Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg prøver å slette en fil men får det ikke til... Får bare en error som sier "File access denied. You require permission from the computer's administrator to make changes to this file"

Den ligger i en mappe som er Read only, men jeg får ikke fjerna den read only, for når jeg gjør det så får jeg bare beskjed om at

"Access Denied. You will need to provide administrator permission to change these attributes. Click to continue to complete this operation."

Jeg trykker continue og får da dette:

"Error Applying Attibutes. An error occurred applying attributes to the file: blablabla\fil.blabla. Access is denied. Ignore, Ignore All, Try again or Cancel"

på flere av filene inni folderen, og en av de er den filen jeg skal slette. Og dermed sitter jeg igjen og får ikke gjort noe som helst... Og mappa forblir read only...

Hva er feil? Har satt UAC til never notify (kan man skru det mer av enn det?)...

Og ja jeg er administrator.

Btw dette er en fil til et program som heter PostgreSQL (filen heter postmaster.pid) som jeg har installert selv, så det er ikkenoe windows filer det er snakk om.

Lenke til kommentar

Merk at i NTFS er alltid mange foldere merket "read only" selv om de ikke er det. Beror på customization .

http://support.microsoft.com/kb/256614

For å komme tilbake til problemet ditt.

Høyreklikk på fila.

Trykk på properties.

Velg security tab.

Velg edit.

add deg selv , eller everyone . Og merk etter dette "full control".

Apply + OK.

Da bør du få slettet den.

Funker ikke dette benytt "advanced" og ta eierskap (ownership) av fila.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har to partisjoner på maskinen, en med W7 og en med standard Vista. Kan det på noen som helst måte skade Windows 7 partisjonen om jeg reinstallerer Vista/setter den tilbake slik den var da jeg kjøpte maskinen med Acers innebygde reinstallasjons metode?

De fleste recovery metoder sletter det som er på c: partisjonen, og gjør ingen forandring på andre partisjoner. Men du mister dual booting opsjonen etter reinstallasjon av c:, så du vil ikke se Windows 7 under oppstart.

Med EasyBCD kan du imidlertid få til det meste du måtte ønske når det gjelder multibooting.

http://neosmart.net/dl.php?id=1

Lenke til kommentar

Har hatt windows 7 nå i 5-6 dager, måtte legge inn ny windows etter den ene harddisken tok kvelden. Ble også lagt inn win7 på 2 andre dataer også (var på lan). Jeg var litt skeptisk fordi jeg hater vista, og visst ikke helt hva jeg skulle forvente av win7. Men dæven, må si meg utrolig fornøyd. Har ikke hatt noe problemer ennå, alt av hardware var installert av seg selv. Installasjon og oppstart går veldig fort, lett å få nettverk og nett til å fungere. Very happy. De 2 andre som la det inn var også veldig fornøyde :)

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...