Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn vil ikke PCen boote 64 bit windows, men kun 32 på dvd plater. Noen som vet hvorfor? PCen er kjøpt i slutten av 06, burde takle det fint.

Får du gjort noe når du kjører platen fra inne i Windows? Om den maskinen har Windows installert fra før.

 

Gjør ikke det, har windows 7 32 bit fra før, og den vil jo seff ikke starte setupen til 64 bit, men ser jo at alt ligger på plata.

 

og 64-platene funker på andre pc'er?

 

Jepp

merkelig fenomen...jeg aner ikke, desverre :<

Tviler på at det er noe hokus pokus i BIOS som sperrer for dette, og eneste jeg kan tenke meg er minneremappinga som muligens kan være delansvarlig om du har mer enn 4GB minne..men tenker bare på den i sammenheng med at med 4GB (eller mer) så må en hoppe over på 64bits

 

Har kun 2 gb minne da, men skulle vell gå får det. Hadde akkurat samme problem med vista 64 bit, aner ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde noe merkelig i går når jeg installerte NFS Carbon Collectors Edition på Win 7 64 bit. Det gikk greit helt til omtrent 10% inne i installasjonen, da hoppen minnebruken opp til 98% og ble der.

Innstallasjonen fullførte uten problemer men minnebruken gikk ikke ned. Når jeg trykket ctrl-alt-del og sjekket hvilke prosesser som kjørte dem den samlede verdien av dem var ikke på langt nær så mye som 2 gb, den brukte dessuten masse av pagefile og, på tilsynelatene ingenting.

Jeg startet PCen på nytt og da var det ikke noe problem, og ikke siden det heller.

Helt vanlig RAM bruk (rundt 50%). Har noen av dere opplevd noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å laste ned betaen til win 7 nå, men linken som står til 64 bit på første siden fungerer ikke? :S

 

Jeg prøvde å gå inn på microsoft sine sider, for å gjøre det selv/manuelt.. men den står bare og loader etter at jeg har skrevet inn mail adresse.

 

Help anyone? Jeg har ikke peiling på win7, og har ikke fulgt med noe særlig, så håper noen kan forklare prosessen med download, hvordan man installerer det (trenger jeg å brenne ut på cd?) osv..

Lenke til kommentar
Det skjedde noe merkelig i går når jeg installerte NFS Carbon Collectors Edition på Win 7 64 bit. Det gikk greit helt til omtrent 10% inne i installasjonen, da hoppen minnebruken opp til 98% og ble der.

Innstallasjonen fullførte uten problemer men minnebruken gikk ikke ned. Når jeg trykket ctrl-alt-del og sjekket hvilke prosesser som kjørte dem den samlede verdien av dem var ikke på langt nær så mye som 2 gb, den brukte dessuten masse av pagefile og, på tilsynelatene ingenting.

Jeg startet PCen på nytt og da var det ikke noe problem, og ikke siden det heller.

Helt vanlig RAM bruk (rundt 50%). Har noen av dere opplevd noe tilsvarende.

 

Jeg har hatt det samme problemet i Vista 64 bit for litt siden etter jeg kjøpte ny PC. Skulle installere forskjellige programmer og spill og hver gang gikk minnebruken av 6 GB DDR3 minne på 1600 mhz opp til 99%. Det jeg fant ut at var problemet var PowerISO som jeg brukte til å emulere CDROM med. Byttet over til Daemon Tools og problemet forsvant.

 

Jeg har nå fått tilgang til Win7 Professional RTM x64 og x86 via MSDNAA, skal laste ned så fort jeg får muligheten, og så teste det ut :)

 

Heldiggris. På min skoles MSDNAA har vi ikke tilgang til hverken Beta 7000 eller RC 7100... Møkkaskole :p

Lenke til kommentar
Det skjedde noe merkelig i går når jeg installerte NFS Carbon Collectors Edition på Win 7 64 bit. Det gikk greit helt til omtrent 10% inne i installasjonen, da hoppen minnebruken opp til 98% og ble der.

Innstallasjonen fullførte uten problemer men minnebruken gikk ikke ned. Når jeg trykket ctrl-alt-del og sjekket hvilke prosesser som kjørte dem den samlede verdien av dem var ikke på langt nær så mye som 2 gb, den brukte dessuten masse av pagefile og, på tilsynelatene ingenting.

