Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Hvorfor heter de i det hele tatt Ultimate?

De fleste RTMene er jo AllSKU, altså de inneholder Home Basic, Home Premium, Professional, Starter og Ultimate? Ikke bare Ultimate?

 

 

Gi meg en original ISO med Windows7 32 og 64bit, med alt fra Home Basic til Ultimate og det hele!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor heter de i det hele tatt Ultimate?

De fleste RTMene er jo AllSKU, altså de inneholder Home Basic, Home Premium, Professional, Starter og Ultimate? Ikke bare Ultimate?

 

 

Gi meg en original ISO med Windows7 32 og 64bit, med alt fra Home Basic til Ultimate og det hele!

 

Man kan jo se på det slik som at bare Ultimate ligger der, men ved å trykke inn en Home premium kode, så installeres bare funksjonene som hører med home premium. Alle er jo bare strippede versjoner av Ultimate:)

Lenke til kommentar

Denne gangen så er det kun Bitlocker som jeg ser som nyttig for meg personlig i Ultimate, men selvsagt det finnes en del finesser som backup etc som ultimate og profesional har som er greit å ha for hjemmebrukere.

 

Men så spørs det om det er verdt de ekstra kronene eller om det er bedre å betale for et tredjeparts program som kanskje gjør jobben enda bedre.

Lenke til kommentar

hmrph, dette er andre gang jeg innstalerer windows 7 på den stasjonære, jeg begynner å spille for eksempel cod4, så etter 20 minutters tid får jeg MEGA lag, så må ALT-TABBE ut av spillet og inn igjen, så er lag borte, men etter 20minutter skjer det samme, wtf.

 

Har ATI Radeon 4850 512mb

Lenke til kommentar

Noen som har testet Windows Home Server opp mot W7 klienter?

Er det like enkelt å konfigurere som jeg opplever 'Home Group' å være? Ser kanskje ikke helt nytten med WHS fremfor en W7-maskin som står som server. WHS har selvsagt ferdig backupprosedyrer, fordeling av filer på mange volum osv, men det er ikke såå viktig heller.

Lenke til kommentar
Hei jeg har tenkt å oppgradere til w7 og beholde filer og instillinger. Jeg prøvde å "upgrade" men det gikk ikke siden jeg har norsk vista 32bit og windows 7 er på engelsk.

Noen som har noen forslag?

 

Oppgradere og samtidig migrere settings/programmer krever at det er samme språk og samme versjon (32bits til 32bits og 64bit til 64bit og samme SKU)

 

Eks:

32bits (Norsk -> Norsk)

Windows Vista Home Premium 32bit Norsk > Windows 7 Home Premium 32bit Norsk

Windows Vista Business 32bit Norsk > Windows 7 Professional 32bit Norsk

Windows Vista Ultimate 32bit Norsk > Windows 7 Ultimate 32bit Norsk

 

64bits (Norsk -> Norsk)

Windows Vista Home Premium 64bit Norsk > Windows 7 Home Premium 64bit Norsk

Windows Vista Business 64bit Norsk > Windows 7 Professional 64bit Norsk

Windows Vista Ultimate 64bit Norsk > Windows 7 Ultimate 64bit Norsk

 

32bits (Engelsk -> Engelsk)

Windows Vista Home Premium 32bit Engelsk > Windows 7 Home Premium 32bit Engelsk

Windows Vista Business 32bit Engelsk > Windows 7 Professional 32bit Engelsk

Windows Vista Ultimate 32bit Engelsk > Windows 7 Ultimate 32bit Engelsk

 

64bits (Engelsk -> Engelsk)

Windows Vista Home Premium 64bit Engelsk > Windows 7 Home Premium 64bit Engelsk

Windows Vista Business 64bit Engelsk > Windows 7 Professional 64bit Engelsk

Windows Vista Ultimate 64bit Engelsk > Windows 7 Ultimate 64bit Engelsk

 

 

Så om du har tanker om å gjøre dette må du vente til du kan få tak på et Windows 7 32bits DVD medie på Norsk og det må dessuten også inneholde IE (ikke være den omtalte E versjonen)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

La inn den nyeste ferdigutgaven av Win7 i dag og må si jeg ble veldig imponert. Trodde ikke overgangen fra Vista skulle være så stor. Mye kjappere og mer stabilt er min erfaring sålangt. Dette skal betales for :) BTW. Har prøvd å legge inn Office pakken via emulering, men maskinen skruer seg av når den kommer til 70 %. Er dette et Win7 problem?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Heisann, jeg har litt problemer med å installere Catalyst Control Center og/eller en ren skjermdriver for ATI Radeon HD 4870 for Windows 7 RC via VirtualBox. Har prøvd å følge denne tråden:

 

Step 1: Start the installation as normal upto main installation then cancel. This will extract the driver files to your hard drive.

 

Step 2: navigate to C:\ATI\Support\9_3_vista32_win7_32_dd_ccc_wdm_enu\pakages\drivers\display\LH_INF. Open in notepad CL_76828.inf and look for the following entry;

 

[Manufacturer]

%ATI% = ATI.Mfg, NTx86.6.0, NTx86.6.1

 

edit it to read

 

[Manufacturer]

%ATI% = ATI.Mfg, NTx86.6.0

 

and save

 

Step 3: manually install the display driver by clicking on start and entering Device Manager in the search box select your graphics adaptor and update driver select the second option and have disk browse to the inf file you saved in Step 2. Windows will display a warning but click yes

 

Step 4: Navigate to; C:\ATI\Support\9_3_vista32_win7_32_dd_ccc_wdm_enu and run setup this will install the Catalyst control center without error. reboot and hey presto

 

Men Windows lar meg ikke installere driveren manuelt (Step 3), fordi den tror den eksisterende driveren (med navnet Standard VGA Graphics Adapter) 'er av en nyere versjon'

 

Har også prøvd å gjøre følgende uten hell:

  • merket av for "No, let me choose what to do", og deretter "Never install driver software from Windows Update" i Device Installation Settings.
  • Avinstallert driveren og restartet maskinen. Problemet da, er at Windows automatisk begynner å installere driveren igjen når Windows har startet. Uten mulighet for å avbryte.

Noen med aning om hvordan jeg kan fikse dette? Trenger ikke hele Catalyst Control Center suiten, men bare en skjermkortdriver som lar meg teste 3D og Windows Aero :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...