Kenneth Solfjeld Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Hvordan er mulighetene for å oppgradere fra build 7100 til 7600? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Fantastisk gode så lenge du finner en activator. Men den biten kan jeg ikke hjelpe deg med. Det aller beste er å kjøpe windows 7 når det kommer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Om du tenker på oppgradere som i å beholde alt installert + register kan man ikke gjøre dette fra RC (7100) til RTM (7600) uten videre. Man må editere cversion.ini filen på RTM DVD/ISO for å tillate upgrade fra og med et visst build nummer. Tutorial her: http://www.howtogeek.com/howto/3075/how-to...ws-7-rc-to-rtm/ Endret 29. august 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Noen som har et tips til hvordan jeg får mitt GF4 til å virke med win7? Finner bare drivere til XP, og den blir stoppa pga feil windows versjon .. Sliter også med at WinUpdate får explorer.exe til å kræsje.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Har hatt litt problemer med å brenne ut RTM-en og få bootet det. Må jeg gjøre noe hokus-pokus (ala ta klippe-lime boot-greiene fra Vista) for å få bootet Windows 7 RTM fra DVD? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Vet noen om man kan oppgradere fra build 7600 til RTM om man har ISO med Norsk utgave ? Jeg har engelsk build 7600, men kan ikke oppgradere fordi platen er Norsk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Vet noen om man kan oppgradere fra build 7600 til RTM om man har ISO med Norsk utgave ? Jeg har engelsk build 7600, men kan ikke oppgradere fordi platen er Norsk Språket (DVD/ISO build språket) må matche på fra-system -> til-system. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Hei, Jeg prøver å slette en fil men får det ikke til... Får bare en error som sier "File access denied. You require permission from the computer's administrator to make changes to this file" Den ligger i en mappe som er Read only, men jeg får ikke fjerna den read only, for når jeg gjør det så får jeg bare beskjed om at "Access Denied. You will need to provide administrator permission to change these attributes. Click to continue to complete this operation." Jeg trykker continue og får da dette: "Error Applying Attibutes. An error occurred applying attributes to the file: blablabla\fil.blabla. Access is denied. Ignore, Ignore All, Try again or Cancel" på flere av filene inni folderen, og en av de er den filen jeg skal slette. Og dermed sitter jeg igjen og får ikke gjort noe som helst... Og mappa forblir read only... Hva er feil? Har satt UAC til never notify (kan man skru det mer av enn det?)... Og ja jeg er administrator. Btw dette er en fil til et program som heter PostgreSQL (filen heter postmaster.pid) som jeg har installert selv, så det er ikkenoe windows filer det er snakk om. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Merk at i NTFS er alltid mange foldere merket "read only" selv om de ikke er det. Beror på customization . http://support.microsoft.com/kb/256614 For å komme tilbake til problemet ditt. Høyreklikk på fila. Trykk på properties. Velg security tab. Velg edit. add deg selv , eller everyone . Og merk etter dette "full control". Apply + OK. Da bør du få slettet den. Funker ikke dette benytt "advanced" og ta eierskap (ownership) av fila. Endret 29. august 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Det første du sa funket perfekt Tusen takk! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Noen som har forslag til hvorfor jeg kun får opp 1GB i System, når det er innstallert 1,5GB (som også PCWizard finner)? Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Heelp! Jeg prøver å brenne Windows 7 Beta ut på en CD, eller DVD, men tviler sterkt på at jeg har det rette "formatet" ? Trenger jeg en DVD-R, eller DVD+R? Hvilken er best, eventuelt hvilken type er den riktige typen å ha ISO-OS'et på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 DVD-r og DVD+r er det samme nå. Heeeelt i starten var det en liten forskjell, men den har forsvunnet med årene.. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 DVD-r og DVD+r er det samme nå. Heeeelt i starten var det en liten forskjell, men den har forsvunnet med årene.. Takk! da prøver jeg det Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Har to partisjoner på maskinen, en med W7 og en med standard Vista. Kan det på noen som helst måte skade Windows 7 partisjonen om jeg reinstallerer Vista/setter den tilbake slik den var da jeg kjøpte maskinen med Acers innebygde reinstallasjons metode? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Har to partisjoner på maskinen, en med W7 og en med standard Vista. Kan det på noen som helst måte skade Windows 7 partisjonen om jeg reinstallerer Vista/setter den tilbake slik den var da jeg kjøpte maskinen med Acers innebygde reinstallasjons metode? De fleste recovery metoder sletter det som er på c: partisjonen, og gjør ingen forandring på andre partisjoner. Men du mister dual booting opsjonen etter reinstallasjon av c:, så du vil ikke se Windows 7 under oppstart. Med EasyBCD kan du imidlertid få til det meste du måtte ønske når det gjelder multibooting. http://neosmart.net/dl.php?id=1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. august 2009 Rapporter Del Skrevet 30. august 2009 Og der sitter på vi Windows 7 Ultimate (build 7600 dog, skal ikke si sikkert at det er den ferdige versjonen, men det ser bra ut uansett!) Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Har hatt windows 7 nå i 5-6 dager, måtte legge inn ny windows etter den ene harddisken tok kvelden. Ble også lagt inn win7 på 2 andre dataer også (var på lan). Jeg var litt skeptisk fordi jeg hater vista, og visst ikke helt hva jeg skulle forvente av win7. Men dæven, må si meg utrolig fornøyd. Har ikke hatt noe problemer ennå, alt av hardware var installert av seg selv. Installasjon og oppstart går veldig fort, lett å få nettverk og nett til å fungere. Very happy. De 2 andre som la det inn var også veldig fornøyde Endret 31. august 2009 av Ottesen Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 Holder det med 4GB (DDR2) ram og intel e6850 for å kjøre 64bit. Har tilgang på både x86 og 64bit, så jeg lurer på hva som blir best. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 over 3GB = 64-bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg