Zeph Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Korleis begrunnar du at Win 7 er lik Vista? Og vennligst ikkje bruk utsjånad som argument, det er irrelevant. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Begynner å bli jævlig lei disse bedrevitenene folka som liksom mener at Windows7 og Vista er kliss like og at Windows7 kunne likså greit vært Vista Service Pack 2! Har dere i det hele tatt prøvd Windows7? Jeg har hvert fall ALDRI sett noen Service Pack som har vært i nærheten av å gjøre såpass store forandringer "under-the-hood" som Windows7 sammenlignet med Vista? Forøvrig så er det jo en Service Pack 2 på vei uansett Er da ikke noe mindre forskjell fra Vista til Windows7 enn det var fra f.eks Win2000 til WinXP? Lenke til kommentar
TheDeadCpu Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Begynner å bli jævlig lei disse bedrevitenene folka som liksom mener at Windows7 og Vista er kliss like og at Windows7 kunne likså greit vært Vista Service Pack 2! Har dere i det hele tatt prøvd Windows7? Jeg har hvert fall ALDRI sett noen Service Pack som har vært i nærheten av å gjøre såpass store forandringer "under-the-hood" som Windows7 sammenlignet med Vista? Forøvrig så er det jo en Service Pack 2 på vei uansett Er da ikke noe mindre forskjell fra Vista til Windows7 enn det var fra f.eks Win2000 til WinXP? Kunne ikke vert mer enig! Stå på RAMGUY Btw, Noen som har lagt merke til at Snipping Tool virker mye raskere en i Vista? Får nesten lyst til og bruke den nå Lenke til kommentar
TheDeadCpu Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Høyreklikk-menyen blir lagt som en ekstra stor flate: http://bildr.no/view/280702 Er fikset i build 6956. Tenkte jeg skulle si i fra. Denne buggen er enda men skjer veldig sjeldent og den extra flaten er mindre. så jeg ville ha endret den første posten om at det er ikke helt fikset Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Høyreklikk-menyen blir lagt som en ekstra stor flate: http://bildr.no/view/280702 Er fikset i build 6956. Tenkte jeg skulle si i fra. Denne buggen er enda men skjer veldig sjeldent og den extra flaten er mindre. så jeg ville ha endret den første posten om at det er ikke helt fikset Den kommer i fra Winrar. Åpne Winrar og gå til -> Options -> Settings -> Integration Slå av "Icons in contex menus". Endret 7. januar 2009 av TCi Lenke til kommentar
OldiThenrik Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvilket versjon er nyeste av Windows 7? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Build 7000 er det nyeste som er ute nå. Et spørsmål: Jeg så ute på nettet at man bør slå av visse tjenester hvis man ikke vil ha dataene sine spredd utover. Er det noen som preiker tull, eller er det visse ting vi "uoffisielle betatestere" bør slå av og stoppe? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men hvorfor skal man da oppgradere til Win7 hvis man har Vista som er nesten helt lik? Fordi Windows 7 er et bedre og mer stabilt OS enn Vista. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vet ikke om jeg vil si det ennå. Windows 7 er meget bra og til å være beta, meget stabilt. Men vista er nok mer stabilt foreløpig, men mulig det kan forandre seg når endelig utgave er klar. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Prøvde å innstalere W7 på en laptop (nokså ny fra Multicom) og harddisken forsvant i BIOS etter install, og fikk derfor ikke starte. Fikk boote W7 ca hver halvte gang, men når den kom til innloggingscreenen fikk den bluescreen, derav restart og hdd'en forsvant i BIOS igjen. Innstalerte XP64 igjen, og alt fungerte fint. Tror dere det har noe med EFI å gjøre kansje? Fungerer det kansje med BIOS upgrade? Lenke til kommentar
TheDeadCpu Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Prøvde å innstalere W7 på en laptop (nokså ny fra Multicom) og harddisken forsvant i BIOS etter install, og fikk derfor ikke starte. Fikk boote W7 ca hver halvte gang, men når den kom til innloggingscreenen fikk den bluescreen, derav restart og hdd'en forsvant i BIOS igjen. Innstalerte XP64 igjen, og alt fungerte fint. Tror dere det har noe med EFI å gjøre kansje? Fungerer det kansje med BIOS upgrade? Hadde samme problem, men oppdaterte BIOS og problemet var borte Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hvordan fjerner jeg playlist listen i WMP? Den til høyre.. Er ganske irriterende¨ Edit: I biblioteket. Endret 7. januar 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ser spent frem til beta 1 64bit i morgen Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som merker at CPU stiger noen ganger? SVCHost, explorer.exe, eller dwm.exe kommer oppe til 40 prosent noen ganger.. hmm. Det er ikke bare meg vel..? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ser spent frem til beta 1 64bit i morgen hvorfor vente til i morgen og ikke laste ned nå? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fordi beta1 64bit ikke har kommet? Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvordan er Win 7 egentlig? Stabilt og god ytelse? Leste på Itavisen.no at Windows 7 knuser både XP og Vista. Skal være rask og stabil hører jeg, er dette fakta eller? Vurderer selv og prøve ut, men vil høre litt hvordan den er i bruk osv, noen som kan gi litt info? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Eh? Hele tråden er info om nettopp dette. Se ellers: http://www.hardware.no/artikler/windows_7_imponerer/66854 Lenke til kommentar
klev Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Instalerte w7 idag, men har problem med att når jeg er logget inn som vanlig bruker så kan jeg ikke minimere,maksimere,lukke eller fløtte på vinduene. Men logger jeg inn som admin funker det fint. Noe kjent problem? Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Eh? Hele tråden er info om nettopp dette. Se ellers: http://www.hardware.no/artikler/windows_7_imponerer/66854 Spurte kunn om et spørsmål siden denne tråden er nettopp for å spørsmål og erfaringer. Men takk for linken foresten! Blir vell så jeg innstalerer etterhvert, ser lovende ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg