JimRamse Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Du kan benytte NET USE i en .cmd filNET USE V: \\10.30.0.17\lagring abcdefg /USER:FSC2-PC\ole Legge denne .cmd i logon script i gpedit.msc V: = Driveletter som blir mappet til sharename=lagring på serverip=10.30.0.17 Serverens maskinnavn=FSC2-PC og den lokale user account er ole og det lokale serverpassordet til ole=abcdefg Denne må da settes opp på hver eneste disk jeg har mappet ikke sant? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 NET USE fra cmd prompt brukes istedet for MAP Network drive fra windows explorer Ja - en NET USE command for hver disk mappet til drive letter. Eksempelet mapper opp V: til servers sharenavn som er gitt sharename "lagring" på server. Du får prøve litt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 En ting er helt sikkert er at W7 ikke er så stabil som Vista. Jeg har hatt BSOD, og programmer som stadig henger seg opp, og slik står de flere minutter før maskina løsner igjen. Det var ikke slik i Vista. 32bits utgaven virker mere stabil enn 64bits utgaven. Det er nesten slik at jeg savner vista når det kommer til stabiliteten altså.. Dette er et driverproblem. Ingenting er stabilt uten gode drivere. Din PC er bare et avvik. Og ut i fra erfaringer og slikt på nettet er 64-bit vanligvis mer stabil pga. nye drivere. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Lurte på om det er noen måte å gjemme filene mine fra andre profiler på maskinen? Slik at de ikke kan sees og åpnes av andre enn meg. Eksempel: Jeg lagte et text dokument på skrivebordet å på en annen profil var det bare å søke i start menyen så fan vi det men en gang. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Kryptering er et effektivt verktøy for slike ting. Eventuelt kan du forsøke å forandre på rettighetene/permissions på filene. Jeg er ikke helt sikker på hvor godt det fungerer i Windows. Det ser helt greit ut etter et nærmere øyekast. Jeg begynte først å lure siden det ikke var noen rettighetsmeny på filene og mappene jeg sjekket, men så kom jeg på at disse lå på ext3, og ikke NTFS. På NTFS-partisjonene ser det ut som at det ligger godt til rette for rettigheter. Så lenge de andre brukerene dine ikke er administratorer vel og merke. Endret 20. september 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kryptering er et effektivt verktøy for slike ting.Eventuelt kan du forsøke å forandre på rettighetene/permissions på filene. Jeg er ikke helt sikker på hvor godt det fungerer i Windows. Må jeg ha ett program for kryptering? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Mest sannsynlig, med mindre du har 7 Ultimate som inkluderer TrueCrypt BitLocker. Endret 20. september 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Mest sannsynlig, med mindre du har 7 Ultimate som inkluderer TrueCrypt. Har det, men fant det ikke i farten. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Sorry, jeg mente ikke TrueCrypt, men BitLocker. TrueCrypt er open-source-kryptering som alle kan bruke. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Sorry, jeg mente ikke TrueCrypt, men BitLocker. TrueCrypt er open-source-kryptering som alle kan bruke. Den fant jeg. Men for en noob som meg virker det som det gjelder alle filene på pc'n og at de skal beskyttes fra hackere. Edit: Jeg kunne ikke skru den på for de jeg ikke hadde "en ting". Vel kanskje det holder å skjule filene. Endret 20. september 2009 av TheOats Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg ville satset på å forandre rettighetene/permissions på filene/mappene mine. F.eks nekte andre brukere lesetilgang, eller noe liknende. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nokon som har testa korleis W7 fungerar i forhold til ulike klientapplikasjonar som lotus notes? Fungerar W7 greit i AD i fohold til xp? Lurer og på om det ikkje er noko problem med utrullering av windows 7, om det går like greit som xp ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nokon som har testa korleis W7 fungerar i forhold til ulike klientapplikasjonar som lotus notes?Fungerar W7 greit i AD i fohold til xp? Lurer og på om det ikkje er noko problem med utrullering av windows 7, om det går like greit som xp ? Ser ut som det fungerer fint : http://www.mrports.com/2009/01/windows-7-b...s-software.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 En ting er helt sikkert er at W7 ikke er så stabil som Vista. Jeg har hatt BSOD, og programmer som stadig henger seg opp, og slik står de flere minutter før maskina løsner igjen. Det var ikke slik i Vista. 32bits utgaven virker mere stabil enn 64bits utgaven. Det er nesten slik at jeg savner vista når det kommer til stabiliteten altså.. Tør jeg spørre om du har nVIDIA-skjermkort? Jeg opplevde også jevnlige BSODer og stadige opphengninger med nVIDIA-driveren som Windows 7 automatisk hentet fra Windows Update. Prøv heller å last ned den nyeste fra Laptopvideo2go om du har nVIDIA. Det hjalp i allefall meg kraftig Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nå har jeg Win7pro RTM på både laptop og HTPC. Har etterinstallert norsk språkpakke, og da blir det nesten helt norsk =) Er stort sett fornøyd, og en ting jeg virkelig liker er DPI funksjonen, som jeg nå bruker på HTPCen. Da er det 1920x1080 oppløsning med 140% DPI, noe som faktisk ser bra ut i motsetning til på XP og Vista. Men der finnes unntak, f.eks. FireFox 3.5.3, så nå er jeg på Chrome, og det ser bra ut. Regner med at det er en bug, men hvis man endrer DPIen fra standard, så blir taskbaren liggende always on top, noe som er irriterende i VLC f.eks, men det er lett å ta en workaround med å høyreklikke på vlc.exe og huke av på kompabilitet for "Disable DPI Scaling" eller hva det heter, eneste er at knappene (play, pause etc) blir veldig små. Det er også enkelte vinduer etc som ikke lar seg skalere, men stort sett alt ser riktig ut. Det er fortsatt ikke 100% stabilt, men hva kan man forvente av et OS som ikke er offisielt lansert? Jeg tror MS har gjort det bra her, og kommer til å øke den allerede dominerende markedsandelen... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nesten helt norsk? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bruker du også engelsk RTM med norsk språkpakke? isåfall, prøv å pek på volumikonet nede i trayfeltet. Der har du et eksempel, og sånn er det vel alltid med språkpakker, var verre i Vista... Lenke til kommentar
War Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har g15 tastatur, vista eller xpdriveren fungerer ikke? Hva gjgør man da? Feilmelding under install. Er 64bit. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Prøv å innstallere ved å høyreklikke på innstallasjonsfila og bruk kjør som admin modus. Eventuelt prøv å sette programmet til kompabilitet med Vista. Andre ting du kan prøve er å laste ned beta driveren fra logitech. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bruker du også engelsk RTM med norsk språkpakke? isåfall, prøv å pek på volumikonet nede i trayfeltet. Der har du et eksempel, og sånn er det vel alltid med språkpakker, var verre i Vista... Det med sånn "forhåndsvisning" av hva det er? Sånn at det står på volumikonet " Speakers + ....." ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg