Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da spør jeg: hvorfor kan du ikke bare laste ned den 19.?

 

 

Til det spørsmålet er det et veldig enkelt svar.

Jeg er offshore....

Du finner RC på f.eks torrent. Får du ikke tak i det så send meg en PM, så skal jeg sende deg en DVD med enten 64bit eller 32bit + nøkler.

 

 

Nettop kommet meg inn døren- og lurte om noen har en link til windows rc 64bits versjonen. Altså den lovlige versjonen som ikke lenger er tilgjengelig for download.

Endret av fongogg
Lenke til kommentar
Likeså greit å laste ned RTM fra piratebay eller noe vel? ;)

 

 

Nå skal jeg ikke være så eplekjekk, men jeg tenkte siden den skal kjøpes så kan jeg likeså godt kjøre på en lovlig versjon, samt faktumet at det finnes mange rtm på PB som kan eller ikke kan inneholde grums-og av den grunn vet jeg ikke hvilken man kan stole på

Lenke til kommentar
Likeså greit å laste ned RTM fra piratebay eller noe vel? ;)

Problemet er vel ikke å få lastet ned en iso fil, men å få seg en lisens. Jeg har aldri kjørt på annet enn lovlige OS, men heldigvis har jeg en lovlig RTM lisens etter å ha vært betatester på W7.

 

 

Godt poeng, og det er ikke rare sskillene mellom rc og rtm såvidt jeg har forstått heller.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som jeg prøver å poste i denne tråden før jeg eventuelt lager en dedikert tråd:

 

Er det noen som vet om det finnes noen ulemper å bestille Windows 7 fra utlandet, ser at f.eks enkelske nettbutikker jeg Home Premium til 80£, ganske mye billigere enn man får i Norge...

 

NB: Ikke nevn språk, engelsk språk er en fordel, ikke en ulempe =)

 

/Espen

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det finnes noen ulemper å bestille Windows 7 fra utlandet, ser at f.eks enkelske nettbutikker jeg Home Premium til 80£, ganske mye billigere enn man får i Norge...

Amazon.co.uk selger nå Windows 7 Home Premium til GBP 63.99 ... (7Pro=GBP150)

Og de sender til Norge.

I tillegg kommer moms og tollbehandlingsgebyr, dersom "tollerne" ikke tror det er en bok i farten, da ..

 

Den eneste ulempen jeg kan se er at du kanskje må returnere pakken til England dersom det skulle være noe fysisk feil med den. Riper i DVD'en, uleselig lisensnøkkel, etc.

 

Og de norske prisene er vel ennå ikke fastsatt ....?

Lenke til kommentar

Danke, da blir det bestilling fra utlandet ja!

 

Prisene vil ligge på ca det samme som Vista når det kom, altså ca 1900kr for fullversjon av Home Premium. Ca halv pris må jo se ut til å være en god deal da!

 

Kilde

 

Må man forresten betale toll på programvare? Ikke bare MVA?

 

/Espen

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar
Må bare si at nå klarte jeg å installere Windows 7 :w00t:

 

Og det gikk med å bruke Power ISO. Altså du trenger ikke en DVD

Kan jeg spørre hvordan? Kan du gi en tutorial? :)

 

Installer Power ISO eller Daemon Tools, mount windows 7 iso fila og start setup (hvis den ikke starter av seg selv, noen den gjør for meg hvertfall).

Lenke til kommentar
Må bare si at nå klarte jeg å installere Windows 7 :w00t:

 

Og det gikk med å bruke Power ISO. Altså du trenger ikke en DVD

Kan jeg spørre hvordan? Kan du gi en tutorial? :)

 

Installer Power ISO eller Daemon Tools, mount windows 7 iso fila og start setup (hvis den ikke starter av seg selv, noen den gjør for meg hvertfall).

Takk. Gjør dette når fila er klar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...