Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du har ikke prøvd Windows 7? Hvorfor høres det suspekt ut at de er innebygd?

Hvorfor skal de bygge dem inn, men ikke legge dem ut for manuell nedlasting???

 

Produsentene sender drivere til Microsoft HW Lab for serifisering og mottakelse av et digital signed sertifikat. Hørt om WHQL ?

Disse WHQL driverene igjen (i seneste form/versjon) er de som til en hver tid publiseres via windows update , og som er tilstede på installasjons media (til en viss grad) når dette går RTM.

 

Ikke noe suspekt ved dette , bare positivt.

Microsoft har satt ord på det : OOBE = Out Of the Box Experience.

Jo mere som virker (og er inne fra start/install) jo mere happy vil majoriteten av forbrukerene være (inkludert meg selv).

 

Les:

http://www.microsoft.com/whdc/winlogo/drvsign/WinUp.mspx

Og:

http://en.wikipedia.org/wiki/WHQL_Testing

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Må bare si at nå klarte jeg å installere Windows 7 :w00t:

 

Og det gikk med å bruke Power ISO. Altså du trenger ikke en DVD

 

Akkurat det gjorde jeg også. :)

Litt teit at man får Windows.old mappen med de gamle filene + at alle filer i Programfiler blir liggende men vises ikke i "Avinnstaller" :( Vet ikke om dette skjer hvis man innstallerer fra DVD..

 

Uansett, bare å slette filene :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med å sjekke for opppdateringer selv?

 

Skriv inn "update" i start-menyen, klikk "windows update" og så trykker du knappen der det står "check for updates now".

 

Språkpakkene vil ligge under optional updates.

Lenke til kommentar

Kommer ikke opp noen språkpakker her heller, men Biffsnadder har lagt ut språkpakkene for nedlasting. Lest posten hans her.

 

For og få de til og funke så gå til Kontrollpanel --> Søk etter "Language" --> trykk på "region and language" --> gå til fanen "Keyboard and language" --> trykk på "Install/uninstall language" --> "install language" --> "Search the computer or the network" også skjønner du sikkert resten selv.

 

Er oversatt fra norsk btw, så alt er sikkert ikke 100% rett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...