Gå til innhold

En liten hyllest til Vista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du sier at vista er bedre enn linux må du komme med MANGE gode grunner. og det finnes ikke. ;)

Jeg har en: Jeg kan spille hva jeg vil på Vista. Kan du spille på Linux? Jeg kjøper ikke pc for å skrive på den og surfe på nettet. Da kunne jeg hatt en skrivemaskin og surfet med mobil/ipod og Wii.

Og den trumfer alle andre argumenter. Men jeg sa vel ikke at vista var bedre en Linux, jeg sa at jeg som en helt ordinær bruker foretrekker vista fremfor alt det andre som er laget.

Endret av farballa
Lenke til kommentar
Jeg har en: Jeg kan spille hva jeg vil på Vista. Kan du spille på Linux? Jeg kjøper ikke pc for å skrive på den og surfe på nettet. Da kunne jeg hatt en skrivemaskin og surfet med mobil/ipod og Wii.

...............................

.......................................

...........................................

Med Linux kan jeg spille Neverwinter Nights, med Wii-mote.....................

........................................

...............................................

Hva med Nexuiz, freeCiv, openArena, Elderscrolls, etc? Linux HAR flere spill en Windows, men flere spill er lagd for Windows. Aka det er majoritets kontrolert, så det er ikke et fritt marked.

Hva om alle hadde kjørt Wolksvagen, derfor blir bare deler til Wolksvagen lagd. Du skaffer deg en Opel og selger den fordi du ikke kan skaffe deler.

Jeg skal ikke lyve på meg noe som helst kompetanse på datamaskiner eller deres operativsystem, men jeg vet hva jeg liker og hva som fungerer for meg.

Så du har aldri sett etter om grasset er grønnere en den andre siden??????......??????? Verdt å se etter, noen ganger er det sant.

Også hvorfor er Linux egentlig annerledes en Windows? Fant det mer brukevennelige jeg, med en pakkebrønn så jeg slapp i lete rundt hele det pokker internette. Fant tilogmed noe jeg likte.

Note: Et notat, vis det returneres 4 ganger mer Linux laptoper, vil ikke det si at det selges 4 ganger så mye`? Ingen tall er opgitt heller, legg på at den var buggy til tusen på begge OS typene. Var noe om at webcamraet blant annet ikke virka, mye rart.

Til syvende og sist: Ubuntu kan kanskje passe, eller Debian. Forksjellen mellom Linux og Windows er egentlig bare filarkitektur OG at Linux har en kjørbar kommandolinje.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er enig i at vista er bra, og jeg synes også at det er bedre enn Xp...men det forutsetter vel at man har vista sertifsert maskinvare og relativt sprek maskin.

Generelt, så kunne jeg tenkt meg følgende forandringer:

1 -Fjernet alle tilleggsfunksjoner, som nettleser, epostleser, mediaplayer, pakkeprogram, antivirus, antispam, brannmur osv osv og laget et rent OS.

2 -Fjernet de 20000+ driverne som legges inn, og isteden hatt et minimum som gav bilde på skjermen og fikk mus og tastatur til å virke tilstrekkelig til at man fikk hentet ned nye drivere

3 -Fjernet WGA og annet som skaper mer problemer enn det løser

4 -Lagt om windows update tilsvarende det er på andre programmer, dvs en standard update knapp og så får man opp en liste med tilgjengelige oppdateringer

5 -Et mye bedre selvdiagnostikksystem, som gav nyttige svar på konkrete feil, ikke tallkoder og annet fjas.

6 -Ikke sydd alt inn i hverandre

Lenke til kommentar

Du kan spille de absolutt aller fleste spillene i linux du vill. bare du gidder å "knote" litt så funker det som det skal. og linux tar ikke halvparten så mye som vista gjør av cpu/ram osv..

vista er treigt.

den dagen du klarer å starte en vista pc raskere enn linux, kontakt meg, da er jeg nyskjerrig ;)

Lenke til kommentar

.......................................

...........................................

Med Linux kan jeg spille Neverwinter Nights, med Wii-mote.....................

........................................

...............................................

Hva med Nexuiz, freeCiv, openArena, Elderscrolls, etc? Linux HAR flere spill en Windows, men flere spill er lagd for Windows. Aka det er majoritets kontrolert, så det er ikke et fritt marked.

Hva om alle hadde kjørt Wolksvagen, derfor blir bare deler til Wolksvagen lagd. Du skaffer deg en Opel og selger den fordi du ikke kan skaffe deler.

Jeg skal ikke lyve på meg noe som helst kompetanse på datamaskiner eller deres operativsystem, men jeg vet hva jeg liker og hva som fungerer for meg.

Så du har aldri sett etter om grasset er grønnere en den andre siden??????......??????? Verdt å se etter, noen ganger er det sant.

Også hvorfor er Linux egentlig annerledes en Windows? Fant det mer brukevennelige jeg, med en pakkebrønn så jeg slapp i lete rundt hele det pokker internette. Fant tilogmed noe jeg likte.

Note: Et notat, vis det returneres 4 ganger mer Linux laptoper, vil ikke det si at det selges 4 ganger så mye`? Ingen tall er opgitt heller, legg på at den var buggy til tusen på begge OS typene. Var noe om at webcamraet blant annet ikke virka, mye rart.

Til syvende og sist: Ubuntu kan kanskje passe, eller Debian. Forksjellen mellom Linux og Windows er egentlig bare filarkitektur OG at Linux har en kjørbar kommandolinje.

Det jo ikke noe som sier at det selges 4 ganger så mange linux maskiner bare fordi de kommer tilbake fire ganger så ofte. Det er nok folk som meg som ikke gidder å bruke Linux som lever dem tilbake. Også er det sikkert en del som ikke er klar over hva de kjøper.

