Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Bæsj!

 

I går kræsja Win7'n min! Mista først dekstop, prøvde deretter å få opp tast manager for å restarte explorer.exe. Kom aldri fram.. Restarta maskinen. Da sto den på Please wait i 10 min før Welcome bare stod og kjørte (ialf i 15min..) Den kom opp i safe mode uten problem, prøvde en roll back (uten hell...)

 

Satte deretter inn Win7 DVD'n, etter 20 min, fikk jeg fram språk valg. Etter den hadde tenkt i ytterlige 10 min skudde jeg av og la meg!

 

 

Får prøve i dag og fjerne litt disker, gjerne sette opp RAID'n på nytt og se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvorfor kjører du enda Beta?

 

Regner med at du har gått over til RC?

Isåfall finner du språkpakker på windows update, lå ihvertfall der sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en måte i IE eller Firefox som lar meg spoofe/late som om det er Vista jeg kjører?

 

Sliter med å få spilt av videoer hos Maxdome: http://www.maxdome.no/

 

Test gjerne en gratis video ved å søke på gratis i søkeboksen og skriv gjerne hvordan du løste det.

 

Latterlig at følgende står på "Hjelp":

Hva trenger jeg for å bruke tjenesten?

• En PC med Windows XP eller Vista (Service Pack 1 eller senere). Tjenesten fungerer ikke på Mac eller i Windows 7 Beta, RC eller RTM.

:)

 

 

Fixed for maxdome.

Forstod ikke helt hva du mente, men her funker det fortsatt ikke (Build 7100 beta).

Lenke til kommentar
Muligens et noe teit spørsmål men,

 

Hos microsoft står det at "Downloads will be available until August 20, 2009."

 

Betyr dette at siste sjangse å lastet den ned er den 19.aug 23:59 på det seneste, eller er den tilgjengelig hele 20 august?

 

Tipper de mener hele 20 aug til midnatt, men det er da godt mulig de mener midnatt California tid....

Lenke til kommentar
Er det mulig å få tilbake den gamle windows versjonen?

 

Tidligere kunne jeg velge mellom de to versjonene å velge den jeg ville ha når jeg skrudde på pcen, nå har den muligheten forsvunnet.

Det kommer an på hvordan du har installert. Om du installerer W7 på egen partisjon vil du ha muligheten til å velge under oppstart. Men du har muligens valgt oppgradering eller lagt den på samme partisjon som din gamle versjon. Da mister du den muligheten.

 

Etter å ha lest et par av dine innlegg lurer jeg litt på om du egentlig vet hva du driver med på PC'en din. Det kan ofte lønne seg å lese litt før man handler...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Synes internetthastigheten har gått ned en god del fra 600kbps til 400kbps etter win7 installeringen...andre som opplever det?

Bruker newsleecher en god del.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått Windows 7 Professional RTM på pcen, det fungerer kjempebra, fikk ordnet en original nøkkel fra en bekjent :D

Etter installasjon skulle jeg legge inn driveren til mitt Asus Xonar lydkort, og da krøllet alt seg. Jeg hadde problemer med å kjøre .exe-filer av mange slag! Deriblant Internet explorer, flash-installasjon, og spotify-installasjonsfil. Filene kom opp i prosesslisten under task manager, men de kom aldri opp på skjerm!

Kjørte recovery mange ganger, feilsøkte i brannmur, virusprogram før jeg fant ut at det faktisk var lydkort-applikasjonen som var problemet!

Fikk heller ikke avinstallert applikasjonen, så kjørte recovery til før applikasjonen ble installert.

La inn driverfilene til lydkortet manuelt, uten applikasjonen, og nå fungerer alt strålende! Merkelig! :p

Endret av Cursio
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...