Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en guide for hvordan man deler harddisker til andre i nettverket uten at andre må logge inn med brukernavn og passord? Får ikkje vekk det inlogging greiene fra andre maskiner nå jeg deler fra windows 7. Den andre pc'en er en Ubuntu server. Har også hatt problemer med tilgang fra en xp maskin.

 

Har rota inne i Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools\Local Security Policy

men det er nok å stille på der for å si det slik!

 

Har enabla guest account iallefall :p

Lenke til kommentar

Først høyreklikker du på c:. Share/del. Og så avansert deling - huk av del mappen og endrer eventuelle tilatelser. Bruk - ok.

 

Nettverks og delingssenter - velg hjemmegruppe og delingsalternativer. velg instillinger for avansert deling, og passe på at fil og skriverdeling er på. Eventult ha på nettverksgjenkjenning. Også må du deaktivere passord litt lengre ned på siden.

 

 

Håper det er greit å følge den oppskriften her. Skrev den nå veldig kjapt. ;)

Lenke til kommentar
Først høyreklikker du på c:. Share/del. Og så avansert deling - huk av del mappen og endrer eventuelle tilatelser. Bruk - ok.

 

Nettverks og delingssenter - velg hjemmegruppe og delingsalternativer. velg instillinger for avansert deling, og passe på at fil og skriverdeling er på. Eventult ha på nettverksgjenkjenning. Også må du deaktivere passord litt lengre ned på siden.

 

 

Håper det er greit å følge den oppskriften her. Skrev den nå veldig kjapt. ;)

 

Nettverks og delingssenter var det jeg trengte :D

 

Tusen millioner takk :thumbup:

Lenke til kommentar

hallo folkens. :new_woot:

lurte på om noen kan hjelpe meg litt.

har installert win 7 enterprise på pcen og alt funket fint,

men en ting som irriterer litt er at den ene harddisken(D) blir slått av etter

en stund om jeg ikke er inne på den.

jeg vil gjerne slå av denne funksjonen så disken sviver hele tiden.

men hvor i windows kan jeg gjøre dette?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
hallo folkens. :new_woot:

lurte på om noen kan hjelpe meg litt.

har installert win 7 enterprise på pcen og alt funket fint,

men en ting som irriterer litt er at den ene harddisken(D) blir slått av etter

en stund om jeg ikke er inne på den.

jeg vil gjerne slå av denne funksjonen så disken sviver hele tiden.

men hvor i windows kan jeg gjøre dette?? :dontgetit:

Under avanserte innstillinger i Power Options (strømalternativer).

Lenke til kommentar
Mener du at den spinner seg ned, eller at den forsvinner?

 

Jeg har slitt litt med at den ene disken min forsvinner, må restarte for å få den opp igjen :/ Lurer litt på om dette kan være pga disken begynner å bli dårlig, men den ser ut til å virke nå =)

den stopper visst helt opp.

heh du har installert tdu for mange ganger på disken :D

Lenke til kommentar

Heile er kjempelett å sette opp via programmet som hører til. Du knipser et bilde, så går du gjennom nokre enkle trinn der du

"mapper" forskjellige trekk i ansiktet slik at programvaren gjenkjenner deg, så etter ein restart blir du møtt av påloggingsskjermen.

 

Edit: Trur webcam'et må støtte funksjonen, mitt er eit relativt nytt frå Creative.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Hva er så bra med Windows 7 fremfor de nyeste distroene innen Linux?

 

Tja, Windows bygger jo kraftig på brukergrensesnittet fra Vista og litt fra Windows Xp så det går selvsagt kjapt å lære seg det. Man behøver heller ikke mye kunnskap for å oppdatere oset eller å vite hvilke typer oppdateringspakker man behøver (rtm etc) selv om Linux har greid å blitt veldig brukervennlig her og.

 

Nå skal jeg ikke påstå at jeg har prøvd de vesentlige utgivelsene av Linux heller, men har rotet litt med YDL og Ubuntu uten at disse helt har overbevist meg. Sånn sett pga kompabilitet med programvare og spill så holder jeg meg fortsatt til Windows.

 

I fremtiden så trenger vi universal kompabilitet så at programvare kan kjøres uavhengig av OS.

Lenke til kommentar
Hva er så bra med Windows 7 fremfor de nyeste distroene innen Linux?

 

Personlig synes jeg ingenting er direkte bedre.

 

Men Windows 7 er langt bedre en Vista og også fornuftig velfungerende i forhold til XP. Så er man "avhengig" av Windows er det en meget fornuftig oppgradering. Er man ikke avhengig av Windows, så ville jeg ikke brukt pengene.

Lenke til kommentar
Hva er så bra med Windows 7 fremfor de nyeste distroene innen Linux?

Etter å ha testet:

- PCLinux

- OpenSuse

- Ubuntu

- Fedora

- Linux Mint

 

Så er det så og si bare Linux Mint som er en verdig distro som i det hele tatt er verdt å bruke etter min mening. Grensesnittet er godt og oversiktlig. Og den er ikke overlastet med unødvendige ting.

 

Men ingen av de kan måle seg med Windows 7. Alt fungerer og det er lettere å finne programmer og verktøy du trenger. Så lenge Linux utvikles som det gjør går det lang tid før det når Windows-nivå. På enkelte områder kan Linux være et alternativ, men fri programvare har sin grenser. Spesielt med større programmer. Når markedsandelen er så lav som den er vil den ha store vansker. Linux trenger en "OSX" revolusjon til.

Lenke til kommentar
Hva er så bra med Windows 7 fremfor de nyeste distroene innen Linux?

Etter å ha testet:

- PCLinux

- OpenSuse

- Ubuntu

- Fedora

- Linux Mint

 

Så er det så og si bare Linux Mint som er en verdig distro som i det hele tatt er verdt å bruke etter min mening. Grensesnittet er godt og oversiktlig. Og den er ikke overlastet med unødvendige ting.

 

Men ingen av de kan måle seg med Windows 7. Alt fungerer og det er lettere å finne programmer og verktøy du trenger. Så lenge Linux utvikles som det gjør går det lang tid før det når Windows-nivå. På enkelte områder kan Linux være et alternativ, men fri programvare har sin grenser. Spesielt med større programmer. Når markedsandelen er så lav som den er vil den ha store vansker. Linux trenger en "OSX" revolusjon til.

 

Jeg synes linux er for vanskelig for folk som har brukt windows en stund. Sette opp ting med nettverk og andre ting er mye mere tungvindt i linux enn i win 7. Dog linux har særdeles mye muligheter og funksjoner som er helt konge, som ikkje noen windows versjoner har. Har selv en server med nyeste ubuntu server, og selv med en linuxekspert som hjelper, så tok det veldig lang tid før vi fikk opp serveren med firewall, deling av nettverksstasjoner, dhcp server, installert drivere til kontrollere etc....

 

Dette gikk mye fortere og lettere med windows server 2008 synes jeg. Men 2008 var ikkje noe valg for det jeg skal bruke serveren til nå. Ubuntu server synes jeg hadde så mange fordeler ovenfor Windows server, at det ble Linux gitt :D

 

Windows 7 har jeg selvfølgelig på hovedmaskinen min grunnet at jeg liker å dille med windowsprogrammer :p Teste noen spill iblandt er jo litt kjekt det også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...