Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her fungerer Deamon Tools utmerket på både 32bit og 64bit, det har det gjort i evigheter nå?

Det gjelder også Build 7600 Final-RTM?

Maser om kompatibilitetsproblemer, men det er det bare å ignorere :)

Forøvrig, når dere er inne på det med deamon tools, så vil jeg anbefale dere å gå over til PowerISO fremfor deamon tools. Jeg var en svoren deamon tools bruker i flere år før jeg byttet til PowerISO pga win 7 beta og har ikke angret siden. Bruker XP nå og PowerISO der å.

Til tema: Hva er det med å rearme? Jeg vil installere Win 7 RC på min maskin nå istedenfor XP og har planer om å kjøpe en key når RTM treffer sjappene rundt i landet. Hva gjør jeg for å få til dette og hva innebærer det? (Rearme)

Lenke til kommentar

Og rearme vil si at du nullstiller aktiveringen. Viss du har bare 2 dager igjen til fristen til aktivering kan du bare kjøre rearm komandoen også kommer du tilbake til 30 dager igjen.

Det du gjør for og rearme er og skrive "slmgr /rearm" i CMD også restarter du også har du 30 dager igjen. Men husk, dette kan kun gjøres 3 ganger, det vil si at det holder i 120 dager.

Lenke til kommentar
Og rearme vil si at du nullstiller aktiveringen. Viss du har bare 2 dager igjen til fristen til aktivering kan du bare kjøre rearm komandoen også kommer du tilbake til 30 dager igjen.

Det du gjør for og rearme er og skrive "slmgr /rearm" i CMD også restarter du også har du 30 dager igjen. Men husk, dette kan kun gjøres 3 ganger, det vil si at det holder i 120 dager.

Takk for svar:)

Er det en ulempe ved å ikke ha den aktivert?, midlertidig altså? Er det slik som i XP at man ikke får instllert noen av updatesene og ikke oppdatert media player f.eks?

Lenke til kommentar

Noen her som har klart å få et ATI x1950xt til å fungere i Win 7? Eller i det hele tatt Catalyst? Her går alt ad undas og Catalyst nekter å kjøre (sikkert av prinsipielle grunner eller noe annet smart). Jeg får egentlig bare installert driver fra win update og det er ikke nok til å ha et kort som fungerer til spill.

Lenke til kommentar

Det skjermkortet er ikke lengre støttet av ATI tror jeg, det ligger vel på nivå med Nvidia GF 7 serien.

forøvrig en mulig løsning: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...p;enterthread=y

Du får trøste deg med at det finnes kjempebillige skjermkort på markedet.

Et forslag dersom nytt skjermkort blir alternativet:

AGP: PowerColor Radeon HD 3650 512MB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365359 490 kroner

PCI: PowerColor Radeon HD 4650 1GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378934 490 kroner

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg vet at det egentlig ikke støttes, ATI opplyser jo om det selv. :)

Det merkelige er at jeg fikk catalyst til å kjøre på ett eller annet punkt, for jeg vet at jeg skrudde av hardware 3d acceleration via den. Hvorfor jeg gjorde det er en helt annen sak, jeg husker det ikke engang.

Vil kanskje Nvidia 8800gt funke i win 7? Greit å sjekke sånt før jeg eventuelt arver det fra samboeren (som selvsagt har lyst på nytt kort). Hvis det ikke kommer til å funke så kjøper jeg bare nytt.

Edit: Googling bestemte at jeg kjøper nytt...

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Vil kanskje Nvidia 8800gt funke i win 7? Greit å sjekke sånt før jeg eventuelt arver det fra samboeren (som selvsagt har lyst på nytt kort). Hvis det ikke kommer til å funke så kjøper jeg bare nytt.

Mitt 8800GT funker fjell i W7 !

(build 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Er det en ulempe ved å ikke ha den aktivert?, midlertidig altså? Er det slik som i XP at man ikke får instllert noen av updatesene og ikke oppdatert media player f.eks?

Du blir spammet om at du må registrere, du får ikke opppdateringer osv. Akkurat det samme som i XP.

Lenke til kommentar
Stemmer det, den vil fungere akkurat som en lovlig aktivert utgave :)

Hjertelig takk:D Det likte jeg å høre.

Da gjestår bare, hvilken versjon av build 7600 RTM er den "ekte"? Det ligger jo haugevis av dem rundt på de mindre lovlige nettverkene. Jeg ber dere ikke linke til neon torrent, men kan noen som vet det poste navnet på torrenten slik at jeg kan finne den selv. (det er vel tillat?) Jeg ønsker 64 bits utgave:)

Lenke til kommentar

Mitt 8800GT funker fjell i W7 !

(build 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate)

:thumbup:

Kjøer den ene maskinen min med et 7900gt, og det funker også fjell med Win 7 :D

MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.7600.16385.RTM.X64.RETAIL.ENGLISH.DVD-WZT Bruker jeg :)

Denne er laget ved hjelp av en VHD fil, altså ikke the real deal. Microsoft.Windows.7.Ultimate.Original.MS.ISO.x64-GRP bruker jeg ;)

oi du er heldig :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...