Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å installere W7 RC fra minnepenn, men får ikke gjort Pennen bootable for jeg har lastet ned Windows 7 x64, og OS`et jeg bruker fra før er XP Pro x86. Så når jeg prøver å bruke bootsect.exe, så får jeg opp "bootsect.exe er et ugyldig win32 prog...."

 

Er det noen annen måte å gjøre det på enn å bruke bootsect.exe? Vil gjerne ha x64.

 

Jeg gjorde akkurat det samme i går og jeg hadde samme problemet. Det jeg gjorde er og bruke bootsect.exe fra en Windows 7 32bits DVD, det funket utmerket!

 

Det fungerte, toppers :D

Lenke til kommentar
Raskere og responsivt liker jeg :D

 

Hvordan er hw støtten? Alt som fungerer i vista vil funke i 7?

 

Ja, alt vil fungere glatt. Det eneste jeg ikke får til nå er lyddrivere som får mikrofonen min til å virke. Veit ikke om det er tilfellet for flere, men.

 

Jeg har også opplevd noe med lyddriveren, lyden min er blitt mer avrunnet og lavere.. utgangen til headphones er på en elr annen måte blitt koblet ut, noen som vet hvordan å fikse det?

Lenke til kommentar
Kan jeg slette Windows.old mappa? Den er 44gb med ubrukelig tull.

Gitt at det er ubrukelig tull, så kan det slettes. Som regell er det et eller annet man har glemt å ta vare på når man reinstallerer, så kanskje det kan være greit å gå gjennom og ta en titt. Spesielt alle undermappene til "Mine Dokumenter", der ligger ofte savegames og profilinfo til spill du bruker osv.

Lenke til kommentar

Eierskap av mapper og filer kan fortsatt være noe herk, spesielt om du får den Kjente Trustedinstaller feilen.

 

Jeg fikk nylig dette når den ene harddisken døde og var nødt til å flytte en del mapper og filer fra c til f , når jeg så endelig hadde fått innstallert alt og skulle slette den gamle windows mappa fra F så var det plent umulig å ta eierskap over denne mappen igjen.

 

Brukte ca 1-2 timer med forskjellige løsninger inntill jeg ga opp og flyttet alt fra F disken utenom mappene som jeg ikke kunne slette til D og kjørte så en Format på hele jævla dritten. Trolig var dette noe grums som kom fra en tidligere vista instalasjon.

 

Neste gang laster jeg trolig nok inn Linux og sletter derifra i steden , definitivt raskere.

Er helt grusomt at man som Administratør av sitt eget system, med fulle rettigheter blir nektet å slette noe som man ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en måte i IE eller Firefox som lar meg spoofe/late som om det er Vista jeg kjører?

 

Sliter med å få spilt av videoer hos Maxdome: http://www.maxdome.no/

 

Test gjerne en gratis video ved å søke på gratis i søkeboksen og skriv gjerne hvordan du løste det.

 

Latterlig at følgende står på "Hjelp":

Hva trenger jeg for å bruke tjenesten?

• En PC med Windows XP eller Vista (Service Pack 1 eller senere). Tjenesten fungerer ikke på Mac eller i Windows 7 Beta.

:)

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en måte i IE eller Firefox som lar meg spoofe/late som om det er Vista jeg kjører?

 

Sliter med å få spilt av videoer hos Maxdome: http://www.maxdome.no/

 

Test gjerne en gratis video ved å søke på gratis i søkeboksen og skriv gjerne hvordan du løste det.

 

Latterlig at følgende står på "Hjelp":

Hva trenger jeg for å bruke tjenesten?

• En PC med Windows XP eller Vista (Service Pack 1 eller senere). Tjenesten fungerer ikke på Mac eller i Windows 7 Beta, RC eller RTM.

:)

 

Fixed for maxdome.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...