Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd å installere via USB?

Du kan formatere en minnepenn (helst fat) og overføre hele isoen til minnepennen, etter det kan du prøve å boote opp minnepennen om maskinen din støtter det.

Her er seven på plass og alt ser greit ut så langt. Men som jeg fryktet ble ikke drivere for Wlan installert fordi driveren er litt spesiel. Wlan er bygd inn i hovedkortet. Måtte nok frem med hovedkort-DVD en.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å få instalert W7. Jeg booter fra DVD og noen filer blir kopiert. Også kommer det en windows logo under står det starting, men etter dette kommer det bare en blå bakgrunn. I høyre hjørne står det:

"Windows 7

For testing purposes only. Build 7000"

Hva må jeg gjøre?

Skal formatere partisjonen hvor jeg har XP og legge in W7 der.

Lenke til kommentar

hei

Har et problem med nettverket i windows 7.

Jeg kan bare se min egen maskin selv om jeg har satt opp deling i sharing options. Kan pinge nettverks hdd min og de andre maskinene på nettverket, men kan ikke se de når jeg trykker på network i explorer.

Har også prøvd å legge inn nvidia sine nettverks drivere.

Martin

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å installere via USB?

Du kan formatere en minnepenn (helst fat) og overføre hele isoen til minnepennen, etter det kan du prøve å boote opp minnepennen om maskinen din støtter det.

Her er seven på plass og alt ser greit ut så langt. Men som jeg fryktet ble ikke drivere for Wlan installert fordi driveren er litt spesiel. Wlan er bygd inn i hovedkortet. Måtte nok frem med hovedkort-DVD en.

AAh, det hørtes jo enkelt og greit ut. Uvanlig fra Microsoft sin side :p

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å få instalert W7. Jeg booter fra DVD og noen filer blir kopiert. Også kommer det en windows logo under står det starting, men etter dette kommer det bare en blå bakgrunn. I høyre hjørne står det:

"Windows 7

For testing purposes only. Build 7000"

Hva må jeg gjøre?

Skal formatere partisjonen hvor jeg har XP og legge in W7 der.

funker det i sikkerthetsmodus ?

Trykk F8 rett før "starting windows" logoen kommer. Eller mens du står i bootmenyen på windows 7 (om du har 2 os installert)

Lenke til kommentar
Hva vil W7 mest sannsynlig koste?

Takk! :)

Umulig å si ennå. Men trolig noe i retning av Vista. Men det ser ut til at Windows 7 vil få færre utgaver.

Home Edition

Professional Edition (likt Vista Business)

Ultimate Edition

Mulig flere vil bli avslørt. Ikke umulig at prisen vil ligge rundt det samme som Vista sine versjoner her.

Kom opp et nytt vindu etter sånn 10 minutters venting. Så nå er installasjonen i gang :)

Har merket at dette kan skje i Vista også. Virker å være noe med enkelte SATA-kontrollere. Det vil fungere, men enkelte ganger vil den bruke lang tid.

Lenke til kommentar

jeg skal instalere windows 7 beta i dual boot sammen med vista snart og lurer på et par ting:

trenger jeg et virus program?

isåfall kan jeg bruke norman antivirus som ligger på vista partisjonen uten å instalere det på nytt?

kan jeg bruke de programene som jeg har instalert på vista partisjonen i windows 7 uten å instalere de på ny?

Lenke til kommentar
jeg skal instalere windows 7 beta i dual boot sammen med vista snart og lurer på et par ting:

trenger jeg et virus program?

isåfall kan jeg bruke norman antivirus som ligger på vista partisjonen uten å instalere det på nytt?

kan jeg bruke de programene som jeg har instalert på vista partisjonen i windows 7 uten å instalere de på ny?

Kort svar, nei.

Det er et fåtall programmer du kan kjøre uten å installere de på nytt. For antivirus anbefaler jeg avira, gratis og bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...