Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Den lille start-menyen er fjernet.

 

Du må partisjonere harddisken din og installere fra Windows XP (ikke boot). Uten å ha prøvd dette mener jeg at Windows-installasjonen automatisk skal lage en oppføring slik at du kan dual-boote med XP.

er den minibetaen stengt eller fortsatt åpen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får jo ikke spillt noe, jo!

 

Tror jeg hopper tilbake til XP.

Direct X9, jaja..

 

Men litt mer seriøst så kunne du når du først var i gang nevne noen spill som ikke fungerte som de skulle. Her fungerer alt som olja lyn, fin respons på alt. Det kan være at du enten mangler drivere eller at du bruker dårlige drivere. Det er ofte der kilden til problemet ligger, så om du har interesse i å gi Seven en sjanse kan du jo begynne med å fortelle om hardware i maskinen og spill som er problematiske.

Lenke til kommentar

Men driverene er ikke oppdatert siden 2007 (:o), så de støtter ikke W7.

Det var CoD4, CSS og Boiling Point: Road to Hell.

 

Har ikke prøvd de andre, men sistnevnte funker fint på XP.

 

Når jeg har skaffet meg stasjonær, skaffer jeg meg W7.

Men jeg tror de driveren skal få en oppdatering.

Sto noe om W7 på framsiden til HP.

Lenke til kommentar
Jeg får jo ikke spillt noe, jo!

 

Tror jeg hopper tilbake til XP.

 

Først, haha. Dumme pc. Går det ikke an å spille så er den ikke verd mer enn en plantestøtte.. *ironi*

 

Men utdyp litt! Jeg har spilt CS, TDU, Prototype, World in Conflict, Brothers in Arms, carnage (win 3.11 spill!) og minst 10 spill jeg ikke husker navnet på. Etter nVidia oppdaterte driveren(tidlig i beta tiden..) sin så har jeg ikke hatt noe problemer med spill!

 

Hvilke spill er det snakk om? Får du noe feilmelding? Når kommer denne..?

Lenke til kommentar
Hmf, lyst på Win7 på laptopen, men får ikke RTM key frø 15.aug.

Ei hel uke til :(

 

Finnes det noe måte å legge inn Win7 på uten key? Ja - Bare unnlate å legge inn under install - man får da 30 dager grace periode.

 

Eventuellt; er det mulig å bytte key etter install? Ja - SLMGR /ipk xxxx-xxxx-xxxx-xxxx i elevert cmd prompt .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Du får opp valget under installasjon Home Basic - Home Prem - Proffesional - Ultimate . Akkurat som med en RTM Vista DVD.

Du må selvfølgelig installere den versjonen du "får" produkt key til den 15.

 

Okaj. Nice to know.

Aldri lagt inn Vista heller. :p Fikk det kun med på laptopen, men nedgraderte til XP.

 

Regner med det er Ultimate jeg får, er vel det man får på MSDN.

Lenke til kommentar

Å gjøre om Ultimate RTM ISOen til å gi installasjonsvalg er enkelt.

Er bare å bruke f.eks PowerISO eller UltraISO - slette filen ei.cfg som ligger under sources så kompilere ISOen pånytt.

 

Det som ligger i ei.cfg på disse idag er :

[EditionID]

Ultimate

[Channel]

Retail

[VL]

0

 

Når DVD mangler ei.cfg filen defaulter Win7 setup til å gi deg installasjonsvalget for samtlige versjoner ( Starter/Home Basic/Home Premium/Professional/Ultimate ).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...