Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ulovlig å linke/refere til her på forumet, så lenge softwaren ikke ligger der med rettighetshavers (Microsofts) godkjennelse.

 

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

 

Synspunkter på denne regelen kan tas i kategorien for Tilbakemeldinger.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
RTM utgaven av Windows 7 er build 7600.16385. Den kan lastes ned via Technet, MSDN eller MSDNAA.

 

Okei men der må man gjennom så mye dritt ser det ut til før jeg får lov å laste ned.

 

Jeg siktet mer til et sted hvor man enkelt kan trykke på *last ned* og så vips ha den på maskinen uten å måtte registrere seg og gå gjennom ørten tusen sider med annet tull før man i det hele tatt får lov å laste ned.

 

Eller er slike lettvinte løsninger ulovelige?

 

Hvis du ikke har tilgang til de nevnte sidene gjennom jobb eller skole er det like så greit å vente til Windows 7 blir lansert for alle. Det finnes altså lettvinte løsninger, men du eller arbeidsgiver/skole må betale for å få tilgang. Man kan for så vidt laste ned RTM fra ikke fullt så offisielle kilder og bruke den uten lisensnøkkel noen måneder ved hjelp av rearm verktøyet fra MS, men om du skal gjøre det bør du dobbeltsjekke at utgaven du laster ned ikke har blitt tuklet med ved å sjekke MD5 checksum.

Lenke til kommentar

Nå forstår jeg ingenting! Har i dag formatert maskinen to ganger, begge gangene får jeg "BOOT FAILIURE.." ved første restart. Samme feilen fikk jeg i går, jeg prøvde i dag og byttet harddisk (de to jeg brukte har vært litt merkelige i det siste..) Dette begynner å irritere meg litt!! Noen som har forslag til hva jeg skal prøve??

Lenke til kommentar

Jeg har brukte to forskjellige harddisker også.

 

Jeg kjørte orginalt på to 80GB i RAID1, disse er gamle og jeg har hatt litt problemer med de. Når maskinen kræsja første gang, hadde jeg ikke tid til å vente på å frigjøre en av de andre litt nyere diskene. Da virket den ut kvelden og til neste (tror jeg hadde en reboot, sto ellers på). Dagen etterpå når den kræsjet igjen, hadde jeg fått overført data (misstenkte feil på harddiskene, så hadde gjort dette i løpet av natten). Så jeg la inn på en nyere harddisk (250GB WD), Etter en 30min var jeg oppe og gikk igjen. Den virket en stund, men hang seg plutselig og ville ikke komme seg inn i windows (hang på please wait)

 

Når jeg restarta nå, fikk jeg en feilmelding på RAID arrayet ved oppstart. Så jeg slettet dette og koblet fra disse to diskene. Formaterte på ny. Alt gikk supert, men ved første reboot fant den ikke OS igjen.

 

Jeg skal prøve å få kjørt litt test av harddiskene så fort jeg får tid, men synes det høres litt merkelig ut om det er det som er problemet.. Iallefall i forhold til feilen.

Lenke til kommentar

Når du bruker RAID må du installere drivere før du installerer Windows.

 

Om du installerte på en annen disk mens RAID-et var aktivt kan det hende at Windows skrev til disse og trenger RAID-et for å starte.

 

Har du testet å installere uten andre disker tilkoblet maskinen? Om ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve uten noen, men jeg har hatt det jeg har trengt på den andre disken (som ikke ble brukt i RAID'et)

 

Og det med drivere til RAID'et har jeg ikke hatt noe problem med. Det har virket nå i 3-4mnd hvor maskinen stort sett har stått på hele tiden uten at jeg installerte noe drivere..

Lenke til kommentar

Har hatt windows 7 (ferdig versjon) i 5 dager nå og er ganske fornøyd. Var også fornøyd med vista så da er det kanskje ikke så rart :)

 

Men uansett jeg har et problem: Av en eller annen grunn så ser jeg ut til å miste en del lagret informasjon når jeg restarter (og/eller hver dag). Altså informasjon slik som msn nick(andres), pokerstars filtre osv blir slettet... (men ikke temp internet filer)

Noen som vet om dette kan være pga W7? Kan hende det er avast, ccleaner eller noe annet program som gjør det, men vil bare spørre her før jeg sjekker de andre programmene.

 

edit: leif

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...