Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Karakteren 7.9 skal vel hele tiden representere det ypperste som er på markedet per dags dato

Synes det er en ganske kjekk funksjon. Folk som ikke har så mye kunnskap om data, men fortsatt øsker å spill får en pekepinn på at maskinvaren begynner å bli utdatert.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karakteren skal flyttes oppover etterhvert som tilgjengelig hardware blir bedre.

http://windows.microsoft.com/en-us/wi...ence-Index[/url] ']The scores currently range from 1.0 to 7.9. The Windows Experience Index is designed to accommodate advances in computer technology. As hardware speed and performance improve, higher score ranges will be enabled. The standards for each level of the index generally stay the same. However, in some cases, new tests might be developed that can result in lower scores.
Lenke til kommentar
Karakteren 7.9 skal vel hele tiden representere det ypperste som er på markedet per dags dato

Synes det er en ganske kjekk funksjon. Folk som ikke har så mye kunnskap om data, men fortsatt øsker å spill får en pekepinn på at maskinvaren begynner å bli utdatert.

Litt merkelig scoring mener jeg.. Jeg har en Dual core E8600 prosessor.. Denne får 6.7 noe som er greit nok. Primær harddisken min er en 300gb Velociraptor 10k rpm, men den får "bare" 5,9.. Mine 4gb ram får hele 7,0. Og mitt "gamle" geforce 9800gtx+ får 6,9. Så den 5,9 på en forholdsvis kjapp harddisk skjønner jeg meg ikke helt på.. :)

Lenke til kommentar

Litt merkelig scoring mener jeg.. Jeg har en Dual core E8600 prosessor.. Denne får 6.7 noe som er greit nok. Primær harddisken min er en 300gb Velociraptor 10k rpm, men den får "bare" 5,9.. Mine 4gb ram får hele 7,0. Og mitt "gamle" geforce 9800gtx+ får 6,9. Så den 5,9 på en forholdsvis kjapp harddisk skjønner jeg meg ikke helt på.. :)

Har selv 5,9 disk transfer - dette på C: som er 100GB 1'st partition med en SATA 7200 magnetisk snurre disk og dette er ikke noen velociraptor men en Western Digital Caviar SE 500G sata3.0 m/16 cache.

Virker på meg som høyere rating. Dvs fra 6 og opp til 7.9 på disk er forbeholdt SSD og videre utvikling av disk storage teknologi.

Lenke til kommentar

Stemmer det dere sier. Vet ikke åssen det er med SAS/SCSI disker eller et svært RAID av SATA HDDer, men ihvertfall i forhold til en vanlig snurredisk så må man over på SSD for å gå over 5,9 i disk-ytelse. Har 7.2 i disk ytelse med en Corsair P64 SSD.

Lenke til kommentar

Husker dere da jeg sa at jeg ikke fikk til å spille (da under navnet HCG)? Da brukte jeg XP-drivere, så dum jeg var. Nå skal jeg installere W7 igjen, med Vista-drivere. Sett mange som har fått det til å funke.

Er dette en dårlig ide?

Lenke til kommentar

Tusen takk. :)

EDIT: Det dumme er at jeg må installere XP, for å dele opp partisjonene skikkelig. Det er eneste måten jeg vet å gjøre det på, så jeg tar den. Når jeg har installert XP, kommer W7. :D

Endret av TazDog
Lenke til kommentar

Er det blitt sagt noe mer om den "Family Pack" utgaven som skulle komme? Pakke med tre lisenser for Home Premium, men blir kun lagt ut for salg i enkelte land (ikke Norge) så vidt jeg forstod. Er dette OEM eller retail? Prisen fra amazon er på litt i overkant av det dobbelte (150£) av 1 stk. Home Premium Retail. Greit for oss med mer enn én PC...under forutsetning av at det er Retail.

Edit: Sorry, jeg som roter her. Amazon selger Win 7 Home Pr. Upgrade Family Pack til £149,99 og Win 7 Home Pr. Upgrade N version Family Pack til £119,99. Hva vil Upgrade si, og hva er N version?

Edit2: For å gjøre et j* komplisert spørsmål enkelt: Jeg sitter på to maskiner med norsk Vista Home Premium OEM-lisens, 32-bit på den ene og 64-bit på den andre. Jeg vil ha Win 7 Home Premium eller Ultimate Retail 64-bit på begge (språket spiller ingen rolle for dette ender opp som norsk uansett takket være noen lyse hoder i denne tråden :thumbup:) Hvilken utgave bør jeg kjøpe?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Er det blitt sagt noe mer om den "Family Pack" utgaven som skulle komme? Pakke med tre lisenser for Home Premium, men blir kun lagt ut for salg i enkelte land (ikke Norge) så vidt jeg forstod. Er dette OEM eller retail? Prisen fra amazon er på litt i overkant av det dobbelte (150£) av 1 stk. Home Premium Retail. Greit for oss med mer enn én PC...under forutsetning av at det er Retail.

Edit: Sorry, jeg som roter her. Amazon selger Win 7 Home Pr. Upgrade Family Pack til £149,99 og Win 7 Home Pr. Upgrade N version Family Pack til £119,99. Hva vil Upgrade si, og hva er N version?

Edit2: For å gjøre et j* komplisert spørsmål enkelt: Jeg sitter på to maskiner med norsk Vista Home Premium OEM-lisens, 32-bit på den ene og 64-bit på den andre. Jeg vil ha Win 7 Home Premium eller Ultimate Retail 64-bit på begge (språket spiller ingen rolle for dette ender opp som norsk uansett takket være noen lyse hoder i denne tråden :thumbup:) Hvilken utgave bør jeg kjøpe?

Ingen upgrade windows lisenser er gyldige fra en OEM versjon desverre.

Upgrade lisenser gjelder kun fra en lavere windows versjon med retail utgave.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Du får jo partisjonert opp skikkelig under en fresh install av w7 også?
Joda, men jeg har lastet ned, og unpacket .iso-en og trykket install. Eneste måten egentlig. Har ikke tomme DVD'er. :(

Er litt komplisert, men dette er den beste måten å gjøre det på, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan pakke ut imaget på f.eks. D:\ på en XP32-maskin og starte installasjonsprosessen derfra? Tenkte å legge inn Win7x64 på en laptop, men har ikke dvd-r tilgjengelig...

Det funker bare med Win7-32bit , side du kjører fra en XP32bit.

Prøver du med setup.exe fra Win7-X64 får du feilmelding da XP32 ikke kan starte et 64bits .exe program.

Denne metoden funker kun fra 32bit -> 32bit , fra 64bit -> 64bit.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...