bIsk0p Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Win 7 RTM benchmarks http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=15892 Det var jo ikke akkuratt nå spess positive resultater.. Eneste vi kan skryte av i forhold til XP er jo rask shut down, noe som ikke er noe veldig viktig for meg da maskinen min står på hele tia + de gangene den skrus av sitter jeg ikke akkuratt og ser på Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Var det noen som regnet med at Windows 7 skulle være en ytelsesmessig revolusjon. Ikke jeg i alle fall. At de har klart å få til bedre minnehåndtering (virker å være markant), og at selve installasjonen er mindre enn Vista er nok de forbedringene vi kunne regne med. Faktisk er det jevnt over bra å opprettholde ytelse fra forrige versjon av et OS, men i dette tilfellet et jo Win 7 egentlig er servicepack/optimalisering av Vista så da bør man klare det At tredjeparts programvare skal få noe ytelsesforbedring ville forundret meg sterkt. At de ikke klarer å få bedre ytelse på egne programmer er dog utrolig. Ellers så kan det poengteres at hverken OSX eller ulike Linuxdistoer bedrer ytelsen ved nye versjoner. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ellers så kan det poengteres at Windows 7 ennå ikke er gitt ut. Det har faktisk noe å si. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Var det noen som regnet med at Windows 7 skulle være en ytelsesmessig revolusjon. Ikke jeg i alle fall. At de har klart å få til bedre minnehåndtering (virker å være markant), og at selve installasjonen er mindre enn Vista er nok de forbedringene vi kunne regne med. Faktisk er det jevnt over bra å opprettholde ytelse fra forrige versjon av et OS, men i dette tilfellet et jo Win 7 egentlig er servicepack/optimalisering av Vista så da bør man klare det At tredjeparts programvare skal få noe ytelsesforbedring ville forundret meg sterkt. At de ikke klarer å få bedre ytelse på egne programmer er dog utrolig. Ellers så kan det poengteres at hverken OSX eller ulike Linuxdistoer bedrer ytelsen ved nye versjoner. Jepp, det er jo ikkje noe poeng i seg selv å ha bedre ytelse i hver nye OS, når det kommer hardware som gjør den jobben. Det er jo nye funksjoner ol. som gjør at nye os er tingen å ha. DX10 og dx 11 kan jo f.eks ikkje brukes i win xp. TRI? og quad Crossfire/SLI kan vel heller ikkje brukes i win xp. Dette er noe av tinga som kan være verd å oppgradere os fra xp for. Også fordelen med 64bit win7 da win xp 64bit ikkje er veldig bra synes jeg når det gjelder drivere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Helt korrekt poengtert. Men bedre ytelse kan være en fundamental funksjon i mange sammenhenger. @iMono: Testene her er gjort ved hjelp av RTM. Tror nok ikke man får ytelseforbedringer på det som lanseres den 22.10. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Av di testene jeg har lest er det bare winrar og oppstartstia som kommer negativt ut,synes dx11 blir det mest spennende med dette os. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ellers så kan det poengteres at Windows 7 ennå ikke er gitt ut. Det har faktisk noe å si. Er ikke helt riktig. Ble lagt ut på MSDN i går. Kjører nå Windows 7 x64 aktivert med gyldig key Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ellers så kan det poengteres at Windows 7 ennå ikke er gitt ut. Det har faktisk noe å si. Er ikke helt riktig. Ble lagt ut på MSDN i går. Kjører nå Windows 7 x64 aktivert med gyldig key Betalte du noe for den? Hvor mye? Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Betalte du noe for den? Hvor mye? Firmaet jeg jobber for er MS Gold Partner. Vi har da volum lisens på all MS programvare. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ellers så kan det poengteres at Windows 7 ennå ikke er gitt ut. Det har faktisk noe å si. Er ikke helt riktig. Ble lagt ut på MSDN i går. Kjører nå Windows 7 x64 aktivert med gyldig key Det er for utviklere, ikke for forbrukere. 22. oktober. For de som ikke forstod min post: det er fortsatt mange drivere som IKKE er optimalisert for Windows 7, selv om driverarkitekturen er veldig lik Windows Vista. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Helt korrekt poengtert. Men bedre ytelse kan være en fundamental funksjon i mange sammenhenger. Tester vil aldri klare å vise den faktiske forskjellen mellom OS-versjoner. Sammenlignet med både XP og Vista får jeg gjort ting raskere og bedre med Windows 7. Spesielt når man jobber med flere programmer samtidig. Ytelse er bare en liten del av hva som gjør et OS. Etter å ha brukt Windows 7 i et halvt år er det ingen tvil fra min side at Windows 7 er det beste OS-et Microsoft har laget. Kanskje ikke like revolusjonerende som Windows 95, men helt klart et stort skritt i riktig retning. Jeg venter spent på hva de klarer å få til med Windows 8 om et par år. Lenke til kommentar
HCG Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hvordan finner jeg ut når jeg installerte W7? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Jeg pleier å se i oppdateringsloggen, oppdaterer som regel den første dagen etter jeg har formatert. edit: Ingen måte å få gyldig lisens på i RTM versjonen? Endret 7. august 2009 av Raste Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Jeg for min del håper de vil kalle sine OS etter windows 7 for 8, 9, 10 osv. Synest det er irriterende og forvirrende når de gjør noe annet. Dette er spesielt irriterende når det kommer til grafikkkort Endret 7. august 2009 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg pleier å se i oppdateringsloggen, oppdaterer som regel den første dagen etter jeg har formatert. edit: Ingen måte å få gyldig lisens på i RTM versjonen? Kjøp deg en Technet eller MSDN subscription. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Noen tusen dollar. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Haha, ikke faen Da venter jeg, enkelt og greit Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Technet koster vel 350 dollar, så en 2-3000 kroner, dette er da for 1 års abonnement. Vet ikke hva retail av windows 7 vil koste, men prisen er vel ikke så gal med tanke på det man få tilgang på. Endret 7. august 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg