern befinner seg 2 etasjer over og pc-en min står bak/inntil en murvegg.

Slik det er nå har jeg veldig dårlig kontakt med trådløsnettet og det faller ut nesten hele tiden. Jeg har prøvd å stille på antennene både på kortet mitt og på routern men ingenting hjelper.

Nå har jeg fått prøvd litt med en D-Link DWA-142 boks istedenfor og den får med en gang mye bedre hastighet men fortsatt ganske svak tilkobling. Men i motsetning til kortet er det mye mer stabilt, har vel ikke mistet nettet helt en eneste gang.

Nå trenger jeg en (helst så billig som mulig) løsning for å få mer stabilt nett.

Det jeg har tenkt på er enten en lang antenneledning fra kortet og som kan stikke ut på andre siden av murveggen. Dette vil vel kanskje hjelpe litt men jeg vet ikke hva slags ledning som passer til dette kortet eller om det funker. Noen som vet dette?

En annen løsning er å kjøpe en USB-boks som jeg kan henge på utsiden av veggen og koble til pc-en med en lang USB-kabel. Finner ikke mange av disse, så om noen vet om noen gode og billige så hadde det vært fint.

Er det noen som vet om andre løsninger eller hva jeg kan kjøpe for å få dette til å funke bedre, så tar jeg imot alle gode tips :)

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...