Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har vært kjent siden i juni/juli. Prisen på Amazon.co.uk, Amazon.com og andre som har hatt forhåndsbestilling ville økes til normalpris fra 1.9. Lavprisperioden skulle ikke vare lengre.

 

Og alle pakker fra Amazon.co.uk som ikke er bøker blir ilagt moms ved innførsel til Norge. I og med at pakkene derfra alltid har rett angitt verdi og vareslag.

Merkelig synes jeg, jeg bestilte Home Premium nå nettopp.. 

 

 

 

 

[b][size=2]Delivery Method:[/size][/b][size=2] [/size]

       [size=2]Air Mail [/size]

       [b][size=2]Delivery Preference:[/size][/b]

       [size=2]Group my items into as few    deliveries as possible[/size]

       Subtotal of Items:   

       £56.50 

       Postage & Packing:   

       £4.98 

       Giftwrap:   

       £2.54 

            

       ------    

       Total before VAT:   

       £64.02 

       VAT:   

       £0.00 

            

       ------    

       Total:   

       £64.02 

       Promotional Gift Certificates:   

       -£0.00 

            

       ------    

       [b]Total for this order:   [/b]

       [b]£64.02[/b]

 

 

 

Så prisene virker fremdeles lave og fine fra Amazon?

Lenke til kommentar
Da har Amazon.co.uk redusert de igjen. Prisene på Amazon.com er i alle fall på normalt nivå, dvs 200 dollar for Home Premium.

 

Men det er på http://www.amazon.co.uk/ du finner du gode prisene enn så lenge.

Fortsatt rundt 550 kroner for home Premium med frakt til Norge.

 

Men jeg tror ikke det varer så lenge, for alt tyder på at de skulle øke prisene i går. Og det gjorde de for noen timer, før de sank igjen.

Lenke til kommentar
Da har Amazon.co.uk redusert de igjen. Prisene på Amazon.com er i alle fall på normalt nivå, dvs 200 dollar for Home Premium.

 

Men det er på http://www.amazon.co.uk/ du finner du gode prisene enn så lenge.

Fortsatt rundt 550 kroner for home Premium med frakt til Norge.

 

Men jeg tror ikke det varer så lenge, for alt tyder på at de skulle øke prisene i går. Og det gjorde de for noen timer, før de sank igjen.

 

Men blir det ikke fortollet i Norge dersom man bestiller herfra?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Jo. Har man gyldig lisens kan man gjøre det man vil med programvaren.

 

Har de endret policy eller? Det var jo nettopp en sak hvor en bruker hadde lagt inn OSX på sin windows maskin. Der ble det sagt at Apple ikke godtok innstallasjon på annet enn på Apple produkter.

 

Og det at man "eier" programvaren (eller musikken) man har kjøpt er desverre histore .. :(

 

Apple har ikke endret policy nei, men vi er ikke bundet opp mot slike skitne EULAer her i Norge!

Så du står helt fritt til å legge inn din lovlig kjøpte og betalte Mac OSX på hvilken som helst maskin her i Norge, uten at Apple kan gjøre noe som helst med det. Noen offisiell støtte er det ikke, du kan nok også glemme alt som har med support og hjelp fra Apple, men noe ulovlig bedriver du strengt tatt ikke så lenge du er innen for Norge ;)

Lenke til kommentar

Har et lite problem her nettopp innstallert windows 7 her. problemet mitt er at kun 1 disk kommer opp i min datamaskin(og dvd brenner) De to andre hdd fant jeg i bios, og også under enhetsbehandling i windows 7, men noen som vet hvordan jeg kan få de til å vises under min datamaskin? Har verken fått partisjonert de eller formatert de etter som jeg ikke vet hvordan jeg får de frem.

Endret av WallStreet
Lenke til kommentar
Har et lite problem her nettopp innstallert windows 7 her. problemet mitt er at kun 1 disk kommer opp i min datamaskin(og dvd brenner) De to andre hdd fant jeg i bios, og også under enhetsbehandling i windows 7, men noen som vet hvordan jeg kan få de til å vises under min datamaskin? Har verken fått partisjonert de eller formatert de etter som jeg ikke vet hvordan jeg får de frem.

 

Trykk på start menyen og skriv "disk management", så velger du "create and format hard disk partitions". Der skal du kunne se de uformaterte diskene dine og formatere de.

Lenke til kommentar

Hei prøvde å lage en tråd tidligere om dette. Men fikk lite svar, har da windows 7 64 bit, i7 2,6 ghz, Ati 4800x kort. Når jeg har et spill i window screen, og det kommer en melding om at noe er ferdig lasta ned eller noe så dropper jeg ned i 20 fps. Hvis jeg prøver å ha 2 spill samtidig i window screen, blir det uspill bart. Dette klarte jeg lett i windows xp. Noen tips til help ?

Endret av Silo
Lenke til kommentar
Har et lite problem her nettopp innstallert windows 7 her. problemet mitt er at kun 1 disk kommer opp i min datamaskin(og dvd brenner) De to andre hdd fant jeg i bios, og også under enhetsbehandling i windows 7, men noen som vet hvordan jeg kan få de til å vises under min datamaskin? Har verken fått partisjonert de eller formatert de etter som jeg ikke vet hvordan jeg får de frem.

 

Trykk på start menyen og skriv "disk management", så velger du "create and format hard disk partitions". Der skal du kunne se de uformaterte diskene dine og formatere de.

Takk, var det som skulle til :)

Lenke til kommentar
Hva slags programvare bruker dere for å mounte images i windows 7? Leste noe om at daemon tools ikke funket.

 

Bruker Daemon Tools Lite 4.30.4.0027 og det fungerer helt fint på W7 Pro 6.1 (7600) RTM versjonen. Bruker den både på 64bit og 32bit versjonen uten problemer.

Men jeg får opp en beskjed om at programmet kan forårsake feil når jeg installerte det, men krysset bare av at jeg ikke skulle ha den meldingen noe mer.

 

Det står på sidene til Daemon tools at den versjonen fungerer fint på Windows 7

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...