Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Etter all tesingen har jeg laget mye rot og mange programmer jeg ikke trenger lengre. Filer er lagret her og der, og alt er rot. Satte i windows 7 7100 og forsøker å boote den ifra bios. Jeg får frem boot from cd/dvd og den hopper videre til normal boot. Noen anelse på hvorfor? Samme skjer om jeg velger manuelt å boote fra DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt korrekt poengtert. Men bedre ytelse kan være en fundamental funksjon i mange sammenhenger.

Tester vil aldri klare å vise den faktiske forskjellen mellom OS-versjoner. Sammenlignet med både XP og Vista får jeg gjort ting raskere og bedre med Windows 7. Spesielt når man jobber med flere programmer samtidig. Ytelse er bare en liten del av hva som gjør et OS.

 

Etter å ha brukt Windows 7 i et halvt år er det ingen tvil fra min side at Windows 7 er det beste OS-et Microsoft har laget. Kanskje ikke like revolusjonerende som Windows 95, men helt klart et stort skritt i riktig retning. Jeg venter spent på hva de klarer å få til med Windows 8 om et par år.

 

Personlig vil jeg si at det er ingen reell forskjell. Det er faktisk ikke OS-et jeg jobber med, men konkrete applikasjoner (og de er det mange av). Faktisk så bruker jeg vel knapt funksjoner i OS-et, hva slags produktivt arbeid får man gjort med disse.

 

Ikke tvil om at Windows 7 er et bra OS, men det kommer ikke til å øke produktiviteten i samfunnet noe særlig.

 

@Nitrius:

 

Technet gir deg så vidt jeg vet ikke rettigheter til annet enn å evaluere programvaren uten tidsbegrensing. Å bruke programvare fra Technet som fast programvare er i strid med betingelsene.

 

The license grants installation and use rights to one user only, for evaluation purposes, on any of the user’s devices, this may include devices at home. Keep in mind that you may use the evaluation software only to evaluate it. You may not use it in a live operating environment, a staging environment, or with data that has not been sufficiently backed up. You may not use the evaluation software for software development or in an application development environment.
Lenke til kommentar

Etter all tesingen har jeg laget mye rot og mange programmer jeg ikke trenger lengre. Filer er lagret her og der, og alt er rot. Satte i windows 7 7100 og forsøker å boote den ifra bios. Jeg får frem boot from cd/dvd og den hopper videre til normal boot. Noen anelse på hvorfor? Samme skjer om jeg velger manuelt å boote fra DVD.

Bare glem dette. DVD-en var skadet, lastet ned på nytt og brente ut, da funket det.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg si at det er ingen reell forskjell. Det er faktisk ikke OS-et jeg jobber med, men konkrete applikasjoner (og de er det mange av). Faktisk så bruker jeg vel knapt funksjoner i OS-et, hva slags produktivt arbeid får man gjort med disse.

 

Ikke tvil om at Windows 7 er et bra OS, men det kommer ikke til å øke produktiviteten i samfunnet noe særlig.

Nå var det ikke applikasjoner direkte jeg snakket om, men selve OS-et. Og produktiviteten i samfunnet får du med stabiliteten. Har aldri sett et så stabilt OS så tidlig i utviklingen. Og dette uten optimaliserte drivere for W7.

Lenke til kommentar
Ikke tvil om at Windows 7 er et bra OS, men det kommer ikke til å øke produktiviteten i samfunnet noe særlig

 

Windows 7 har allerede økt min betraktelig. Effektiv forhåndsvisning av applikasjoner på startlinjen, pinning av ofte brukte objekter, RDP funker dritbra - hjelper mye når man jobber mye med fjernstyring av servere. Kan ellers scripte hva det skulle være av funksjoner i PowerShell (2.0 er mye mer brukbart enn 1.0). Samtidig er det tydelig at OSet er flinkere med minnehåndtering.

 

Edit: Evaluation kan si så mangt. Jeg jobber med OS dagen lang, og må vite hvordan det funker for å forstå det. At jeg tar med en lisens hjem for å bruke det på hovedmaskinen min og bruker det som hoved-OS spiller ingen rolle, så lenge hensikten er å evaluere/lære seg operativsystemet.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Bolson : Det finnes en del forandringer som krever at brukeren lærer seg å benytte seg av det nye grensesnittet til W7 men til gjengjeld så finner man langt fortere både programmer og verktøy.

 

Arbeidsmessig så finner jeg flere funksjoner nyttige hos windows 7 som jeg bruker ofte :

 

Windows tast + 1 . 2 . 3 . 4 . 5 etc for å aktivere hurtigprogrammene eller vinduene ved siden av start knappen.

 

Windows + Tab for 3d switching når jeg ikke husker hva som er i hver enkelt vindu.

 

Sticky Notes : Kjekt for raske minnelapper om ting som bør gjøres, funker fint å ha dem i bakgrunnen også.

 

De nye søkefunksjonene for filer og programmer, går utrolig mye kjappere enn å klikke gjennom hver enkel menu.

 

For min del så har vi endelig kommet til det punktet at W7 overgår xp på alle punkter, untatt spill der ytelse er = eller litt bedre i de fleste tilfellene. Med bedre drivere og spill som støtter optimalisert DX 10.1 og 11 kode så blir det nok bedre.

Lenke til kommentar

Utvalgte betatestere av Microsoft Windows (via connect.microsoft.com) har fått valget mellom å få tilsendt en boks-kopi av Windows 7, eller laste ned fra nettet. Jeg valgte fysisk medium (har ingen problemer med å vente). I går så dumpet enda en invitasjon fra Mini-betatesting programmet til Microsoft Norge som lot meg laste ned RTM versjonen på nettet og kreve en produktnøkkel.

 

Og ja, jeg har fått bekreftelse fra Microsoft om at boksen også blir sendt så raskt den er laget. Serienummeret følger da med den pakken.

Lenke til kommentar
Utvalgte betatestere av Microsoft Windows (via connect.microsoft.com) har fått valget mellom å få tilsendt en boks-kopi av Windows 7, eller laste ned fra nettet. Jeg valgte fysisk medium (har ingen problemer med å vente). I går så dumpet enda en invitasjon fra Mini-betatesting programmet til Microsoft Norge som lot meg laste ned RTM versjonen på nettet og kreve en produktnøkkel.

 

Og ja, jeg har fått bekreftelse fra Microsoft om at boksen også blir sendt så raskt den er laget. Serienummeret følger da med den pakken.

 

Sikker på at dette er to forskjellige produktnøkler?

 

Edit;

Jeg kjøpte Windows XP direkte av Microsoft, og da fikk jeg tildelt en nøkkel på e-post i det jeg hadde betalt, samt lenke til å laste ned et image.

En uke senere dukket XP opp på disk i posten også, da med samme produktnøkkel.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
jaja. Dumt av meg å velge download hvis jeg kunne ha fått både i pose og sekk om jeg hadde valgt annerledes.

Noe sier meg at det ikke er "skikkelig" innpakning, men jeg kan jo bli overrasket. Ikke så mye tapt i mine øyne.

 

Sikker på at dette er to forskjellige produktnøkler?
99% sikker. Dette var to seperate tilbud. Tilbudet fra Mini-betaen ga meg kun mulighet til å laste ned.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

2 ting jeg lurer på. Mulig å få tilbake den "lille" startmenyen?

Hvis jeg vil kjøre XP på samme maskin, bør jeg lage ny partisjon eller har Win7 noe innebygde greier for å emulere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...