Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

@WheelMan,

Kunne du ha mer kryptisk/nerd navn på maskien!?!? :p

Nei, alle mine maskiner heter Wh33lM4n-*beskrivelse* - f.eks Wh33lM4n-s3rv3r :)

 

Dog, ingen som har en løsning på problemet?

 

Hmm.. støtt på et lite problem. Akkurat installert RTM, og når jeg skal koble til filserveren min får jeg først den vanlige innloggingsvinduet:

post-122083-1253127178_thumb.jpg

 

Men så påstår den at det er feil, og jeg får et annet vindu (jeg vet at bruker og pass er riktig)

post-122083-1253127198_thumb.jpg

- Jeg ser den velger mitt maskinnavn (laptopen) som domene, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

 

Dette kom også plutselig på desktopen, hadde ikke dette når jeg kjørte 7200 something på laptopen før. Any ideas? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet som deg med en Vista maskin for en stund siden Wheelman. Men skulle ha W7 inn på den også så gadd ikke rote med det.

 

Kan legge til at jeg faktisk har hatt litt problemer før med å kjøre W7, Vista og XP sammen i nettverk. Ikke alltid jeg kom inn på maskinene, og med XP var det ikke alltid jeg kom inn på workgroup engang. W7 virker litt sær på nettverksdelen enda, ihvertfall hvis man blander forskjellige OS'er.

Lenke til kommentar
Kom denne fuglen med en lapp knyttet til beinet? Som kanskje forklarte hvordan man fikk det tilbake til normalen? ^^

Du logger på med en brukerkonto som er satt på den bærbare maskinen din. Bruk den som er for filserveren istedet... Altså velg other account. Mulig du må legge til navnpåfilserver\kontonavn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke.

Lenke til kommentar
Kom denne fuglen med en lapp knyttet til beinet? Som kanskje forklarte hvordan man fikk det tilbake til normalen? ^^

Du logger på med en brukerkonto som er satt på den bærbare maskinen din. Bruk den som er for filserveren istedet... Altså velg other account. Mulig du må legge til navnpåfilserver\kontonavn

Det går ikke, da kommer jeg bare tilbake til samme vinduet med en beskjed om feil brukernavn / passord.

Lenke til kommentar
Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke.

Det kan ikke stemme. Må være en annen grunn til at laggingen forsvant. Tipper du startet maskinen på nytt.

 

Det går ikke, da kommer jeg bare tilbake til samme vinduet med en beskjed om feil brukernavn / passord.

Fungerer utmerket hos meg når jeg logger på min server. Må i så tilfelle være noe du gjør galt eller feil på serveren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke.

Det kan ikke stemme. Må være en annen grunn til at laggingen forsvant. Tipper du startet maskinen på nytt.

Jeg har ikke hatt lagg problemer etter at jeg la inn norsk språkpakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Og jeg har aldri hatt problemer med lagg og jeg bruker aldri språkpakker. Og dessuten har ikke språkpakkene noe med Flash eller nettlesere å gjøre.

Da er dette ett mysterium.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Win7 (en eller annen versjon fra windows-sidene) og cccp codec pack. I W7 blir bildet utrolig kornete, mens i gode gamle XP er det strålende klart. Jeg kjører med akkurat de samme innstillingen på begge OSene, men W7 har likevel veldig dårlig kvalitet.

Noen som vet hva dette kommer av, og hva fixen er?

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...