Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med ventemodus på min pc. Når jeg setter maskinen i ventemodus og slår det på igjen over natta kan jeg bruke maskinen som normalt i kanskje 2 minutter før den får blåskjerm, skjedde ikke i XP. Noen som har en forklaring? Uklokket system

 

Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775,

HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,

 

Data levert av hendelsesliste:

 

- System

 

- Provider

 

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power

[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

 

EventID 41

 

Version 2

 

Level 1

 

Task 63

 

Opcode 0

 

Keywords 0x8000000000000002

 

+ TimeCreated

 

[ SystemTime] 2009-08-25T03:53:28.201618700Z

 

EventRecordID 3770

 

Correlation

 

+ Execution

 

[ ProcessID] 4

[ ThreadID] 8

 

Channel System

 

Computer Thor-PC

 

+ Security

 

[ UserID] S-1-5-18

 

 

- EventData

 

BugcheckCode 10

BugcheckParameter1 0x33339430694d

BugcheckParameter2 0x2

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0xfffff80002b3a83f

SleepInProgress false

PowerButtonTimestamp 0

 

 

Lenke til kommentar

Norge for lite for Windows 7-familiepakke.

 

Regner dette som noenlunde relevant i denne tråden.

 

Det er tydelig at alle "fornuftige" løsninger Microsoft prøver med ikke skal gjelde Norge. Ikke er forhåndsbestilling tilgjengelig (attraktiv pris), ikke er Microsoft Marketplace og nå heller ikke muligheten til å kjøpe 3 lisenser med rabatt.

 

Selv om jeg i andre sammenhenger er definert som MS-hater og Linux-nerd, synes jeg Windows 7 er et godt produkt som egner seg godt på noen av mine mangfoldige maskiner. Men at Norge, trolig et av verdens mest lojale MS-land, ikke gis tilgang på potensielt attraktive tilbud irriterer meg.

 

Edit: Fant også prisen på "Family Pack", som består av muligheten til å installer Windows Home Premium på inntil 3 maskiner i samme husholdning. Den er 150 Euro eks avgifter. Regner med at det er OEM versjoner (eller forhåndsbestillingspris).

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Om jeg laster ned en rc nå, og siden kjøper det når det kommer, kan jeg da bare oppgradere rc eller transportere opplegg eller noe funky sånn at jeg slipper å re-installere, eller?

Den endelige versjonen vil kreve en "clean install", du kan ikke oppgradere. Det finnes sikkert programvare som kan ta backup av det du har nå og legge det tilbake. Men for å være ærlig gjør jeg aldri det. Kommer det et nytt system benytter jeg anledningen til å formatere disken og starte fra scratch med en helt ren disk. Så installerer jeg programvaren og til slutt dataene. Da får jeg anledning til å være selektiv i hva jeg tar med meg. Ikke alt jeg har på maskinen er verd å spandere diskplass på. (Og siden jeg har en SSD så koster det fremdeles litt pr. GB.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg HOSTS fila i Windows 7? Den ligger ikke i c:\windows\system32\drivers\etc som i andre versjoner..Er ikke noe \etc\ der.

 

Trenger å se på den. Finner bare "Configure proxy server" shortcut når jeg bruker search-feltet på start-knappen.

Jeg har en etc mappe med en host-fil og noen andre filer (lmhosts, networks, protocol og services) i hos meg på vanlig sted.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Men at Norge, trolig et av verdens mest lojale MS-land, ikke gis tilgang på potensielt attraktive tilbud irriterer meg.

 

Enig var selv ute etter å forhåndsbestille Win 7 via MicrosoftStore så eg kunne laste den ned på relesdagen, men hva ser eg der, jo alle andre land er der utenom Norge.

 

Endte opp med å bestille en koip hos amazon istede.

Lenke til kommentar
Men at Norge, trolig et av verdens mest lojale MS-land, ikke gis tilgang på potensielt attraktive tilbud irriterer meg.

 

Enig var selv ute etter å forhåndsbestille Win 7 via MicrosoftStore så eg kunne laste den ned på relesdagen, men hva ser eg der, jo alle andre land er der utenom Norge.

 

Endte opp med å bestille en koip hos amazon istede.

 

Jeg bestilte fra MicrosoftStore, byttet bare land til Sverige og postnummer til Stockholm. Har fått første epost, men vet ikke om alt går gjennom før jeg får epost nummer 2, som skulle komme etter en tid (noen dager).

Er noe dritt med toll og MVA hvis tollerene oppdager pakken din...

Lenke til kommentar
Er noe dritt med toll og MVA hvis tollerene oppdager pakken din...

 

Oppdager pakken din, er det snakk om fysisk tilsendt medium vil korrekt verdi være angitt på pakken uansett. Du må ikke tro at Amazon.co.uk eller Microsoft driver med verdisettinger som kan oppfattes som avgiftssvindel. De er nok pinlig korrekte.

 

Og er det fysisk medium du har bestilt, hvordan har du klart å få til leveranse til Norge når Norge ikke er i lista. Enten blir det stopp, eller så sendes det til en ikke eksisterende adresse i Sverige. Du betaler og får ingenting.

 

Toll er det ikke på programvare, og skal du unngå norsk mva må du nok velge bare nedlastbar.

Lenke til kommentar
Er noe dritt med toll og MVA hvis tollerene oppdager pakken din...

 

Oppdager pakken din, er det snakk om fysisk tilsendt medium vil korrekt verdi være angitt på pakken uansett. Du må ikke tro at Amazon.co.uk eller Microsoft driver med verdisettinger som kan oppfattes som avgiftssvindel. De er nok pinlig korrekte.

 

Og er det fysisk medium du har bestilt, hvordan har du klart å få til leveranse til Norge når Norge ikke er i lista. Enten blir det stopp, eller så sendes det til en ikke eksisterende adresse i Sverige. Du betaler og får ingenting.

 

Toll er det ikke på programvare, og skal du unngå norsk mva må du nok velge bare nedlastbar.

 

Har selvsagt bestilt den nedlastbare versjonen. Skjønner jo at det ikke er noen forskjell om Amazon eller MS sender en fysisk pakke.

Lenke til kommentar
RTM utgaven av Windows 7 er build 7600.16385. Den kan lastes ned via Technet, MSDN eller MSDNAA.

 

Okei men der må man gjennom så mye dritt ser det ut til før jeg får lov å laste ned.

 

Jeg siktet mer til et sted hvor man enkelt kan trykke på *last ned* og så vips ha den på maskinen uten å måtte registrere seg og gå gjennom ørten tusen sider med annet tull før man i det hele tatt får lov å laste ned.

 

Eller er slike lettvinte løsninger ulovelige?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...