Jeg startet PCen på nytt og da var det ikke noe problem, og ikke siden det heller.

Helt vanlig RAM bruk (rundt 50%). Har noen av dere opplevd noe tilsvarende.

Akkurat det samme skjedde da jeg instalerte WoW: Wrath of the Lich King. Rart...

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått tilgang til Win7 Professional RTM x64 og x86 via MSDNAA, skal laste ned så fort jeg får muligheten, og så teste det ut :)

Ditto. Noen som vet om Ultimate kommer ut til MSDNAA?

Jeg gutser på at det ikke gjør det. Jeg har lest litt om forskjellene på Ultimate og Pro, og det som mangler er hovedsaklig kryptering, språkpakker og noe virtuell HD-opplegg. Ikke noe som jeg trenger eller som jeg ikke får tak i via 3. parts programvare.

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått tilgang til Win7 Professional RTM x64 og x86 via MSDNAA, skal laste ned så fort jeg får muligheten, og så teste det ut :)

Ditto. Noen som vet om Ultimate kommer ut til MSDNAA?

Jeg gutser på at det ikke gjør det. Jeg har lest litt om forskjellene på Ultimate og Pro, og det som mangler er hovedsaklig kryptering, språkpakker og noe virtuell HD-opplegg. Ikke noe som jeg trenger eller som jeg ikke får tak i via 3. parts programvare.

 

Ultimate versjonen kommer nok ikke til MSDNAA. Vista Ultimate er heller ikke tilgjengelig, kun business. Samme med XP, kun Professional. Og Win 7 Pro ligger ute på MSDNAA nå, men tydeligvis ikke hos/for alle.

Lenke til kommentar

nope, ingen ultimate på msdnaa (om jeg leser rett):

 

File Name: en_windows_7_ultimate_x86_dvd_x15-65921.iso Date Posted (UTC): 8/6/2009 9:59:56 AM

SHA1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610 ISO/CRC: C1C20F76

Available to Levels: MSDN OS (VL); VS Pro with MSDN Pro (VL); VS Pro with MSDN Premium (Empower); MSDN OS (Retail); VS Pro with MSDN Pro (Retail); MSDN Universal (Retail); VSTS Team Suite (VL); VSTS Architecture (VL); VSTS Development (VL); VSTS Test (VL); VS Pro with MSDN Premium (VL); MSDN Universal (VL); VSTS Database (VL); VS Pro with MSDN Premium (Retail); VSTS Test (Retail); VSTS Development (Retail); VSTS Architecture (Retail); VSTS Team Suite (Retail); VSTS Database (Retail); BizSpark Admin; BizSpark; Visual Studio Professional with MSDN Embedded;

 

 

men den kommer som professional i alle fall:

 

File Name: en_windows_7_professional_x86_dvd_x15-65804.iso Date Posted (UTC): 8/6/2009 9:59:56 AM

SHA1: 697FA06554502FB21D30275273B25747299C020D ISO/CRC: 578725D1

Available to Levels: MSDN OS (VL); VS Pro with MSDN Pro (VL); VS Pro with MSDN Premium (Empower); MSDN OS (Retail); Developer AA; Designer AA; VS Pro with MSDN Pro (Retail); VSTS Team Suite (VL); VSTS Architecture (VL); VSTS Development (VL); VSTS Test (VL); VS Pro with MSDN Premium (VL); MSDN Universal (VL); VSTS Database (VL); VS Pro with MSDN Premium (Retail); VSTS Test (Retail); VSTS Development (Retail); VSTS Architecture (Retail); VSTS Team Suite (Retail); VSTS Database (Retail); BizSpark Admin; BizSpark; Visual Studio Professional with MSDN Embedded;

kilde: https://msdn.microsoft.com/nb-no/subscripti...ult(en-us).aspx

 

 

The MSDNAA Subscription for Science, Technology, Engineering, and Math Departments is known as Developer AA

The MSDNAA Subscription for Visual, Illustration, Design and Art (VIDA) Departments is known as Designer AA

http://msdn.microsoft.com/nb-no/academic/default(en-us).aspx

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...