Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her med et piratkopiert nødstilfelle med Windows XP.

Er det noen som anbefaler meg å teste ut Windows 7?

 

Mine bruksmål med PC er HD-film, streaming, torrent og internet.

3 av 4 er piratokkupert område tenker du nå. Neida, er ikke det.

 

Ja, dassken meg balls. Hadde vært gøy å høre om Red Alert 2 fungerte.

Har det jo liggende her i hylla og kom på det etter posten over meg.

Lenke til kommentar
Nokon som har lyst å prøve Red Alert 2, evt. Yuri's Revenge på Windows 7? Vista er håplaus på enkelte spel, RA2 inkludert, hadde vore artig å sett om dette vart forbetra på Windows 7.

Omtrent aldri hatt noen problemer med noen som helst spill i Vista. Har du prøvd kompatibillitetsmodus? Og hva med å kjøre det som administrator?

 

Det skal fungere i Vista, så dermed i Windows 7 også.

Lenke til kommentar
Korleis er ytelsen i forhold til XP og Vista? Det er der forskjellen ligg. På XP kan det gå ekstremt kjapt, mens det går seigt på Vista på same maskin.

Tester viser at Win7 er raskere enn XP med SP3. Ikke på OpenGL etc. men det kommer av drivere. Når skikkelige WDM 1.1 drivere kommer vil dette blir langt bedre.

 

http://xtreview.com/addcomment-id-7378-vie...a-1-review.html

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3187

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet med plass den dag i dag, 8,10 eller 20GB er jo småtteri den dag i dag, selv sitter jeg med 2 X 500GB + 1 USB 120GB + 1 USB 500GB på min stasjonære, i tilegg har jeg 4TB i HP mediasmart serveren min + 2 X 500Gb i stuepcn og 1X 400Gb i Popcorn Hour + 320GB i bilpcn, i tilegg har jeg en Asus Pundit pc med 120GB som jeg tester Win 7 på, + noen eldre pc'er med 80Gb og 10-20GB.

 

 

Har også en EEE 901 med 12GB og en Dell inspiron 9300 med 160GB

 

Så plass kan jeg umulig tenke meg er noe problem den dag i dag.

 

Men jeg skjønner jo at det kan være problemer dersom man sitter på eldgammel hardware eller en minipc.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet med plass den dag i dag, 8,10 eller 20GB er jo småtteri den dag i dag, selv sitter jeg med 2 X 500GB + 1 USB 120GB + 1 USB 500GB på min stasjonære, i tilegg har jeg 4TB i HP mediasmart serveren min + 2 X 500Gb i stuepcn og 1X 400Gb i Popcorn Hour + 320GB i bilpcn, i tilegg har jeg en Asus Pundit pc med 120GB som jeg tester Win 7 på, + noen eldre pc'er med 80Gb og 10-20GB.

 

 

Har også en EEE 901 med 12GB og en Dell inspiron 9300 med 160GB

 

Så plass kan jeg umulig tenke meg er noe problem den dag i dag.

 

Men jeg skjønner jo at det kan være problemer dersom man sitter på eldgammel hardware eller en minipc.

 

Ikke alle som har flere PC-er og hjemmeservere enn de har sokker, tilnærma lik evig harddiskplass og nok penger til å kjøpe det heller.

 

Selv om jeg må innrømme at man får harddisker til under ei krone gigabyten. Det er jo en fin ting. Jeg har 160 gig hdd på laptopen min og en ekstern harddisk på 500 gigabyte.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet med plass den dag i dag, 8,10 eller 20GB er jo småtteri den dag i dag, selv sitter jeg med 2 X 500GB + 1 USB 120GB + 1 USB 500GB på min stasjonære, i tilegg har jeg 4TB i HP mediasmart serveren min + 2 X 500Gb i stuepcn og 1X 400Gb i Popcorn Hour + 320GB i bilpcn, i tilegg har jeg en Asus Pundit pc med 120GB som jeg tester Win 7 på, + noen eldre pc'er med 80Gb og 10-20GB.

 

 

Har også en EEE 901 med 12GB og en Dell inspiron 9300 med 160GB

 

Så plass kan jeg umulig tenke meg er noe problem den dag i dag.

 

Men jeg skjønner jo at det kan være problemer dersom man sitter på eldgammel hardware eller en minipc.

 

Ikke alle som har flere PC-er og hjemmeservere enn de har sokker, tilnærma lik evig harddiskplass og nok penger til å kjøpe det heller.

 

Selv om jeg må innrømme at man får harddisker til under ei krone gigabyten. Det er jo en fin ting. Jeg har 160 gig hdd på laptopen min og en ekstern harddisk på 500 gigabyte.

Har fortsatt en pc med bare 80GB jeg som jeg bruker aktivt, heldigvis ikke den enese pcæen i huset da. Også fikk jeg en ekstern HD på 160GB til Jul da. Tror jeg kan instalere 7 på den da Windows tar den som en lokal disk og ikke en ekstern.

Lenke til kommentar
Nokon som har lyst å prøve Red Alert 2, evt. Yuri's Revenge på Windows 7? Vista er håplaus på enkelte spel, RA2 inkludert, hadde vore artig å sett om dette vart forbetra på Windows 7.

For å si det enkelt, jeg har spilt på win 7 siden jeg begynte å bruke det, RA3, Fallout 3, CS Source, Team Fortress 2 for å nevne noen, ingen problemer med noen som helst spill.. Er veldig fornøyd med Win7 sånnsett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...