Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på Vista nå, der noen gamle spill som f.eks. Diablo 2 Lord of Destruction og noen andre spill ikke funker helt optimalt, men funker fint på XP.

 

I windows 7 følger (må installeres manuelt da men) med sånn XP-modus.

Kan jeg da innstallere Diablo 2 LoD på XP-modus, også er selve spillet innstallert i XP og spillet tror det er installert på en XP-maskin?

 

Så jeg bare går inn på XP-modus, også spillet spillet derfra, også blir spillet spilt fra Xp?

 

Nokså rotete post, men håper dere forstår

 

Takker :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Pga av vsync. Du kan sikkert skru det av i skjermkortdriverne eller mest sannsynlig i spillets innstillinger.

 

Går ikke i spillets instillinger og skjermkortdriveren er stillt inn til vsync -> alltid av så det er ikke det som er problemet. Dessuten ser ikke grafikken "vsyncet" ut så er en annen begrensning ute å går. Problemet er ikke der når man kjører XP. Funker heller ikke med compatability mode.

Lenke til kommentar
Da spør jeg: hvorfor kan du ikke bare laste ned den 19.?

 

 

Til det spørsmålet er det et veldig enkelt svar.

Jeg er offshore....

Du finner RC på f.eks torrent. Får du ikke tak i det så send meg en PM, så skal jeg sende deg en DVD med enten 64bit eller 32bit + nøkler.

 

Det hadde vært supert, evt bare pek meg i riktig retning på en torrent så kan jeg laste den ned selv når jeg kommer hjem. Jeg har registert meg, så nøkkel er mottat. Planen er å bruke RC versjon inntil den kommer i butikk i oktober.

Lenke til kommentar
Pga av vsync. Du kan sikkert skru det av i skjermkortdriverne eller mest sannsynlig i spillets innstillinger.

 

Går ikke i spillets instillinger og skjermkortdriveren er stillt inn til vsync -> alltid av så det er ikke det som er problemet. Dessuten ser ikke grafikken "vsyncet" ut så er en annen begrensning ute å går. Problemet er ikke der når man kjører XP. Funker heller ikke med compatability mode.

Mulig spillet alltid bruker vsync. For bare vsync kan påvirke det der. Litt usikker på hva du mener med at grafikken ikke "ser" ut til å bruke vsync. Eneste du merker er at tearing forsvinner.

Lenke til kommentar
Heisann.

Nett kjøpt meg Vista maskin, og der sa dei at det fulgte med gratis oppgradering til win 7.

 

Nokon som veit korleis ein oppgradere til win 7? Er win 7 komt i "til salgs versjon" ?

W7 har ikke kommet for salg enda, kommer uti oktober en gang. Hvordan du selv skal få tilgang til W7 er avhengig av hvem du kjøpte PC av. Noen merker sender med gavekort/verdikupong, mens f.eks HP bruker en online-registrering.

Du må mao sjekke der du kjøpte maskinen i første omgang.

Lenke til kommentar

Begynte å installere Windows 7 nå. Men møtte på en error. Var noe som var korrupt. Så jeg får ikke installert Windows 7 :(

 

Den partisjonen som jeg lagde til Windows 7, er en "logic" partisjon. Mens de to andre jeg har er "Primary" (XP), og "System" (Vista). Har jeg lagd feil type partisjon? Og/Eller har jeg vært uheldig å fått lastet ned korrupte filer (fra Microsoft)? Jeg brente på den laveste hastigheten (4x).

 

Et spørsmål til. Kan jeg kjøre Windows 7 installasjonen via Daemon Tool / Power ISO, istedenfor å måtte brenne og bruke opp en DVD?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Prøvde med Power ISO. Funka å starte installasjonen. Men jeg får error melding at en fil enten mangler eller er korrupt. Driver å laster ned en ny Windows 7 nå.

 

Jeg tror clean isntall skal fungere fra emulert cd-rom det også. Er jo bare å mounte og sjekke det. Upgrade skal ihvertfall fungere. Og hvorfor ha trippel boot med XP og Vista? 7 er jo milevis bedre enn begge.

XP fordi det var best.

Vista pga Dx 10

W7 fordi jeg vil teste det ut.

 

Dessuten er XP litt mer safe føler jeg, med tanke på programmer og spill

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...