Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerte W7 Ultimate selv i dag og er veldig fornøyd. Språkpakkene kan man lett laste ned fra Windows Update. De er under "Optional Updates".

 

Et problem opplever jeg dog, som er ganske viktig: jeg har ATI Radeon HD 2600 Pro AGP skjermkort, og lastet ned nyeste Catalyst-driveren, både XP og Vista (32-bit). XP-versjonen fungerte ikke (som antatt), men fikk installert Vista-versjonen. Problemet er at selv om installasjonen gikk bra, kommer ikke vinduene opp når jeg prøver å gå inn i CCC. Prøvd både fra skrivebordet og Start-menyen (CCC, CCC-veiviser og Start på nytt). Prossessen kommer opp, men ingen vinduer.

 

Noen som opplever / har opplevd det samme, eller vet om en løsning? Bør jeg kanskje endre hele kompabiliteten til Vista?

Lenke til kommentar

For gammelt nei, er knapt 2 år siden jeg kjøpte det. Windows-driverne funker for nå, men skulle gjerne hatt riktig oppløsning på sekundærskjermen og fått ut bilde på TVen også..

 

Får avinstallere og google litt mer...

 

Edit: Nå får jeg ikke sletta gamle filer i C: heller. Sier at jeg må ha administrator tillatelse, selv om jeg er eneste bruker og administrator på PCen. Sprøe greier ass...

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Selvsagt, er jo de jeg lastet ned først. Tror jeg skal prøve å installere tidligere versjoner.

 

Edit: Velger heller å redigere istedenfor nytt innlegg. Tror jeg har en teori om hva som skjer. Da jeg installerte W7, hadde det installert uten å formatere først, slik at jeg har tidligere programmer også. Er det rart systemet blir forvirra når det finnes to Programfiler-mapper. Skal prøve å installere alt igjen i morgen ved å formatere først. Kommer med oppdatering så fort ting funker igjen.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Har en kompis som nettopp installerte 7. han merker lag i GRID hele tiden, hvert 5 sekund virker det som om grafikken throttler på en måte, en type lag jeg ikke har sett før.

 

Det som skjer er at når han kjører så går spillet plutselig ned i fart i et sekund, som om alle bilene bremset samtidig.

 

Noen som har kjennskap til dette på ny gamer levert av komplett?

Lenke til kommentar
Har en kompis som nettopp installerte 7. han merker lag i GRID hele tiden, hvert 5 sekund virker det som om grafikken throttler på en måte, en type lag jeg ikke har sett før.

 

Det som skjer er at når han kjører så går spillet plutselig ned i fart i et sekund, som om alle bilene bremset samtidig.

 

Noen som har kjennskap til dette på ny gamer levert av komplett?

Snodig da. Jeg har hatt Win7 i 1 år ca. Spillt en del forskjellige bilspill bla. NFS spillene (ikke testa GRID enda, kjøpes imorgen). Men har ikke opplevd noe lignende.

 

Nå har jeg lite tro til ferdigbygde PCer sånn sett. Men har han sjekka at temperaturen på diverse komponenter er som de bør være? Om noen komponnenter går for varm (feks gpu eller cpu) så klokkes dem gjerne ned litt automatisk, da vil jo spillet selvsagt også få dårligere ytelse.

Lenke til kommentar

Tempraturene er ok, det var snakk om en oppgraderingspakke, ikke ferdig montert fra komplett.

 

Og det er ikke slik lagg som om skjermkort/cpu klokkes ned. Laggen virker spesiell, må vise det via video. Skal prøve å recorde når kompisen er våken, kan ikke passordet :)

 

Edit: video fra en med helt lik type lag, spesielt synlig fem sekunder inni videoen:

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

Det ser ut som om hastigheten på hele spillet halveres et øyeblikk og du får da en følelse av at du bremser når det skjer. Problemet gjelder også i Dirt.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

tenker på å skaffe windows 7, men er ikke så veldig god på sånne ting, så e rlitt usikker. lurte litt på om man trenger noe spesielt bra pc, alt jeg vet er at jeg har 2GB RAM. Og har jeg fortsatt alle tingene jeg har installert på pcen hvis jeg installerer windows 7? og hvis jeg ikke liker det, er det lett å skifte tilbake til windows xp igjen? er litt noob...

Lenke til kommentar
Det går å installere W7 på egen partisjon på den disken du har

 

hææ? sa jeg var noob :p

Har du flere "harddisker"?

 

Feks C:\ D:\ osv med filer på?

 

Isåfall kan du installere windows 7 på D:\ (Da får du valg når du starter maskinene om du vil gå inn i windows XP eller Windows 7)

 

Du kan også installere på samme harddisk som windows xp er fra før av, men er egentlig ikke anbefalt. Noen av programmene\spillene vil fungere, mens andre ikke.

Du vil heller ikke gå tilbake til XP om du ikke liker windows 7.

 

Det jeg anbefaler er at du brenner ut på en dvd de tingene du vil spare på, så installere Windows 7 på en clean harddisk (altså du formaterer den du har nå). Så legger inn det du vil ha igjen.

 

PCen din skal nok klare Windows 7 fint :)

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg prøvd å installere skjermkortdriverne i hele dag uten nytte. Har prøvd ulike versjoner, men alle installerer bare Catalyst Install Manager og ikke noe annet. Gir nesten opp her.

 

Noen som har fått Catalyst driverne til å fungere enda? Tips mottas med åpent hjerte.

 

 

Edit: Da har katastrofen innskjedd. Prøvde å oppdatere fra Enhetsbehandling og med en gang onlineinstalleringa begynte, gikk begge skjermene svart. Er redd for at skjermkortet har tatt kvelden. Nå er jeg hvertfall ute av ideer.. (har heldigvis bærbare fyi)

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg prøvd å installere skjermkortdriverne i hele dag uten nytte. Har prøvd ulike versjoner, men alle installerer bare Catalyst Install Manager og ikke noe annet. Gir nesten opp her.

 

Noen som har fått Catalyst driverne til å fungere enda? Tips mottas med åpent hjerte.

 

Windows 7 ATI Drivere - 32bit

Windows 7 ATI Drivere - 64bit

 

Nvm de URLene funka ikke.. du finner driverene her da:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med dem, både W7 og Vista, 32- og 64-bit. Fikk installert CCC med Vista 64-bit, men CCC ville ikke åpne seg igjen.

 

Nå har jeg heldigvis fått bilde på hovedskjermen, men skjermkortet er borte fra enhetsbehandlingen. Istedenfor har det kommet noe som heter Generic VGA adapter.

 

Skal prøve å installere fra CDen jeg fikk, men har ingen forhåpninger der heller egentlig..

 

Håper ikke eneste løsningen blir å kjøpe nytt skjermkort...

 

 

 

Gledes-edit: Jess, jess, jess! :D Tenk at det siste man tenker på pleier (alltid) å være løsningen! Å installere fra original CDen fungerte helt perfekt! ALT funker nå. Men tusen takk for all hjelp. :)

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...