Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noen som regnet med at Windows 7 skulle være en ytelsesmessig revolusjon. Ikke jeg i alle fall. At de har klart å få til bedre minnehåndtering (virker å være markant), og at selve installasjonen er mindre enn Vista er nok de forbedringene vi kunne regne med.

 

Faktisk er det jevnt over bra å opprettholde ytelse fra forrige versjon av et OS, men i dette tilfellet et jo Win 7 egentlig er servicepack/optimalisering av Vista så da bør man klare det

 

At tredjeparts programvare skal få noe ytelsesforbedring ville forundret meg sterkt. At de ikke klarer å få bedre ytelse på egne programmer er dog utrolig.

 

Ellers så kan det poengteres at hverken OSX eller ulike Linuxdistoer bedrer ytelsen ved nye versjoner.

Lenke til kommentar
Var det noen som regnet med at Windows 7 skulle være en ytelsesmessig revolusjon. Ikke jeg i alle fall. At de har klart å få til bedre minnehåndtering (virker å være markant), og at selve installasjonen er mindre enn Vista er nok de forbedringene vi kunne regne med.

 

Faktisk er det jevnt over bra å opprettholde ytelse fra forrige versjon av et OS, men i dette tilfellet et jo Win 7 egentlig er servicepack/optimalisering av Vista så da bør man klare det

 

At tredjeparts programvare skal få noe ytelsesforbedring ville forundret meg sterkt. At de ikke klarer å få bedre ytelse på egne programmer er dog utrolig.

 

Ellers så kan det poengteres at hverken OSX eller ulike Linuxdistoer bedrer ytelsen ved nye versjoner.

 

Jepp, det er jo ikkje noe poeng i seg selv å ha bedre ytelse i hver nye OS, når det kommer hardware som gjør den jobben. Det er jo nye funksjoner ol. som gjør at nye os er tingen å ha.

 

DX10 og dx 11 kan jo f.eks ikkje brukes i win xp. TRI? og quad Crossfire/SLI kan vel heller ikkje brukes i win xp.

 

Dette er noe av tinga som kan være verd å oppgradere os fra xp for. Også fordelen med 64bit win7 da win xp 64bit ikkje er veldig bra synes jeg når det gjelder drivere.

Lenke til kommentar
Ellers så kan det poengteres at Windows 7 ennå ikke er gitt ut. Det har faktisk noe å si.

Er ikke helt riktig. Ble lagt ut på MSDN i går. Kjører nå Windows 7 x64 aktivert med gyldig key :cool:

Det er for utviklere, ikke for forbrukere. 22. oktober.

 

For de som ikke forstod min post: det er fortsatt mange drivere som IKKE er optimalisert for Windows 7, selv om driverarkitekturen er veldig lik Windows Vista.

Lenke til kommentar
Helt korrekt poengtert. Men bedre ytelse kan være en fundamental funksjon i mange sammenhenger.

Tester vil aldri klare å vise den faktiske forskjellen mellom OS-versjoner. Sammenlignet med både XP og Vista får jeg gjort ting raskere og bedre med Windows 7. Spesielt når man jobber med flere programmer samtidig. Ytelse er bare en liten del av hva som gjør et OS.

 

Etter å ha brukt Windows 7 i et halvt år er det ingen tvil fra min side at Windows 7 er det beste OS-et Microsoft har laget. Kanskje ikke like revolusjonerende som Windows 95, men helt klart et stort skritt i riktig retning. Jeg venter spent på hva de klarer å få til med Windows 8 om et par år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...