plakatmannen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg har gjentatte ganger tatt meg inn på div. nettsider, for så å melde fra om sikkerhetshull til sidenes eiere. Jeg er ikke typen som ødelegger, og cracker kun for å hjelpe til. Alle gangene jeg har sagt fra har folk vært veldig positive og takket for at jeg har gjort dem oppmerksomme på feilene/hullene. Hvordan er det med lover på dette området? Kan jeg bli straffet, selv om jeg kun er ute etter å hjelpe? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvis du blir ansatt til å sjekke sikkerheten så er det ikke noe problem, men jeg kan ikke bare bryte meg inn i et hus for å fortelle familien som bor der at bakdøra har noen løse skruer som er enkle å løsne. Så ja, men små nettsider bryr seg nok ikke. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Takk for svar. Skjønner hva du mener. Nå vil jeg jo si innbrudd i hus er en annen ting, da du faktisk ødelegger noe (fysisk), mens å bryte seg inn via pc ikke nødvendigvis gjør det. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan bryte seg inn på mange måter, pirke låsen, åpne et vindu som er på gløtt eller bare gå åpne døra og gå inn. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Om eier glemmer nøkkelen i låsen er det fortsatt ikke lov å låse opp døra og gå inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå