Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jeg den eneste her som blir provosert av at Microsoft har fjernet muligheten til å fjerne Thumbnail Previews. Eneste muligheten i Build 7100 er enten å delaye den, fjerne hele Aero, eller ikke ha skjermkortdrivere.

 

Du kan disable de med dette programmet, hvis jeg skjønner deg riktig http://www.itavisen.no/818536/ta-kontrollen-over-windows

 

Edit: Jepp, "Disable windows previews (thumbnails)

Endret av Claaaes
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å enable i group policy denne settingen

"Turn off taskbar thumbnails"

 

Resultatet er at den ikke funker (testet på Win 7 64 RTM)

Etter logoff/logon igjen og tom restart , vises fremdeles thumbs over taskbar iconene ved hover av musepeker.

 

I gpedit.msc sin beskrivelse av denne policy (dword register oppføring TaskbarNoThumbnail=1)

står det følgende..

Requirements:

Windows Vista only

Lenke til kommentar

Kan ikke finne noen verdi i registeret for noe slikt. Ser ikke helt poenget med å skru den av, da du ikke vil kunne navigere mellom vinduene (uten da å bruke alt-tab).

 

Mulig man kan endre verdien som gjør at den skifter til ikke-aero listen når skjermen er full av disse thumbnail-effektene. Men jeg vet ikke hvor denne befinner seg eller kan hete i registeret.

Lenke til kommentar

Tja, I og med dette har fungert tidligere er det mulig at det har blitt lagt til noen funksjoner som nå gjør at dette ikke fungerer.

 

I dømme av tilbakemeldingene som er gitt så tror jeg nok at dette blir ordnet opp i en fremtidlig patch, personlig så betyr ikke dette så veldig mye for meg og er noe jeg faktisk liker.

 

I teorien så er det slik man skal gå fram for å få det til å fungere : http://www.blogsdna.com/2056/how-to-enable...n-windows-7.htm

 

Alternativt kan man prøve å forandre på dette i registeret (har ikke testet enda)

http://www.webtlk.com/2009/07/23/how-to-di...w-in-windows-7/

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Slik jeg ser det var dette bare rester etter den gamle oppgavelinjen som da var i Vista. Det er egentlig ikke noen grunn til å deaktivere denne i Windows 7, fordi du ikke vil kunne navigere deg mellom vinduene som er åpnet.

 

Tror nok du har helt rett her ja, men det er jo noen som ikke liker dette og det hadde vært fint om man kunne slå det av. Testet nettop register endringen og en restart og det fungerte desverre ikke.

Lenke til kommentar

Ja, la merke til det i ettertid.

 

Som nevnt vil den som standard skifte til den listen når skjermen blir full av thumbnails. Om denne kan endres til å bruke listen hele tiden vet jeg ikke. I såfall må man finne hvilken verdi det er i registeret. Har sett litt, men ikke funnet noe som kan hinte om den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har Windows 7 Evaluation Copy 7100 og lurer på hvor lenge denne versjonen vil vare ?

 

Leste noe om at Windows 7 Beta varer til 1. Juni 2010, mens Windows 7 RC varer til 1. August 2010.

 

Hvor lenger varer min verjson ?

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en workaround. Taskbar thumbs kan fremdeles dukke opp ved å klikke . Men hover over lager ingen previev.

 

Last ned å kjør reg.

Eller legg inn selv manuelt under

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Ny dword(32) med keynavn=

ExtendedUIHoverTime

verdi desimal = 20000

Logg av og logg på igjen for å gjøre aktiv.

ExtendedUIHoverTime.reg.zip

Lenke til kommentar
På min 6 år gamle bærbare, som ikke har skjermkortdrivere, er det ikke previews, bare navnet på programmet. Holder jeg over Firefox, står det "Firefox" i en liten boks. Det er slikt jeg vil ha det. Kan komme med screen i morra.

Vi er klar over hva du ønsker. Du vil som nevnt ha ikke-aero glass versjonen.

 

Jeg har funnet en workaround. Taskbar thumbs kan fremdeles dukke opp ved å klikke . Men hover over lager ingen previev.

 

Last ned å kjør reg.

Eller legg inn selv manuelt under

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Ny dword(32) med keynavn=

ExtendedUIHoverTime

verdi desimal = 20000

Logg av og logg på igjen for å gjøre aktiv.

Ikke dum den der. IKke helt hva han ønsker men.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...