Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Prøver å laste det ned, men kommer bare til en blank side med en runding av grønne prikker som sirkler, har latt det holdt på i 10 timer eller no, ikke no har skjedd. Noen som kjenner seg igjen i dette, og som kan hjelpe meg?

Microsoft sine sider som trenger Silverlight, prøv IE..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, det har jeg ikke tenkt på, har bare brukt Google Chrome........

Tusen takk!

Edit: Prøvde IE, fikk verifisering på e-post og da product keyen. Så trykka jeg på knappen download now, også kommer den til annen side, og vender tilbake til sida hvor download now-knappen kommer.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Mys1
Lenke til kommentar
Innen den tid vil jo fullversionen/endelig utgave ha kommet så det blir ikke noe problem. ;)

Men jeg har ikke penger eller lyst å bruke 1-2k på noe jeg kan få gratis ved å reinstallere 3 ganger i året :p

Du er nok klar over det, men perioden er ikke en prøvetid, bare for aktivering. Det du gjør er ikke mindre ulovlig.

Lenke til kommentar
og 64-platene funker på andre pc'er?

Jepp

merkelig fenomen...jeg aner ikke, desverre :<

Tviler på at det er noe hokus pokus i BIOS som sperrer for dette, og eneste jeg kan tenke meg er minneremappinga som muligens kan være delansvarlig om du har mer enn 4GB minne..men tenker bare på den i sammenheng med at med 4GB (eller mer) så må en hoppe over på 64bits

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn vil ikke PCen boote 64 bit windows, men kun 32 på dvd plater. Noen som vet hvorfor? PCen er kjøpt i slutten av 06, burde takle det fint.

Får du gjort noe når du kjører platen fra inne i Windows? Om den maskinen har Windows installert fra før.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Innen den tid vil jo fullversionen/endelig utgave ha kommet så det blir ikke noe problem. ;)

Men jeg har ikke penger eller lyst å bruke 1-2k på noe jeg kan få gratis ved å reinstallere 3 ganger i året :p

Seer at alternativkostnaden din for tidsbruk er særdeles lav. Hver enkelt reinstallasjon vil jo ta tid, kanskje ikke så mye for OS-et, men med alt man skal ha på plass i tillegg tar det fort noen timer. Installere spill, Office, etc på nytt.

Når Windows 7 da ikke ser ut til å ha problemene til XP med at installasjonen forsemres i særlig grad, kan man regne med at man ikke trenger reinstallasjon på noen år (avhengig av hvor ofte man bytter ut hele riggen).

Da blir det faktisk "dyrt" å reinstallere. For meg personlig som bruker PC-en 60 % jobbrelatert, ville det koste meg 4 - 5 ganger med enn å kjøpe en lisens, å drive med reinstall hver tredje måned. Faktisk kan jeg kjøpe meg retailversjon om jeg tenker slik.

Da kan du jo nesten like godt omgå aktiveringen på andre måter, tipper det er like "lovelig".

Helt korrekt, ingen forskjell på dette og bruke noe fra TPB.

Lenke til kommentar

Joda, skjønner det, så mulig jeg kjøper en slik oppgradering istedet for full versjonen, men jeg har en Vista OEM som fulgte med PCen. PCen er gammel, så jeg får ikke noen gratis oppdragering, men vil det være mulig å kjøpe denne billigere versjonen fra MS, eller vil ikke det fungere iogmed at det er en OEM versjon?

Lenke til kommentar

En OEM versjon vil kunne installeres på hvilken som helst maskin, selv om den er gammel. Så du kan kjøpe en OEM-versjon og installere den. Men du kan ikke overføre den til en ny maskin, da må du kjøpe ny. Nå vet vi ikke akkurat hva prisene blir i Norge, men jeg regner med at Windows 7 Home Premium OEM vil ligge rundt kr 1 000 og fullversjonen (den som du kan flytte til ny maskin) litt over 2 000 kr.

Preorder-prisen i USA er eller 1 500 kr for Home Premium fullversjon og 2 400 for Ultimate når jeg regner med norsk moms. Prisene er satt en del høyere i Europa.

Dersom du har tenkt å "kjøpe" ny maskin innen de neste 6 - 10 mnd, ville jeg brukt RC versjonen av Windows 7 enn så lenge. Den varer greitt til mars 2010. Skal du oppgradere innen 3 måneder, så er rearm greitt. Og så kjøpt OEM ved nykjøp.

Tenker du ikke å oppgradere på noe tid (mer enn 10 måneder til), så kjøper du fullversjon. Men det betinger at oppgradering/ny maskin er selvbygg (dvs uten OS).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...