Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Holder det med 4GB (DDR2) ram og intel e6850 for å kjøre 64bit.

Har tilgang på både x86 og 64bit, så jeg lurer på hva som blir best. :)

 

 

over 3GB = 64-bit ;)

Selv om man kan ha 64-bit er det ikke nødvendigvis en selvfølge at det er best for alle. Først og fremst ville jeg sjekket at det finnes 64-bit drivere for ditt system. Om det gjør det så gå for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor kan man skru av den funksjonen som automatisk resizer vinduer når man drar dem ut på kantene av skjermen? Er ganske irriterende :p

 

Åpne "Ease of Access Center" i control panel - åpne "make the mouse easier to use".

Sett kryss/hake ved den som er avbildet:

Da disables "Aero Snap".

post-35394-1251757339_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Folk som har testa hva er +/- i forhold til WinXP?

 

Jeg hater og har alltid hatet vista, har holdt meg til xp. Byttet nå til win7 og kan faktisk ikke si jeg kommer på noen ulemper med å bytte til win7 :)

 

La akkurat inn win7 på en bærbar også, alt fungerte fra første stund. Internett, alle drivere og nettverket var der :)

Lenke til kommentar
Det går raskere

Det ser finere ut

Det har bedre nettverks støtte

Det finner 99% av driverene selv

Det er lovlig gratis fram til Juni(?) 2010

Det er nytt

Det har DX10 støtte

DX11 regner jeg med at du mener.

 

 

Min favoritt er jumplist og den nye oppgavelinjen. Det er nå så utrolig mye raskere å jobbe med Windows 7 enn tidligere versjoner. Det samme gjelder Aero Snap som lar deg behandle vinduer mye raskere også. Å komme på jobb og gå tilbake til XP er en real nedgradering.

Lenke til kommentar

Tror du lurer på om filene på datapartisjonen (datadisken) ikke blir borte? De vil være helt inntakt selv om du legger inn Win 7 på Vista partisjonen. Husk å ta backup av dokumenter etc. fra Vista partisjonen først :)

 

Hvis du prøver å fresh installe windows 7 uten å formatere vista partisjonen vil hele Vistaen din legges i en mappe som heter Windows.old så du får fortsatt tilgang til filene selv om du legger inn windows 7, men det vile ikke være mulig å boote Vista hvis du gjør det. Skal du ha dualboot må du lage en ny partisjon kun for windows 7.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Nå har Amazon økt prisene på Windows 7 ganske betraktelig, så nå er ikke Amazon veldig billig mer.

 

 

De nye prisene er som følger:

 

Home Premium: £109.56 = ca 1.080 kroner

Professional: £153.03 = ca 1.500 kroner

Ultimate: £169.56 = ca 1670 kroner.

 

De gamle prisene var:

 

Home Premium: £55.64 = ca 548 kroner

Professional: £128.70 = ca 1267 kroner

Ultimate: £139.00 = ca 1370 kroner.

 

Frakt kommer i tillegg, så kommer jo eventuelt moms og forenklet tollgebyr på pakken om den blir stoppet.

 

Tror MSDNAA via ACM skolen er den billigste måten nå.

Lenke til kommentar

Dette har vært kjent siden i juni/juli. Prisen på Amazon.co.uk, Amazon.com og andre som har hatt forhåndsbestilling ville økes til normalpris fra 1.9. Lavprisperioden skulle ikke vare lengre.

 

Og alle pakker fra Amazon.co.uk som ikke er bøker blir ilagt moms ved innførsel til Norge. I og med at pakkene derfra alltid har rett angitt verdi og vareslag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...