r2d290 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hallo Nå har jeg fått en på forumet til å lage et program til meg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12300052 Det følger med kildekode. Jeg skulle gjerne hatt dette programmet til å fungere i Linux. Noen som kan hjelpe meg med å få det kompilert så det fungerer på linux (så jeg slipper å styre med Wine)? På forhand takk Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Det er et pascal program og du trenger følgelig en pascal kompiler som støtter linux. Google vet resten. Forresten kan nok problemet ditt løses med under 10 linjer insert-random-scriptspråk (feks perl, python, bash, sed eller awk). Hvis du legger ved en fil av typen du vil rense opp i, så kanskje noen mekker det til deg Endret 2. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Dersom formatet er slik du sier i gjennom hele filen fungerer dette fint. #!/bin/python import sys for line in open(sys.argv[1],'r'): print line.split()[-1] Lagre dette i en tekstfil som heter noe med .py, og så kan du kjøre programmet fra kommandolinje slik: python navn-på-fil.py navn-på-innfil.txt Eller hvis du vil ha utskriften i en ny fil: python navn-på-fil.py navn-på-innfil.txt > navn-på-utfil.txt EDIT: fika siste setningene litt. Skal vedde for at dette hadde vært en oneliner i awk/sed. Det pascal greiene var bare bloated EDIT2: dette fungerer forresten i alltid dersom du har python innstalert, uavhengig av OS og maskinvarearkitektur EDIT3: bare bruk dette rett fra kommandolinja du awk '{print $8}' inputfil.txt > outputfil.txt Endret 2. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Tusen takk for hjelpen Skal se om jeg får det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå