Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å cracke, du kan kjøre en såkalt "rearm" som er helt lovlig og lagt inn av MS selv. Når du har en dag eller to igjen til aktivering, så går du til "kjør" og skriver "slmgr /rearm". Trykk enter, og vips - 30 nye dager. Dette kan du gjøre tre ganger, og du har dermed i realiteten fire måneder med trial før du evt. må begynne å cracke, men regner med at det er ute ny build i god tid før det.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å cracke, du kan kjøre en såkalt "rearm" som er helt lovlig og lagt inn av MS selv. Når du har en dag eller to igjen til aktivering, så går du til "kjør" og skriver "slmgr /rearm". Trykk enter, og vips - 30 nye dager. Dette kan du gjøre tre ganger, og du har dermed i realiteten fire måneder med trial før du evt. må begynne å cracke, men regner med at det er ute ny build i god tid før det.

Med Windows 7 beta skal være mulig å gjøre det 5 ganger. Etter hva folk sier.

 

Er det noen som får desktop preview til å virke?

Du må nok ha en WDDM 1.0/1.1 driver installert. Ellers tror jeg bare Windows 7 "jukser" Aero Glass effekten.

Lenke til kommentar
Jepp, såvidt jeg vet må man vel det for at det skal virke.

Har aldri skrudd det av egentlig, men det står på nest nederste hakk.

 

317117.jpeg

 

Ok, jeg har skrudd den helt av.

 

Du trenger ikke å cracke, du kan kjøre en såkalt "rearm" som er helt lovlig og lagt inn av MS selv. Når du har en dag eller to igjen til aktivering, så går du til "kjør" og skriver "slmgr /rearm". Trykk enter, og vips - 30 nye dager. Dette kan du gjøre tre ganger, og du har dermed i realiteten fire måneder med trial før du evt. må begynne å cracke, men regner med at det er ute ny build i god tid før det.

Med Windows 7 beta skal være mulig å gjøre det 5 ganger. Etter hva folk sier.

 

Er det noen som får desktop preview til å virke?

Du må nok ha en WDDM 1.0/1.1 driver installert. Ellers tror jeg bare Windows 7 "jukser" Aero Glass effekten.

 

Får vel prøve det da.

Lenke til kommentar

Hvorfor slår dere av UAC i Windows 7? Da vil ikke gadgets fungere og IE kan ikke kjøre i protected mode (noe som da fører til at gadgets ikke fungerer).

 

UAC i Windows 7 er ikke som i Vista. Den er langt mer intelligent.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Noen flere som opplever at det trådløse nettverket plutselig ikke fungerer?

Jeg må reboote for å komme på nett igjen.

Sitter forresten på 2 maskiner her. Den som kjører Vista har ikke dette problemet.

 

Nope :) Alt fint her.

 

Har ikke hatt et problem og jeg har brukt den i lang tid nå.

 

Noe mer man kan utforske her?

 

 

Jeg har brukt Windows Speech Recognition. Den er ikke akkurat så veldig bra.. :hm: i forhold til Vista

Lenke til kommentar

Morten K: La du til en driver selv eller bruker du den som ble lagt inn automatisk? Om du la inn selv er nok driveren problemet. Alt fungerer svært bra her.

 

Eneste jeg har problemet med av og til er ustabil skjermdriver. ATi sin preview WDDM 1.1 driver er ikke helt stabil. Noen ganger når UAC kommer opp vil skjermoppløsningen gå til 1024x768 og du kan ikke velge den høyeste oppløsningen skjermen støtter igjen. Må restarte for det. Enkelte ganger kræsjer spill også.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hvorfor slår dere av UAC i Windows 7? Da vil ikke gadgets fungere og IE kan ikke kjøre i protected mode (noe som da fører til at gadgets ikke fungerer).

 

UAC i Windows 7 er ikke som i Vista. Den er langt mer intelligent.

 

Fordi jeg takler ikke popups som ner meg trykke "fortsett" når jeg skal endre instillinger. Gadgets gidder jeg ikke bry meg med.

Lenke til kommentar
Kanskje det ikke passer inn her men hvor finner jeg touchpad programmen som gjør at jeg kan scrolle med touchpaden?

 

Kommer ikke opp i windows update.

Hos produsenten av maskinen din.

Har ett spm, vil det fungere med Winodws Vista drivere når det ble sluppet også?

Ja, det skal dem gjøre.

 

Men det er ikke sikkert du får all funksjonalitet fra dem, siden Windows 7 kan ha noen ekstra funksjoner her og der. Blant annet skjermkort. I Vista har du WDDM 1.0 og i Windows 7 er den oppgradert til WDDM 1.1. Men Vista-driveren vil fungere, bare ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Morten K: La du til en driver selv eller bruker du den som ble lagt inn automatisk? Om du la inn selv er nok driveren problemet. Alt fungerer svært bra her.

Har ikke installert driver selv nei. Faktisk har jeg ikke installert en eneste driver.

Alt fungerte rett "out of the box" på min HP-laptop.

Må være den enkleste Windows-installasjonen jeg har hatt noen gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...