Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål før jeg forsvinner inn i installasjon. Hvordan er det med drivere? Vet det skal ligge mange i installasjon/på nett klar til henting via update. Men om driveren ikke eksisterer i noen av stedene Seven leter på, kan jeg installere både seven og xp-drivere eller fungerer kun Vista-drivere?

Edit: Drit i flaming, blir ikke noe bedre humør i tråden for det.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Vista driverne er nok det du vil finne fungerer best. Men W7 vil finne det meste av hardware som oftest.

Flaming? Meg du sikter til? Det var posta post med info om at det ligger keys m.m. i første post bare et par poster over hans. + stor skrift i trådnavnet.

Lenke til kommentar

Huff. Siktet til Programvare fordi det står ganske passivt, jeg tolker installere windows som trinnene når man allerede har en tom partisjon. Det hjelper om man endrer èn elendig liten linje til noe mer som for eksempel kan hinte til at partisjoneringshjelp er inkludert.

Beklager men jeg er trøtt og føler meg nede nå, er ikke vant til å sitte helt alene, isolert fra andre.

Lenke til kommentar

Oki, som nevnt i linkene jeg gav, bør du dele disken i flere deler. Gparted f.eks gjør jobben greit om du trenger å resize allerede lagde partisjoner.

Om du prøver å legge til W7 på en disk som allerede har f.eks xp, vil W7 (samme med vista) lage en mappe som heter "windows.old" og du vil ikke kunne kjøre dual boot.

Lenke til kommentar
Er det noen stor ulempe å putte begge Windows-versjonene på samme partisjon?

Oki, som nevnt i linkene jeg gav, bør du dele disken i flere deler. Gparted f.eks gjør jobben greit om du trenger å resize allerede lagde partisjoner.

Om du prøver å legge til W7 på en disk som allerede har f.eks xp, vil W7 (samme med vista) lage en mappe som heter "windows.old" og du vil ikke kunne kjøre dual boot.

Kort sagt, ja.

Lenke til kommentar

Akkurat. Jeg har funnet ut at det ble problemer (veldig rart, not). Gparted vil ikke gjøre noe med noen av mine harddisker. Får bare en error så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Prøvd å endre størrelsen på både c: og d: som er på 232 og 900 gb. Ekstern kan jeg ikke installere seven på (med mindre noen glupe hoder popper opp).

Hva kan jeg gjøre nå for å få til dualboot med xp og seven når gparted bare stopper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg opplever at når jeg går inn på diverse mapper så endres temaet fra Aero til Basic. "Bug"? Noen som har problemer med det? Det skjedde plutselig etter noen dagers bruk.

Lenke til kommentar
Akkurat. Jeg har funnet ut at det ble problemer (veldig rart, not). Gparted vil ikke gjøre noe med noen av mine harddisker. Får bare en error så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Prøvd å endre størrelsen på både c: og d: som er på 232 og 900 gb. Ekstern kan jeg ikke installere seven på (med mindre noen glupe hoder popper opp).

Hva kan jeg gjøre nå for å få til dualboot med xp og seven når gparted bare stopper?

Prøv Paragon Partition Manager Express:

http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=...f3219bf86312e73

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Here’s where we stand

I know many of you have had issues with the Windows 7 Beta site over the last 24 hours. As you may have noticed the download site has been up and running smoothly since this morning. That said, we apologize for the inconvenience that it caused some of you.

Due to an enormous surge in demand, the download experience was not ideal so we listened and took the necessary steps to ensure a good experience. We have clearly heard that many of you want to check out the Windows 7 Beta and, as a result, we have decided remove the initial 2.5 million limit on the public beta for the next two weeks (thru January 24th). During that time you will have access to the beta even if the download number exceeds the 2.5 million unit limit.

Thank you for your enthusiasm, interest and willingness to beta test. It has been great to see the positive early reviews and feedback. As you know, this is a beta product. We are working hard to get Windows 7 ready and right. Your input is a critical part of that process. Thank you!

http://windowsteamblog.com/

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Min første tanke var at Win7 vil slutte å fungere etter 24. januar. Men han mener vel heller at folk ikke lenger får lastet ned etter 24. januar, eller?

Altså vi som allerede har fått installert Win7, er vi på trygg grunn til å kunne ha betaen frem til juni-august? Eller er det avhengig av hvilken nøkkel vi har brukt? :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg starter W7 så kommer det opp at jeg bør ta en diskkontroll av E:, og at jeg kan trykke en tast innen 10 sek for å avbryte. Så jeg trykker en tast, men ingenting skjer og den starter diskkontrollen. Etter at den er ferdig starter maskinen på nytt og det samme skjer igjen. Det har gjentatt seg ca. 5 ganger nå.

Hva skal jeg gjøre for å få startet W7 igjen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...