Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Mulig det.. Har 2 XP maskiner gående i tillegg. Null problemer med dem. Det er ikke Windows Update som laster ned en ukompatibel nettverkskort driver da. Har du prøvd å oppdatere denne manuelt? Det kan det være. Skal prøve å installere disse manuelt. Har nå lastet ned de nyeste realtek driverne. Får se om det blir bedre nå. Endret 15. oktober 2009 av TSP Slo sammen tre innlegg. Det oppfordres til at man redigerer sine egne innlegg hvis det ikke er kommet noen nye i mellomtiden. - TSP (Moderator) Lenke til kommentar
aloras Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Har nettopp installert Windows 7 Ultimate på maskinen (Det fulgte med Vista på den når jeg kjøpte den, så jeg installerte XP som jeg har hatt til nå), og har bare et lite spørsmål. Når jeg installerte OS'et gikk det ikke ann å partisjonere diskene på nytt slik som når jeg installerte XP. Hvordan gjør jeg dette? Er det bare å kjøre Windows 7 disken fra BIOS en gang til, så får jeg valgene? EDIT: Nevermind, hadde bare oversett en liten knapp som gav meg muligheten Endret 16. oktober 2009 av [NOR]Andreas Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen andre som får Invalid Floating Point meldinger av og til? :/ De bare kommer, gjør ingen skade virker det som. Bare å trykke ok =) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen andre som får Invalid Floating Point meldinger av og til? :/ De bare kommer, gjør ingen skade virker det som. Bare å trykke ok =) Har du overklokket? I såfall er det mulig systemet er ustabilt. Anbefaler også å sjekke stabiliteten med en runde occt perestroika : Linpack for å se om alt er stabilt. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har et trådløst mus og tastatur og kjører windows 7 professional fra MS MSDNN. Uansett, klarer ikke å vekke pcen fra dens søte søvn med tastatur eller mus. Går dette ann? Evt hvordan? Må trykke på powerknappen, og da må jeg jo tross alt bøye med ned under pulten! Hårreisende... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg har et trådløst mus og tastatur og kjører windows 7 professional fra MS MSDNN. Uansett, klarer ikke å vekke pcen fra dens søte søvn med tastatur eller mus. Går dette ann? Evt hvordan? Må trykke på powerknappen, og da må jeg jo tross alt bøye med ned under pulten! Hårreisende... Det må enables i PCns CMOS settings . S3/S4 resume via keyboard etc under power options . Funker nå på min stasjonære med å trykke på "halvmåne" knappen på tastaturet for "hibernate" og vekke PC opp igjen fra "hibernate" ved å trykke en tast eller røre på musa (Edit:klikke). Endret 16. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 OK, blir kanskje for offtopic dette her, i så tilfelle, ta det gjerne på pm. Under power options finner jeg ACPI suspend type med 3 alternativer, S1 POS, S1&S3 og S3STR. Å vekke pcen til live med halvmånen virker ikke med hverken S1&S3 eller S3STR. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Benchmarked: Ubuntu vs Vista vs Windows 7 http://www.vista123.net/content/benchmarke...ta-vs-windows-7 Litt artig å lese synes jeg. Bruker selv både win7 og ubuntu. OBS: Litt gammel test. Let us take this opportunity to remind readers that Windows 7 is still at least nine months from release. Endret 17. oktober 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvis man kjøper en laptop med vista 32bit (med oppgraderingsmulighet), vil man da kunne velge mellom 32bit eller 64bit under oppgradering, eller er man låst til 32bit da? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du får bare 32- bits da ja. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Greit, da kjøper jeg business 64bit. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bits, men pc'n fryser ett par ganger om dagen og alt må startes på nytt. MSN er også noe tregt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bits, men pc'n fryser ett par ganger om dagen og alt må startes på nytt. MSN er også noe tregt. Da kjører du trolig en piratkopi (som kan inneholde mye rart) eller en BETA/RC versjon som ikke er ferdig, og derfor kan være ustabil. Tror dette er de mest sannsynlige årsakene til problemene dine, og ikke Windows 7 i seg selv. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bits, men pc'n fryser ett par ganger om dagen og alt må startes på nytt. MSN er også noe tregt. Da kjører du trolig en piratkopi (som kan inneholde mye rart) eller en BETA/RC versjon som ikke er ferdig, og derfor kan være ustabil. Tror dette er de mest sannsynlige årsakene til problemene dine, og ikke Windows 7 i seg selv. Det som er MEST sansynlig er at det er noe hardware feil hvis pc'en fryser... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvis man kjøper en laptop med vista 32bit (med oppgraderingsmulighet), vil man da kunne velge mellom 32bit eller 64bit under oppgradering, eller er man låst til 32bit da? Spørsmålet var oppe her ( i del 3) http://www.digi.no/826044/her-er-nyhetene-i-windows-7 Lisensmessig kan du kjøpe/bruke upgrade versjon av Win7 64bit - og oppgradere fra Vista 32bits MEN det vil kreve en CLEAN INSTALLASJON ( ikke upgrade installation av OSet) Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bits, men pc'n fryser ett par ganger om dagen og alt må startes på nytt. MSN er også noe tregt. Da kjører du trolig en piratkopi (som kan inneholde mye rart) eller en BETA/RC versjon som ikke er ferdig, og derfor kan være ustabil. Tror dette er de mest sannsynlige årsakene til problemene dine, og ikke Windows 7 i seg selv. Bruker en piratkopi ja, men ellers fungerer Windows 7 råbra. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg også hadde problemer med at Win7 frøys. Det virket som om det skjedde i applikasjoner som brukte Java, men uten at jeg kan si noe sikkert. Hadde piratverson, men fikk ordnet Win 7 mellom skolen sin MSDN og innstallerte det i dag. Så langt har jeg ikke hatt noen problemer med at det har fyse seg. Dog har jeg bare fått testet det i 1 dag, og kan ikke sikkert si at det å ikke bruke piratverson løste problemet, men det virker lovende så langt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det kan være lurt å sjekke nettverkstrafikken sin om man kjører "uorginal" windows 7 , med så og si alt avslått så skal det ikke være mye trafikk der nei. Man kan i praksis få "rusk" i systemet på 2 måter : *Infisert windows 7 Innstallasjons disk. *Infisert Windwos 7 aktivasjons verktøy. I og med jeg bruker rearm trikset så har jeg ikke vært direkte borti dette problemet, men vet om ganske så mange som sliter pga at de lastet ned ukritisk en tpb versjon. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Sliter litt med pixelert videoavspilling. Gjelder for VLC, MPC, WMP. Kjører ffdshow. Er dette blitt tatt opp før? Funnet noen løsninger på det. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Uten å vite alt om akkurat dette, så vet jeg at Win7 er flink til å tvinge på sine egne codecs selv om du prøver å bruke noe annet, men det høres rart ut at det også skulle gjelde VLC. Bruker du siste versjon, 1.0.2 av VLC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg