Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du endret tastauroppsett til norsk da? Var rart dette ja.

 

Ja det fungerer fint. Hmmmm

 

edit: kan det være noe feil med dvd'en jeg brant med language packen? Skal det skje noe når jeg setter inn dvden eller? For når jeg putter den inn så skjer det ingenting annet enn at W7 spør meg om jeg vil gå gjennom mappene osv. Og det eneste som ligger på dvd'en er alle language packene, altså ingen autokjør filer etc.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan distribueringen av Windows 7 blir til pc'er uten dvd-drive? Kjøpte meg laptop for et par uker siden som hadde gratis oppgradering til Win7. Søkte litt rundt på nettet med fant ikke noen konkrete løsninger.

Du vil ha en recovery-partisjon som det er på de aller fleste bærbare. Det har vært diskusjon om SD-kort eller minnepenn for dette, men tror ikke det har blitt tatt noen avgjørelse ennå.

 

Det beste er å gå i innkjøp av en ekstern cd/dvd-rom som ikke krever en ekstra strømkilde. Samsung her en grei en til noen lapper f.eks.

Lenke til kommentar
Det har de vel glemt å tenke på, regner jeg med. Så du får nok tilsendt en DVD som du ikke kan bruke når du bruker oppgraderingsopsjonen.

 

For å være litt mindre flåsete, jeg har hørt rykter om mulig distribusjon på minnekort/USB, men vi får vel bare vente å se.

 

Alternativet blir vel å kopiere innholdet på dvd over på en USB-pinne, boote fra USB og ta det derfra. Skal vel få det til på et vis.

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer om jeg skal forhåndsbestille Windows 7 fra utlandet siden prisene er nokså greie der.

 

Men jeg lurer på hvilken utgave jeg egentlig trenger.

 

Jeg har et hjemmenettverk og synes det er kjipt å måtte skrive inn passord på nettverksdiskene hver gang jeg har startet pcen på nytt, slik som jeg må på Vista Home Premium og Xp Home.

Xp Pro og Vista ultimate (og sikker business) slipper man å skrive inn passord hver gang etter omstart. Hvordan er dette i Windows 7? Må jeg ha Pro eller Ultimate for denne funksjonen?

 

Så har jeg skjønt at eneste mulighet til å få norsk språkpakke om jeg bestiller fra utlandet er å kjøpe Ultimate versjonen. Stemmer dette?

 

En tredje ting er Media Center, men den har jeg skjønt følger alle versjoner.

 

En fjerde ting er muligheten til å ta over pcen med Remote Desktop. I dag funker dette kun på Vista Ultimate. Er det slik med Windows 7 også?

Lenke til kommentar
Sitter å vurderer om jeg skal forhåndsbestille Windows 7 fra utlandet siden prisene er nokså greie der.

 

Ja, når man får Ultimate til under 2 000 kr inklusive mva, frakt og "tollbehandlingsgebyr" så er det klart interessant. Pris i Norge vil vel bli nærmere 3 000 kr (1 600 for OEM).

 

Om Win 7 prisene i Norge blir omtrent som dagens Vista priser, vil man altså kunne forhåndsbestille Ultimate på Amazon.co.uk til omtrent samme pris som Home Premium vil koste i Norge.

 

Det er faktisk å håpe at mange velger å gjøre slik, da det trolig vil ha effekt på norske priser også.

Lenke til kommentar
Ja, når man får Ultimate til under 2 000 kr inklusive mva, frakt og "tollbehandlingsgebyr" så er det klart interessant. Pris i Norge vil vel bli nærmere 3 000 kr (1 600 for OEM).

 

Bestiller jeg kommer jeg nok til å bestille nedlastnings utgaven for å slippe mulig toll og MVA. Jeg gjorde det samme med Vista og fikk det utrolig billig.

Venter egentlig på at det skal komme en "familie" pakke slik som det var med Vista.

Jeg betalte vel ca $250 for Vista Ultimate + 2 Vista Home Premium lisenser.

 

Har lest at det også blir noe slikt med Windows 7, men trolig får ikke vi muligheten til å kjøpe slike pakker her i Norge (f.eks så får jeg ikke kjøpt fra Marketplace mer i USA uansett om jeg bruker norsk adresse eller adresse i USA, så lenge kortet mitt er norsk)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...