Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å laste ned betaen til win 7 nå, men linken som står til 64 bit på første siden fungerer ikke? :S

 

Jeg prøvde å gå inn på microsoft sine sider, for å gjøre det selv/manuelt.. men den står bare og loader etter at jeg har skrevet inn mail adresse.

 

Help anyone? Jeg har ikke peiling på win7, og har ikke fulgt med noe særlig, så håper noen kan forklare prosessen med download, hvordan man installerer det (trenger jeg å brenne ut på cd?) osv..

 

Hvilken nettleser bruker du? Om du ikke bruker IE prøv det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min 6 år gamle bærbare, som ikke har skjermkortdrivere, er det ikke previews, bare navnet på programmet. Holder jeg over Firefox, står det "Firefox" i en liten boks. Det er slikt jeg vil ha det. Kan komme med screen i morra.

Vi er klar over hva du ønsker. Du vil som nevnt ha ikke-aero glass versjonen.

 

Jeg har funnet en workaround. Taskbar thumbs kan fremdeles dukke opp ved å klikke . Men hover over lager ingen previev.

 

Last ned å kjør reg.

Eller legg inn selv manuelt under

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Ny dword(32) med keynavn=

ExtendedUIHoverTime

verdi desimal = 20000

Logg av og logg på igjen for å gjøre aktiv.

Ikke dum den der. IKke helt hva han ønsker men.

 

 

Et par udokumenterte registry som er relatert.

De skal opprettes på samme branch i registeret som forrige.

 

DisablePreviewWindow

DWORD

Verdi 1 eller 0

 

Hvis du hoover over en taskbar preview thumbnail window

andre vinduer blir transperente og du får en stor versjon (vindu) av hooveret thumbnail på skjermen

Verdi = 1 disabler denne featuren.

 

 

 

 

ThumbnailLivePreviewHoverTime

DWORD

0 (desimal) og oppover til ?

 

Timeout for å gjøre andre vinduer transperente når en taskbar thumbnail er hoveret(mouse over) på.

Lenke til kommentar

Prøver å installere W7 RC fra minnepenn, men får ikke gjort Pennen bootable for jeg har lastet ned Windows 7 x64, og OS`et jeg bruker fra før er XP Pro x86. Så når jeg prøver å bruke bootsect.exe, så får jeg opp "bootsect.exe er et ugyldig win32 prog...."

 

Er det noen annen måte å gjøre det på enn å bruke bootsect.exe? Vil gjerne ha x64.

Lenke til kommentar
Prøver å installere W7 RC fra minnepenn, men får ikke gjort Pennen bootable for jeg har lastet ned Windows 7 x64, og OS`et jeg bruker fra før er XP Pro x86. Så når jeg prøver å bruke bootsect.exe, så får jeg opp "bootsect.exe er et ugyldig win32 prog...."

 

Er det noen annen måte å gjøre det på enn å bruke bootsect.exe? Vil gjerne ha x64.

 

Jeg gjorde akkurat det samme i går og jeg hadde samme problemet. Det jeg gjorde er og bruke bootsect.exe fra en Windows 7 32bits DVD, det funket utmerket!

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å kjøre "klassisk"kontrollpanel i windows 7? Jeg liker virkelig ikke den nye løsningen.

Åpne kontrollpanelet og velg view by bruk large icon/small icon. Nærmeste du kommer.Beste er å enten pin kontrollpanelet på oppgavelinjen og lag dine favoritter i jumplis. Eller skrive inn det du ønsker i startmenyen. Da finner du ting raskere.

 

Jeg finner ikke noen av standardspillene som følger med Windows etter at jeg byttet fra Ultimate RC1 til Professional RTM... Freecell to the people! :(

Legg dem til selv. Klikk på startmenyen og skriv inn "turn windows features on or off". Hak av Games.

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å kjøre "klassisk"kontrollpanel i windows 7? Jeg liker virkelig ikke den nye løsningen.

Åpne kontrollpanelet og velg view by bruk large icon/small icon. Nærmeste du kommer.Beste er å enten pin kontrollpanelet på oppgavelinjen og lag dine favoritter i jumplis. Eller skrive inn det du ønsker i startmenyen. Da finner du ting raskere.

Ah, kjipt. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en måte i IE eller Firefox som lar meg spoofe/late som om det er Vista jeg kjører?

 

Sliter med å få spilt av videoer hos Maxdome: http://www.maxdome.no/

 

Test gjerne en gratis video ved å søke på gratis i søkeboksen og skriv gjerne hvordan du løste det.

 

Latterlig at følgende står på "Hjelp":

Hva trenger jeg for å bruke tjenesten?

• En PC med Windows XP eller Vista (Service Pack 1 eller senere). Tjenesten fungerer ikke på Mac eller i Windows 7 Beta.

Lenke til kommentar

Kjører RC1, med en helt grei pc (Amd x2 6400+ 3,2ghz, 2gb RAM, 1.5tb med 3 forskjellige HDD'er med windows på en 10k rpm raptor) og har ett spørsmål:

 

Er det normalt at pc'en skal "henge" litt når "save as" dialoger kommer? bare det å lagre ett bilde får pc'en til å nekte å gjøre ting. Dette gjelder også "browse for" og andre lignende ting som gjør at den mini exploreren kommer frem.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Prøver å installere W7 RC fra minnepenn, men får ikke gjort Pennen bootable for jeg har lastet ned Windows 7 x64, og OS`et jeg bruker fra før er XP Pro x86. Så når jeg prøver å bruke bootsect.exe, så får jeg opp "bootsect.exe er et ugyldig win32 prog...."

 

Er det noen annen måte å gjøre det på enn å bruke bootsect.exe? Vil gjerne ha x64.

 

Jeg gjorde akkurat det samme i går og jeg hadde samme problemet. Det jeg gjorde er og bruke bootsect.exe fra en Windows 7 32bits DVD, det funket utmerket!

 

 

 

Okay, takker.. Skal prøve det :) 

Lenke til kommentar

Språkpakker bundet til Ultimate lastet ned kun via "Ultimate Extras" hørte til Vista tiden.

 

Når Win 7 språkpakker ligger på MSDN er det relatert til denne bruken :

http://technet.microsoft.com/en-us/library...995(WS.10).aspx

The language packs are provided for customers with VL agreements so that IT pros can create global multilingual deployment images to deploy worldwide regardless of the edition they deploy.

 

 

This is meant to facilitate deployment but does not mean that the deployed OS Edition will support more than one language. When a multilingual image is deployed, the user selects her language when the machine is first booted. After that selection, if the SKU is not Enterprise or Ultimate, all languages not corresponding to that selection are removed silently and no additional language packs can be installed. If the edition is Enterprise or Ultimate all languages that were part of the image remain installed and can be used to switch the UI of the system.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...