Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg bestilt fysisk utgave gratis fra Microsoft. Jeg klarer å vente, og jeg får begge DVD-ene i posten (x86 og x64).

Jeg vil ha den med en gang, og venter bare på at de får lagt den ut på Connect. Håper ikke jeg må vente til den norske utgaven er klar siden jeg var med på den norske mini-betaen.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjører ikke Microsoft et "alt på en disk" opplegg?

Privatpersoner klarer jo å mikse sine egne utgaver av Windows7 RTM image som inneholder alt fra Starter - Ultimate i både 32bit og 64bit på en og samme disk, så hvorfor i allverden klarer ikke Microsoft dette selv?

 

Microsoft kjører et "alt på en disk" opplegg, det finnes bare 2 disker det går an og kjøpe, det er 32bit og 64bit og der er det med alle utgavene av Windows 7.

Lenke til kommentar

@RamGuy:

 

Fordi Microsoft ønsker å tjene ekstra penger. Med unntak av Ultimate har de jo gjort det umulig å skifte mellom 32-bit og 64-bit uten å betale ekstra. Nå tenker jeg ikke på at det trolig vil være teknisk umulig å gjøre dette som en oppgradering/endring.

 

Så kunden som kjøpte en Komplett-PC, ikke viste begrensingene med 32-bit, fikk 32-bit Home Premium, fant ut at han hadde behov for 4 GiB ekstra minne, oppdager at han må betale ekstra til Microsoft for å utnytte maskina, selv om det eneste han oppgraderer er minne.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt fysisk utgave gratis fra Microsoft. Jeg klarer å vente, og jeg får begge DVD-ene i posten (x86 og x64).

Jeg vil ha den med en gang, og venter bare på at de får lagt den ut på Connect. Håper ikke jeg må vente til den norske utgaven er klar siden jeg var med på den norske mini-betaen.

Burde vært mulig å få begge i mine øyne. Jeg klarer foreløpig å laste ned andre steder, så får jeg heller ty til re-arming.

Lenke til kommentar
Føler jeg ikke stoler helt på W7 enda.jeg scanner for virus og dritt hele tiden. både i vanlig modus og sikkerhetsmodus. Har på høyeste sikkerhet i ULA osv. Føler meg ganske usikker på brannmuren, stoler bare ikke på nye OS

 

Tja, har personlig eksperimentert litt og sånn sett så fant jeg ut at Norton 2009 (NIS) som forøvrig har overrasket meg utrolig positivt når det gjelder ressursbruk, funker helt kurrant for normal surfing for en standard bruker.

 

Har du kurrante settings i Adsl modemet og har et ekstra punkt til i nettverket ditt (som for eksempel en trådløs ruter) så er det lite trolig at noen kommer igjennom med mindre de virkelig må inn på pcen din.

 

Det du derimot skal frykte er definitivt cracks og mye piratkopiert materiale som det har blitt langt vanligere å injektere en payload med malware og ikke minst, botnets.

 

Dette er dog mitt oppsett for tiden av nytteprogrammer :

 

*Nis 2009.

*Daemon tools (mulig jeg bytter den ut til noe bedre).

*Utorrent + Peerguardian 2 custom.

*Messenger, mirc.

 

Også greit å huske at man bør tweake litt Os'et etter man har hatt det innstallert i ca 1 måned, ser du at du bruker veldig mange forskjellige programmer så kan det være lurt å justere på superfetcher (som faktisk fungerer langt bedre i w7 enn vista).

Lenke til kommentar

Sånn kort sagt uten å spore av; hva gjør Peerguardian 2? Søkte men skjønner ikke helt. Blokker ip- adresser... Skjule spor?

 

Får denne feilmeldingen på MSDN:

Sorry, we were unable to service your request.

For the latest headlines and to see what's new, visit the MSDN home page.

 

Check out the various MSDN Developer Centers where you can find the latest product information, technical resources, and community offerings.

 

Visit the MSDN Library for the latest technical articles, reference documentation, downloads, and more.

Lenke til kommentar

Peerguardian er et program som gjør sånn at IP-adressene til folk som jakter på pirater (musikkbransjen, filmbransjen osv.) ikke får til og koble til deg slik at de ikke greier og finne ut IP-adressen din.

 

Dette er et program som ofte er brukt hos 14åringer som tror de er skikkelig badass som laster ned og greier også tror de at hele kripos er etter dem så de må passe seg.

 

Kripos har sagt at ulovlig fildeling ikke er prioritert og det er max 5 stykker i Norge som har blitt tatt for den slags!

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...