Lenke til kommentar
Du kan spille de absolutt aller fleste spillene i linux du vill. bare du gidder å "knote" litt så funker det som det skal. og linux tar ikke halvparten så mye som vista gjør av cpu/ram osv..

vista er treigt.

den dagen du klarer å starte en vista pc raskere enn linux, kontakt meg, da er jeg nyskjerrig ;)

Så jeg kan bare knote også glede meg over raskere oppstartstid?

Hva om jeg takler å sitte noen få sekunder og vente på oppstarten og ikke gidder å knote fordi jeg liker at ting fungerer?

Jeg er sikker på det er mye moro med motorsykkel, og du kommer det kanskje raskere frem. Du kan til og med ha det ganske behaglig om du kler deg godt. Er det en god nok grunn til å kvitte seg med bilen?

Lenke til kommentar

vista er treigt.

Så jeg kan bare knote også glede meg over raskere oppstartstid?

http://www.youtube.com/watch?v=83JGgxbH1B4 *plystre, plystre* Finner ingen andre som de poster tester med nøyaktig samme specs. Folk kan argumentere over at 64-biten eier da, men de fleste Linux distroer har 64-bit også. Set en video som var "vista is faster", men der var det Vista vs Gusty eller gamlere og bedre specs på vista sin.

Legg på degragmentering og etter min opplevelse at den sliter etter 3 dager oppetid, er det et godt alternativ til Linux?

Jeg er sikker på det er mye moro med motorsykkel, og du kommer det kanskje raskere frem. Du kan til og med ha det ganske behaglig om du kler deg godt. Er det en god nok grunn til å kvitte seg med bilen?

Synd ingen av delene er noe av det der. Begge må være biler eller motorsykler for at det kan gå med den historien.

Fin humor, mangler sarkasme og noe og le av.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Også hvorfor er Linux egentlig annerledes en Windows? Fant det mer brukevennelige jeg, med en pakkebrønn så jeg slapp i lete rundt hele det pokker internette.

Kan du da kanskje fortelle meg hvor jeg kan finne et skikkelig videoredigeringsprogram for hjemmebrukere? Ikke det nei.

Lenke til kommentar

Tja, lykke til å finne det videoredigerinsprogramme tilfeldig på nette da :p Liker pakkebrønnen jeg, fant tilogmed spill jeg hadde lyst til på og tilfeldige program.

"Jo fler jo bedre" sa noen, kan stemme om programvare utvalg. Dessuten kjekt å slippe å lete opp alt selv av program.

Linux HAR flere spill en Windows, men flere spill er lagd for Windows.

Ehh! Ok? Jeg har mer penger enn Røkke, selv om Røkke har mer penger enn meg? Skjønte ikke denne jeg.

Eh............... bruk huggu.......... en BWM kommer med flere deler, men flere lager deler til Ford............

Set en video som var "vista is faster", men der var det Vista vs Gusty eller gamlere og bedre specs på vista sin.

Så du tror altså at nyere versjoner av Ubuntu er raskere enn de eldre? Da må du tro om igjen.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti..._2008&num=9

Poenge er at Vista var nyere en gutsy, som å sammenligne en T-Ford med en Racerbil produsert i 1999. Ja det kan faktisk stemme noen ganger, men Ny mot Ny er bedre på sånt.

Men poenge var at Hardwaren og delene var utdatert i forhold til hva den boota mot.

Lenke til kommentar

Greit nok at du liker Vista. Det er selvsagt også greit at du skriver om det, men hva i alle dager er det du snakker om her? Tror dette er den dårligste sammenligningen jeg har sett. Du viser med denne at du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Eh............... bruk huggu.......... en BWM kommer med flere deler, men flere lager deler til Ford............

Hva er dette for en meningsløs sammenlikning. Det finnes IKKE flere spill til Linux. Punktum!! Det er ikke noe å diskutere engang.

Og hvor blir det av videoredigeringsprogrammet? Eller unngår du bevisst å svare på spørsmål som ikke er til "Linux as Desktop"s fordel?

Endret av kaffenils
Lenke til kommentar

vista er treigt.

Nå er det kanskje ikke alle som gidder å knote så jævlig for å få ting til å virke heller da.

Vista'n min er ikke treig. Raskere enn XP, faktisk, spesielt ved oppstart. Starter opp på ca 30 sek. Trenger ikke noe raskere enn det, jeg. Mulig Linux starter raskere enn dette, men det driter jeg egentlig i.

Nei, det eneste jeg kommer til å bytte Vista med, er Windows 7, når den en eller annen gang kommer på markedet.

Pantera

Lenke til kommentar
Og hvor blir det av videoredigeringsprogrammet? Eller unngår du bevisst å svare på spørsmål som ikke er til "Linux as Desktop"s fordel?

En eller annen plas rundt her:

http://www.linux.org/apps/all/Multimedia/Video.html

http://www.linux.org/apps/all/Development_tools/Tools.htm

Hva med Kino da? Eller PiTiVi? Det finnes, og enda mere om jeg hadde gidda å lett igjennom pakkebrønnen.

Lenke til kommentar
Hva med Kino da? Eller PiTiVi? Det finnes, og enda mere om jeg hadde gidda å lett igjennom pakkebrønnen.

Det var egentlig et retorisk spørsmål jeg stilte, siden det i pr. i dag ikke finnes noen brukbare videoredigerigsprogrammer til Linux.

Gi meg et brukbart til Windows som ikke må kjøpes da bortset fra Win nubmaker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...