claes Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Er jeg den eneste her som blir provosert av at Microsoft har fjernet muligheten til å fjerne Thumbnail Previews. Eneste muligheten i Build 7100 er enten å delaye den, fjerne hele Aero, eller ikke ha skjermkortdrivere. Du kan disable de med dette programmet, hvis jeg skjønner deg riktig http://www.itavisen.no/818536/ta-kontrollen-over-windows Edit: Jepp, "Disable windows previews (thumbnails) Endret 15. august 2009 av Claaaes Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Han mener nok heller på oppgavelinjen. Den verdien er bare for utforsker. edit: så ikke at det var en ny side... glem denne. Endret 15. august 2009 av TCi Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 UWT skal prøves. Fortsatt idiotisk at dette ikke har en av/på innstilling. Er en del som har klaget nå. (bare google "Windows 7 Taskbar Preview") Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg prøvde å enable i group policy denne settingen "Turn off taskbar thumbnails" Resultatet er at den ikke funker (testet på Win 7 64 RTM) Etter logoff/logon igjen og tom restart , vises fremdeles thumbs over taskbar iconene ved hover av musepeker. I gpedit.msc sin beskrivelse av denne policy (dword register oppføring TaskbarNoThumbnail=1) står det følgende.. Requirements: Windows Vista only Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Nei, det fungerer fortsatt ikke. Arrrg. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) never mind.. Endret 15. august 2009 av Feh Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hvorfor blir du provosert av det? Det er en av de beste nye funksjonene i OS-et? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Jeg er provosert over at i tidligere builds var det mulig å slå det av. Nå har de endret det til "bare" Vista. Og nei, det er ikke en av de beste, det er utrolig irriterende og unødvendig. Endret 15. august 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Kan ikke finne noen verdi i registeret for noe slikt. Ser ikke helt poenget med å skru den av, da du ikke vil kunne navigere mellom vinduene (uten da å bruke alt-tab). Mulig man kan endre verdien som gjør at den skifter til ikke-aero listen når skjermen er full av disse thumbnail-effektene. Men jeg vet ikke hvor denne befinner seg eller kan hete i registeret. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Tja, I og med dette har fungert tidligere er det mulig at det har blitt lagt til noen funksjoner som nå gjør at dette ikke fungerer. I dømme av tilbakemeldingene som er gitt så tror jeg nok at dette blir ordnet opp i en fremtidlig patch, personlig så betyr ikke dette så veldig mye for meg og er noe jeg faktisk liker. I teorien så er det slik man skal gå fram for å få det til å fungere : http://www.blogsdna.com/2056/how-to-enable...n-windows-7.htm Alternativt kan man prøve å forandre på dette i registeret (har ikke testet enda) http://www.webtlk.com/2009/07/23/how-to-di...w-in-windows-7/ Endret 15. august 2009 av Malvado Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Slik jeg ser det var dette bare rester etter den gamle oppgavelinjen som da var i Vista. Det er egentlig ikke noen grunn til å deaktivere denne i Windows 7, fordi du ikke vil kunne navigere deg mellom vinduene som er åpnet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Slik jeg ser det var dette bare rester etter den gamle oppgavelinjen som da var i Vista. Det er egentlig ikke noen grunn til å deaktivere denne i Windows 7, fordi du ikke vil kunne navigere deg mellom vinduene som er åpnet. Tror nok du har helt rett her ja, men det er jo noen som ikke liker dette og det hadde vært fint om man kunne slå det av. Testet nettop register endringen og en restart og det fungerte desverre ikke. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Slik jeg ser det var dette bare rester etter den gamle oppgavelinjen som da var i Vista. Det er egentlig ikke noen grunn til å deaktivere denne i Windows 7, fordi du ikke vil kunne navigere deg mellom vinduene som er åpnet. Tror han mener at han vil ha en liste istedet for thumbnails. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ja, la merke til det i ettertid. Som nevnt vil den som standard skifte til den listen når skjermen blir full av thumbnails. Om denne kan endres til å bruke listen hele tiden vet jeg ikke. I såfall må man finne hvilken verdi det er i registeret. Har sett litt, men ikke funnet noe som kan hinte om den. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 På min 6 år gamle bærbare, som ikke har skjermkortdrivere, er det ikke previews, bare navnet på programmet. Holder jeg over Firefox, står det "Firefox" i en liten boks. Det er slikt jeg vil ha det. Kan komme med screen i morra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Har Windows 7 Evaluation Copy 7100 og lurer på hvor lenge denne versjonen vil vare ? Leste noe om at Windows 7 Beta varer til 1. Juni 2010, mens Windows 7 RC varer til 1. August 2010. Hvor lenger varer min verjson ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 7100 er det samme som RC. Ellers er datoene feil, Windows 7 Beta virker ikke lenger, den sluttet reelt å virke 1.7.2009. RC virker vel til 1.7.2010, men i realiteten kan du glemme å bruke den etter 1.4.2010. Etter det slår maskina seg av hver andre time. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg har funnet en workaround. Taskbar thumbs kan fremdeles dukke opp ved å klikke . Men hover over lager ingen previev. Last ned å kjør reg. Eller legg inn selv manuelt under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced Ny dword(32) med keynavn= ExtendedUIHoverTime verdi desimal = 20000 Logg av og logg på igjen for å gjøre aktiv. ExtendedUIHoverTime.reg.zip Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) På min 6 år gamle bærbare, som ikke har skjermkortdrivere, er det ikke previews, bare navnet på programmet. Holder jeg over Firefox, står det "Firefox" i en liten boks. Det er slikt jeg vil ha det. Kan komme med screen i morra. Vi er klar over hva du ønsker. Du vil som nevnt ha ikke-aero glass versjonen. Jeg har funnet en workaround. Taskbar thumbs kan fremdeles dukke opp ved å klikke . Men hover over lager ingen previev. Last ned å kjør reg. Eller legg inn selv manuelt under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced Ny dword(32) med keynavn= ExtendedUIHoverTime verdi desimal = 20000 Logg av og logg på igjen for å gjøre aktiv. Ikke dum den der. IKke helt hva han ønsker men. Endret 16. august 2009 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg