Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å se om du finner drivere via Windows Update? Har et ATI 3850, og de siste driverene ble installert automatisk via Windows Update.

 

Spiller ingen rolle lenger. Mulig du overså "gledes-edit"en min, alt fungerer nå takket være original CDen. :) Men skal huske på det ved neste oppgradering.

Lenke til kommentar
Det går å installere W7 på egen partisjon på den disken du har

 

hææ? sa jeg var noob :p

Har du flere "harddisker"?

 

Feks C:\ D:\ osv med filer på?

 

Isåfall kan du installere windows 7 på D:\ (Da får du valg når du starter maskinene om du vil gå inn i windows XP eller Windows 7)

 

Du kan også installere på samme harddisk som windows xp er fra før av, men er egentlig ikke anbefalt. Noen av programmene\spillene vil fungere, mens andre ikke.

Du vil heller ikke gå tilbake til XP om du ikke liker windows 7.

 

Det jeg anbefaler er at du brenner ut på en dvd de tingene du vil spare på, så installere Windows 7 på en clean harddisk (altså du formaterer den du har nå). Så legger inn det du vil ha igjen.

 

PCen din skal nok klare Windows 7 fint :)

 

tusen takk, må liksom være helt sikker før jeg prøver meg på noe sånt, har veldig lite lyst til å ødelegge noe.. ( noe jeg er veldig flink til noen ganger :roll:) tror ikke de funker å brenne dvder på denne pcen men jeg tror jeg har en sånn minnepenn USB greie eller hva det enn het. var litt flaut at jeg var så dårlig på dette, for ellers så er jeg ganske flink på pc :p

Endret av yoye666
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Windows 7 i en dag nå, og det er to ting jeg lurer på.

- Live Messenger vil ikke lukke seg til tray. Den blir liggende i traymodus på startlinjen. Noen som har opplevd det samme?

post-30930-1253039815_thumb.png

 

- Jeg bruker en validert utgave av W7 Pro, men hittil har jeg bare installert to Important Updates, og ingen av dem var security fixes. Har det ikke kommet noe slike enda?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Endrebjo:

 

Bla deg frem til der Live messenger er installert, og sett msnmsgr.exe i kompabilitetsmodus for Windows Vista.

Da vil den havne i tray når du lukker hovedvinduet til Live messenger.

Lenke til kommentar
Endrebjo:

Bla deg frem til der Live messenger er installert, og sett msnmsgr.exe i kompabilitetsmodus for Windows Vista.

Da vil den havne i tray når du lukker hovedvinduet til Live messenger.

Flottings! :)

 

 

Ellers er det ingen spesielle oppdateringer til Windows 7 enda nei, den er jo offisielt ikke lansert enda...
OK. Litt merkelig i og med at W7 har vært tilgjengelig på skolen i minst en måned.

 

 

Av andre erfaringer jeg har å komme med så greide jeg å lage mega-fuckups med Shrew Soft VPN, blåskjerm og hele pakken.

Og Ext2IFS lar seg installere i Vista-modus, men diskene blir ikke montert automatisk ved oppstart (må lage oppstartsskript som inneholder mountvol).

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Er det mulig å bruke eldre MSN-klienter som f.eks. 7.5 i Win7?

WLM er kranglete og jeg liker fortsatt ikke Trillian eller Pidgin, og det etter å ha brukt begge noen dager.

 

edit: Og hvordan er det med ESET NOD32 og Windows 7?

Siden jeg nå har x64 i stedet for x32, så fungerte ikke min gamle x32-utgave.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Hvorfor? Win7 pusta nytt liv i min laptop! :D Har Win7 på alle 4 maskinene min hjemme!

Helt med på den. RC på to laptopper og en stasjonær. Selv den gamle laptopen som kjørte ubuntu kjører W7 fint. Ligger i boden med en USB-disk og funker som 'filserver' i Homegroup. Enklere enn det blir'e ikke!

Ser ut til at jeg får en W7 Enterprise gjennom jobben's volumlisens så da er jeg fornøyd. Nå må bare Intel SSD kommer på lager..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Win 7 ultimate bruker jeg på den stasjonære wintendoen (aka gaming pc).

Synes bare XP GUI'et tar seg bedre ut på laptopen. Skal se om jeg får inn media center på den så jeg kan bruke den som spiller for projektoren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...