edge Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hepp! Sitter med musikklære, og skjønner faen ikke hvordan jeg skal notere 3D i F-nøkkel. Er det bare å tegne et tonn med hjelpelinjer og telle nedover, eller er det en smart greie man kan gjøre? Takk! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Du kan skrive 8vb for å vise at tonen(e) skal spilles en oktav lavere enn notert. 16vb for to oktaver. (8va for en oktav høyere). Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Snakker du om trestrøken d? I såfall, hvorfor bruker du F-nøkkel? Skift til G-nøkkel. Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Skal komme med tilbakemelding når jeg får spurt læreren Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) snip Endret 2. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ikke trestrøken nei, da hadde tallet kommet bak. Så blir langt nede i bassregisteret en plass.. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 ups ja det var bare en som nevnte trestrøken D sry. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du kan bruke 15mb for å indikere at noe skal spilles to oktaver lavere. http://en.wikipedia.org/wiki/Octave#Notation Dog, iløpet av mine 16 år som musiker har jeg aldri sett det, ettersom det aldri har vært nødvendig. Hvilket instrument er i stand til å spille en 3D(subsubkontra D)? Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Didgeridoo kanskje? Det er forøvrig en skoleoppgave, noterer ikke for et instrument Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå