Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Får du endret tastauroppsett til norsk da? Var rart dette ja. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Får du endret tastauroppsett til norsk da? Var rart dette ja. Ja det fungerer fint. Hmmmm edit: kan det være noe feil med dvd'en jeg brant med language packen? Skal det skje noe når jeg setter inn dvden eller? For når jeg putter den inn så skjer det ingenting annet enn at W7 spør meg om jeg vil gå gjennom mappene osv. Og det eneste som ligger på dvd'en er alle language packene, altså ingen autokjør filer etc. Endret 22. august 2009 av sureup Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Det går ikke å skifte språk på Prof. etter du har installert det. For å få Prof. til å være norsk må man vist lage et deploy image med norsk språkpakke. Hvordan dette lages aner jeg ikke, men det ligger verktøy for det på MSDNAA. Det er nok derfor språkpakken også ligger der. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Noen som vet hvordan distribueringen av Windows 7 blir til pc'er uten dvd-drive? Kjøpte meg laptop for et par uker siden som hadde gratis oppgradering til Win7. Søkte litt rundt på nettet med fant ikke noen konkrete løsninger. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Det har de vel glemt å tenke på, regner jeg med. Så du får nok tilsendt en DVD som du ikke kan bruke når du bruker oppgraderingsopsjonen. For å være litt mindre flåsete, jeg har hørt rykter om mulig distribusjon på minnekort/USB, men vi får vel bare vente å se. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 For å få W7 med norsk kan dere laste ned språkpakken og integrere denne med vLite. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Noen som vet hvordan distribueringen av Windows 7 blir til pc'er uten dvd-drive? Kjøpte meg laptop for et par uker siden som hadde gratis oppgradering til Win7. Søkte litt rundt på nettet med fant ikke noen konkrete løsninger. Du vil ha en recovery-partisjon som det er på de aller fleste bærbare. Det har vært diskusjon om SD-kort eller minnepenn for dette, men tror ikke det har blitt tatt noen avgjørelse ennå. Det beste er å gå i innkjøp av en ekstern cd/dvd-rom som ikke krever en ekstra strømkilde. Samsung her en grei en til noen lapper f.eks. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Det har de vel glemt å tenke på, regner jeg med. Så du får nok tilsendt en DVD som du ikke kan bruke når du bruker oppgraderingsopsjonen. For å være litt mindre flåsete, jeg har hørt rykter om mulig distribusjon på minnekort/USB, men vi får vel bare vente å se. Alternativet blir vel å kopiere innholdet på dvd over på en USB-pinne, boote fra USB og ta det derfra. Skal vel få det til på et vis. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Noen som vet hvordan man kan få til tv2 sumo på engelsk Windows 7 media center? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Sitter å vurderer om jeg skal forhåndsbestille Windows 7 fra utlandet siden prisene er nokså greie der. Men jeg lurer på hvilken utgave jeg egentlig trenger. Jeg har et hjemmenettverk og synes det er kjipt å måtte skrive inn passord på nettverksdiskene hver gang jeg har startet pcen på nytt, slik som jeg må på Vista Home Premium og Xp Home. Xp Pro og Vista ultimate (og sikker business) slipper man å skrive inn passord hver gang etter omstart. Hvordan er dette i Windows 7? Må jeg ha Pro eller Ultimate for denne funksjonen? Så har jeg skjønt at eneste mulighet til å få norsk språkpakke om jeg bestiller fra utlandet er å kjøpe Ultimate versjonen. Stemmer dette? En tredje ting er Media Center, men den har jeg skjønt følger alle versjoner. En fjerde ting er muligheten til å ta over pcen med Remote Desktop. I dag funker dette kun på Vista Ultimate. Er det slik med Windows 7 også? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Stemmer at du må ha Ultimate for å endre på språkpakkene ja. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Sitter å vurderer om jeg skal forhåndsbestille Windows 7 fra utlandet siden prisene er nokså greie der. Ja, når man får Ultimate til under 2 000 kr inklusive mva, frakt og "tollbehandlingsgebyr" så er det klart interessant. Pris i Norge vil vel bli nærmere 3 000 kr (1 600 for OEM). Om Win 7 prisene i Norge blir omtrent som dagens Vista priser, vil man altså kunne forhåndsbestille Ultimate på Amazon.co.uk til omtrent samme pris som Home Premium vil koste i Norge. Det er faktisk å håpe at mange velger å gjøre slik, da det trolig vil ha effekt på norske priser også. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Ja, når man får Ultimate til under 2 000 kr inklusive mva, frakt og "tollbehandlingsgebyr" så er det klart interessant. Pris i Norge vil vel bli nærmere 3 000 kr (1 600 for OEM). Bestiller jeg kommer jeg nok til å bestille nedlastnings utgaven for å slippe mulig toll og MVA. Jeg gjorde det samme med Vista og fikk det utrolig billig. Venter egentlig på at det skal komme en "familie" pakke slik som det var med Vista. Jeg betalte vel ca $250 for Vista Ultimate + 2 Vista Home Premium lisenser. Har lest at det også blir noe slikt med Windows 7, men trolig får ikke vi muligheten til å kjøpe slike pakker her i Norge (f.eks så får jeg ikke kjøpt fra Marketplace mer i USA uansett om jeg bruker norsk adresse eller adresse i USA, så lenge kortet mitt er norsk) Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Har nå brukt Windows 7 Ultimate x64 RTM i noen dager. Veldig godt fornøyd. Virker veldig solid og stabilt. Ingen problemer med drivere eller programmer som jeg bruker. Hadde litt småproblemer med RC x86 utgaven. Disse er borte som dugg for solen med den ferdige utgaven. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Jeg klarer ikke å få bakgrunnsbildene mine til å passe skjermen. De blir alltid dratt ut for mye og når jeg velger "fit" på personalise skjer ingenting. Forslag? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Lol. Overklokka min i7 920 fra stock 2,67 GHz til 3,2 GHz og WEI gikk bare opp fra 7.4 til 7.5. Er jo i grunn ganske vesentil ytelsesøkning, men gav ikke store utslag på WEI. Derimot gikk RAM opp fra 7.4 til 7.6 Endret 23. august 2009 av Feh Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Nå er vel 7.9 maks på WEI, så veldig langt unna maxscore er du ikke da Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Nei var ikke det som var poenget heller, men at en økning på 530 Hz ikke gav mer uttelling. Kjørte den opp i 4,3 GHz i går, men da måtte jeg kjøre alle viftene på full fitte for å holde det kjølig og orka ikke bråket også glemte jeg å "WEIe" Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Nå er vel 7.9 maks på WEI, så veldig langt unna maxscore er du ikke da yess 7.9 er maks og på 4ghz får jeg 7.7 Endret 23. august 2009 av MiKA77 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. august 2009 Rapporter Del Skrevet 24. august 2009 ... As examples, we anticipate many quad core processors will be able to score in the high 6 to low 7 ranges, and 8 core systems to be able to approach 7.9. .... http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/01/1...ence-index.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg