Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli jævlig lei disse bedrevitenene folka som liksom mener at Windows7 og Vista er kliss like og at Windows7 kunne likså greit vært Vista Service Pack 2!

Har dere i det hele tatt prøvd Windows7?

Jeg har hvert fall ALDRI sett noen Service Pack som har vært i nærheten av å gjøre såpass store forandringer "under-the-hood" som Windows7 sammenlignet med Vista?

Forøvrig så er det jo en Service Pack 2 på vei uansett ;)

Er da ikke noe mindre forskjell fra Vista til Windows7 enn det var fra f.eks Win2000 til WinXP?

Lenke til kommentar
Begynner å bli jævlig lei disse bedrevitenene folka som liksom mener at Windows7 og Vista er kliss like og at Windows7 kunne likså greit vært Vista Service Pack 2!

Har dere i det hele tatt prøvd Windows7?

Jeg har hvert fall ALDRI sett noen Service Pack som har vært i nærheten av å gjøre såpass store forandringer "under-the-hood" som Windows7 sammenlignet med Vista?

Forøvrig så er det jo en Service Pack 2 på vei uansett ;)

Er da ikke noe mindre forskjell fra Vista til Windows7 enn det var fra f.eks Win2000 til WinXP?

Kunne ikke vert mer enig! Stå på RAMGUY ;)

Btw, Noen som har lagt merke til at Snipping Tool virker mye raskere en i Vista? Får nesten lyst til og bruke den nå ;)

Lenke til kommentar
Høyreklikk-menyen blir lagt som en ekstra stor flate: http://bildr.no/view/280702 Er fikset i build 6956.

Tenkte jeg skulle si i fra. Denne buggen er enda men skjer veldig sjeldent og den extra flaten er mindre. så jeg ville ha endret den første posten om at det er ikke helt fikset ;)

Den kommer i fra Winrar.

Åpne Winrar og gå til -> Options -> Settings -> Integration

Slå av "Icons in contex menus".

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Build 7000 er det nyeste som er ute nå.

Et spørsmål: Jeg så ute på nettet at man bør slå av visse tjenester hvis man ikke vil ha dataene sine spredd utover. Er det noen som preiker tull, eller er det visse ting vi "uoffisielle betatestere" bør slå av og stoppe?

Lenke til kommentar

Prøvde å innstalere W7 på en laptop (nokså ny fra Multicom) og harddisken forsvant i BIOS etter install, og fikk derfor ikke starte. Fikk boote W7 ca hver halvte gang, men når den kom til innloggingscreenen fikk den bluescreen, derav restart og hdd'en forsvant i BIOS igjen. Innstalerte XP64 igjen, og alt fungerte fint.

Tror dere det har noe med EFI å gjøre kansje? Fungerer det kansje med BIOS upgrade?

Lenke til kommentar
Prøvde å innstalere W7 på en laptop (nokså ny fra Multicom) og harddisken forsvant i BIOS etter install, og fikk derfor ikke starte. Fikk boote W7 ca hver halvte gang, men når den kom til innloggingscreenen fikk den bluescreen, derav restart og hdd'en forsvant i BIOS igjen. Innstalerte XP64 igjen, og alt fungerte fint.

Tror dere det har noe med EFI å gjøre kansje? Fungerer det kansje med BIOS upgrade?

Hadde samme problem, men oppdaterte BIOS og problemet var borte ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er Win 7 egentlig? Stabilt og god ytelse? Leste på Itavisen.no at Windows 7 knuser både XP og Vista. Skal være rask og stabil hører jeg, er dette fakta eller? Vurderer selv og prøve ut, men vil høre litt hvordan den er i bruk osv, noen som kan gi litt info? :)

Lenke til kommentar

Instalerte w7 idag, men har problem med att når jeg er logget inn som vanlig bruker så kan jeg ikke minimere,maksimere,lukke eller fløtte på vinduene. Men logger jeg inn som admin funker det fint.

Noe kjent problem?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...