Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager hvis dette er blitt spurt om før: Hvis man kjøper engelsk utgave av Win 7 Ultimate Retail, kan man da laste ned norsk språkpakke slik som man kan til RC?

Ja det kan du, men hvorfor kjøpe Ultimate når du kan kjøpe Home Premium til en MYE billigere penge, og så bare følge denne guiden når du vil bytte språk: http://samfunn.myhken.com/?p=447

De fleste funksjonene du trenger er i Home Premium utgaven....liten vits å kjøpe Ultimate. Om du ikke vil sløse bort mye penger da.

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette er blitt spurt om før: Hvis man kjøper engelsk utgave av Win 7 Ultimate Retail, kan man da laste ned norsk språkpakke slik som man kan til RC?

Ja det kan du, men hvorfor kjøpe Ultimate når du kan kjøpe Home Premium til en MYE billigere penge, og så bare følge denne guiden når du vil bytte språk: http://samfunn.myhken.com/?p=447

De fleste funksjonene du trenger er i Home Premium utgaven....liten vits å kjøpe Ultimate. Om du ikke vil sløse bort mye penger da.

Tja, fordi jeg hadde hørt rykter om at man kun kan endre språket på ultimate og enterprise... Så takk for tipset! :new_woot:

Lenke til kommentar

Ja. Jeg fikk engelsk Ultimate RTM etter betatesting, og har lagt inn norsk språkpakke. Jeg kunne helt sikkert ha greid meg med Home Premium, men det valget hadde jeg altså ikke.

Den metoden til myhken er kanskje litt på kanten av hva som er lov, men, men....

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Den metoden til myhken er kanskje litt på kanten av hva som er lov, men, men....

Hvorfor skulle ikke den metoden være lov? Du kan laste ned språkpakkene direkte fra Microsoft om du ønsker. Så er det tre linjer med kommandoer du skal skrive i CMD, og slette en oppføring i registret.....skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være lov.

Da burde jo ikke Microsoft gjøre det så enkelt.

Den .bat filen jeg har laget kjører jo bare de tre linjene med kode for deg.

Endringen i registret må du selv gjøre.

språkpakkene ligger som sagt helt åpent hos Microsoft

32bit

http://download.windowsupdate.com/msdownlo...e3c157f5b24.exe

64bit

http://download.windowsupdate.com/msdownlo...f986a7556f1.exe

Lenke til kommentar

Var på lan i helgen, og hadde problemer med å komme meg på homegroupen der. Fikk beskjed om at jeg skrev inn feil passord, når nøyaktig det samme passordet fungerte fint på en annen w7 maskin. Tror jeg var den eneste som fremdeles kjørte RC da, kanskje det var grunnen?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Var på lan i helgen, og hadde store problemer med å komme meg på homegroupen der. Fikk beskjed om at jeg skrev inn feil passord, når nøyaktig det samme passordet fungerte fint på en annen w7 maskin. Tror jeg var den eneste som fremdeles kjørte RC da, kanskje det var grunnen?

Det kan være en grunn ja, men uansett kunne dere jo bare ha laget en arbeidsgruppe, delt en mappe og så kopiert på den måten...

Lenke til kommentar

Jeg har hjemme en blanding av RC-ultimate og RTM-enterprise. RC-maskinen står som eier av homegroup, men det var ikke noe problem å logge på fra RTM-enterprise maskinen. Feilen ligger nok et annet sted.

Det har tidligere vært oppe i tråden at man kunne reinstallere W7 fra et mountet ISO-image. Det funker som bare rakker'n. La inn Enterprise på RC-maskinen forrige dagen. Alt blir kopiert inn, det gamele havner i "Windows.old"-folderen. Ved restart av maskinen kan man velge mellom "Windows" (den gamle versjonen) og "Setup Windows 7" som er den nyinstallerte. Når alt er klart forsvinner valget ved oppstart og den nye versjoenn tar over. Ingen grunn til hverken å brenne ut ISO-fila eller legge den på bootbar usb-minnepenn.

---

Oppgradering fra RC-Ultimate til RTM-Enterprise funket forøvrig ikke. Det var ikke build-nummeret den stoppet på , men selve versjonen Ultimate vs Enterprise.

Lenke til kommentar

Det er gjort klart og tydelig av Microsoft hvilke versjoner man kan oppgradere fra. Vista RC er en "ultimate" og da må må også oppgraderingen være en ultimate.

Uansett: jeg plages litt med at WIn 7 Pro henger seg litt av og til. Merket problemet særlig i går. Nå skal det sies at jeg nylig kjøpte en Samsung F1 1Tb her om dagen, for jeg klarer ikke å huske om jeg hadde samme problemet på WD Raptor X'en min når jeg kjørte Win 7 RC.

-uansett, når ting henger seg krasjer det ikke, det bare blir "blablabla.exe (not responding)". Så går det en liten stund så er alt OK igjen.

Lenke til kommentar

Man må vel høyreklikke på mappen til biblioteket og forandre standardplasseringen via egenskapene\plassering så man blar seg dit når man navigerer igjennom personlige dokumenter...

Noen som har noen erfaringer med Spillutforskeren?

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Hvordan flytter man libraries til en anne harddisk?

Libraries er ikke et "fysisk" sted. Det er bare en plass å samle andre steder på en plass. Alle mapper som legges til vil bli indeksert for raskere søk. Du må i såfall flytte på mappene som da er lagt til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Får titt og ofte at en eller annen .NET service krasjer... Kommer opp et lite vindu med avbryt, avslutt eller fortsett. Maskina virker som normalt selv om at dette kommer opp. Noen andre som har det samme?

Bruker W7 Pro x64 RTM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Sikkert blitt spurt om før dette, men fant det ikke i tråden eller på Google.

Når man kjører W7 x64, blir 32bitsprogrammene automatisk lagt inn under Programfiler(x86), og 64bits programmer i bare Programfiler, eller må man gjøre dette manuelt?

Lenke til kommentar

Når man kjører W7 x64, blir 32bitsprogrammene automatisk lagt inn under Programfiler(x86), og 64bits programmer i bare Programfiler, eller må man gjøre dette manuelt?

Det skjer nok automatisk det ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det skjer automatisk.

Kjører 64bit her, med endel 32bit programvare.

Alt har lagt seg rett sted til nå ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...