WheelMan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 @WheelMan,Kunne du ha mer kryptisk/nerd navn på maskien!?!? Nei, alle mine maskiner heter Wh33lM4n-*beskrivelse* - f.eks Wh33lM4n-s3rv3r Dog, ingen som har en løsning på problemet? Hmm.. støtt på et lite problem. Akkurat installert RTM, og når jeg skal koble til filserveren min får jeg først den vanlige innloggingsvinduet: Men så påstår den at det er feil, og jeg får et annet vindu (jeg vet at bruker og pass er riktig) - Jeg ser den velger mitt maskinnavn (laptopen) som domene, kan det ha noe med saken å gjøre? Dette kom også plutselig på desktopen, hadde ikke dette når jeg kjørte 7200 something på laptopen før. Any ideas? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hadde samme problemet som deg med en Vista maskin for en stund siden Wheelman. Men skulle ha W7 inn på den også så gadd ikke rote med det. Kan legge til at jeg faktisk har hatt litt problemer før med å kjøre W7, Vista og XP sammen i nettverk. Ikke alltid jeg kom inn på maskinene, og med XP var det ikke alltid jeg kom inn på workgroup engang. W7 virker litt sær på nettverksdelen enda, ihvertfall hvis man blander forskjellige OS'er. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kan eg oppgradere frå Win 7 Home Premium til Win 7 Pro? Har lisens til sistnemnte, og aktiveringen maser... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det fungerte jo feilfritt med Build 7266 og de før, men plutselig endret det seg Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det fungerte jo feilfritt med Build 7266 og de før, men plutselig endret det seg Var en liten fugl som visket meg i øret at RTM har økt sikkerheten litt på nettverksdelen i forhold til de før, men om det er sant vet jeg ikke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kom denne fuglen med en lapp knyttet til beinet? Som kanskje forklarte hvordan man fikk det tilbake til normalen? ^^ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Kom denne fuglen med en lapp knyttet til beinet? Som kanskje forklarte hvordan man fikk det tilbake til normalen? ^^ Du logger på med en brukerkonto som er satt på den bærbare maskinen din. Bruk den som er for filserveren istedet... Altså velg other account. Mulig du må legge til navnpåfilserver\kontonavn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Kom denne fuglen med en lapp knyttet til beinet? Som kanskje forklarte hvordan man fikk det tilbake til normalen? ^^ Du logger på med en brukerkonto som er satt på den bærbare maskinen din. Bruk den som er for filserveren istedet... Altså velg other account. Mulig du må legge til navnpåfilserver\kontonavn Det går ikke, da kommer jeg bare tilbake til samme vinduet med en beskjed om feil brukernavn / passord. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke. Det kan ikke stemme. Må være en annen grunn til at laggingen forsvant. Tipper du startet maskinen på nytt. Det går ikke, da kommer jeg bare tilbake til samme vinduet med en beskjed om feil brukernavn / passord. Fungerer utmerket hos meg når jeg logger på min server. Må i så tilfelle være noe du gjør galt eller feil på serveren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Skulle bare si at visst noen av dere merker at youtube/flashfilmer lagger når de kjøres fullscreen i W7 RC 7100 på engelsk, så kan du ordne dette med å legge inn Norsk språkpakke. Det kan ikke stemme. Må være en annen grunn til at laggingen forsvant. Tipper du startet maskinen på nytt. Jeg har ikke hatt lagg problemer etter at jeg la inn norsk språkpakke. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og jeg har aldri hatt problemer med lagg og jeg bruker aldri språkpakker. Og dessuten har ikke språkpakkene noe med Flash eller nettlesere å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og jeg har aldri hatt problemer med lagg og jeg bruker aldri språkpakker. Og dessuten har ikke språkpakkene noe med Flash eller nettlesere å gjøre. Da er dette ett mysterium. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Fungerer utmerket hos meg når jeg logger på min server. Må i så tilfelle være noe du gjør galt eller feil på serveren. Jeg prøvde navnpåserver\brukernavn, da endret den domene til servernavnet - fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Regner med du har prøvd å lage nye brukere og tilrette dem admin rettigheter og eierskap? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hva er sikrest i mot netttrusler? Win x86 eller x64 utgaven? Eller vil virus som er lagd for x86 virke like godt på en x64 utgave? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hva er sikrest i mot netttrusler? Win x86 eller x64 utgaven? Eller vil virus som er lagd for x86 virke like godt på en x64 utgave? Kan ikke tenke meg at det har noe si, siden du kan kjøre 32bits programmer i 64bits utgaven... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Jeg kjører Win7 (en eller annen versjon fra windows-sidene) og cccp codec pack. I W7 blir bildet utrolig kornete, mens i gode gamle XP er det strålende klart. Jeg kjører med akkurat de samme innstillingen på begge OSene, men W7 har likevel veldig dårlig kvalitet. Noen som vet hva dette kommer av, og hva fixen er? Endret 18. september 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Tja, problemer med codecen? Kjører RTM og har null problem her med kornete bilder, avspilling av .264 og hd content går helt strålende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg