Pizzaen Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Hvis man har Win7 Ultimate dvden og skal bruke en lovlig, f.eks Home Premium nøkkel, går det?Altså vil man da automatisk få installert Home Premium eller er det bare Ultimate versjonen på denne dvden? På DVD'en ligger alle versjonene av Windows 7, så det vil funke Lenke til kommentar
Timster Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Her fungerer Deamon Tools utmerket på både 32bit og 64bit, det har det gjort i evigheter nå?Det gjelder også Build 7600 Final-RTM? Maser om kompatibilitetsproblemer, men det er det bare å ignorere Forøvrig, når dere er inne på det med deamon tools, så vil jeg anbefale dere å gå over til PowerISO fremfor deamon tools. Jeg var en svoren deamon tools bruker i flere år før jeg byttet til PowerISO pga win 7 beta og har ikke angret siden. Bruker XP nå og PowerISO der å. Til tema: Hva er det med å rearme? Jeg vil installere Win 7 RC på min maskin nå istedenfor XP og har planer om å kjøpe en key når RTM treffer sjappene rundt i landet. Hva gjør jeg for å få til dette og hva innebærer det? (Rearme) Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Og rearme vil si at du nullstiller aktiveringen. Viss du har bare 2 dager igjen til fristen til aktivering kan du bare kjøre rearm komandoen også kommer du tilbake til 30 dager igjen. Det du gjør for og rearme er og skrive "slmgr /rearm" i CMD også restarter du også har du 30 dager igjen. Men husk, dette kan kun gjøres 3 ganger, det vil si at det holder i 120 dager. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Og rearme vil si at du nullstiller aktiveringen. Viss du har bare 2 dager igjen til fristen til aktivering kan du bare kjøre rearm komandoen også kommer du tilbake til 30 dager igjen. Det du gjør for og rearme er og skrive "slmgr /rearm" i CMD også restarter du også har du 30 dager igjen. Men husk, dette kan kun gjøres 3 ganger, det vil si at det holder i 120 dager. Takk for svar:) Er det en ulempe ved å ikke ha den aktivert?, midlertidig altså? Er det slik som i XP at man ikke får instllert noen av updatesene og ikke oppdatert media player f.eks? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Noen her som har klart å få et ATI x1950xt til å fungere i Win 7? Eller i det hele tatt Catalyst? Her går alt ad undas og Catalyst nekter å kjøre (sikkert av prinsipielle grunner eller noe annet smart). Jeg får egentlig bare installert driver fra win update og det er ikke nok til å ha et kort som fungerer til spill. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Det skjermkortet er ikke lengre støttet av ATI tror jeg, det ligger vel på nivå med Nvidia GF 7 serien. forøvrig en mulig løsning: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...p;enterthread=y Du får trøste deg med at det finnes kjempebillige skjermkort på markedet. Et forslag dersom nytt skjermkort blir alternativet: AGP: PowerColor Radeon HD 3650 512MB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365359 490 kroner PCI: PowerColor Radeon HD 4650 1GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378934 490 kroner Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Takk for svar, jeg vet at det egentlig ikke støttes, ATI opplyser jo om det selv. Det merkelige er at jeg fikk catalyst til å kjøre på ett eller annet punkt, for jeg vet at jeg skrudde av hardware 3d acceleration via den. Hvorfor jeg gjorde det er en helt annen sak, jeg husker det ikke engang. Vil kanskje Nvidia 8800gt funke i win 7? Greit å sjekke sånt før jeg eventuelt arver det fra samboeren (som selvsagt har lyst på nytt kort). Hvis det ikke kommer til å funke så kjøper jeg bare nytt. Edit: Googling bestemte at jeg kjøper nytt... Endret 27. juli 2009 av Snirfle Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Vil kanskje Nvidia 8800gt funke i win 7? Greit å sjekke sånt før jeg eventuelt arver det fra samboeren (som selvsagt har lyst på nytt kort). Hvis det ikke kommer til å funke så kjøper jeg bare nytt. Mitt 8800GT funker fjell i W7 ! (build 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate) Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Finnes det drivere til det? Sjekket hos Nvidia og der var det ikke en gang listet opp drivere for 64 bits operativsystem. Har fremdeles build 7100 installert her, har det noe å si? Endret 27. juli 2009 av Snirfle Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) 8800 GT drivere lastes inn automatisk via windows update i sjuern. Edit, hadde 8800GT selv på windows 7 for noen måneder tilbake Endret 27. juli 2009 av Thor. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Da er det jo faktisk verd det å prøve 8800gt før jeg eventuelt investerer i nytt kort. Takk for svarene, dette forumet er helt gull. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Og rearme vil si at du nullstiller aktiveringen. Viss du har bare 2 dager igjen til fristen til aktivering kan du bare kjøre rearm komandoen også kommer du tilbake til 30 dager igjen. Det du gjør for og rearme er og skrive "slmgr /rearm" i CMD også restarter du også har du 30 dager igjen. Men husk, dette kan kun gjøres 3 ganger, det vil si at det holder i 120 dager. Takk for svar:) Er det en ulempe ved å ikke ha den aktivert?, midlertidig altså? Er det slik som i XP at man ikke får instllert noen av updatesene og ikke oppdatert media player f.eks? Du blir spammet om at du må registrere, du får ikke opppdateringer osv. Akkurat det samme som i XP. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Det er ikke riktig. Man får oppdateringer på vanlig måte selv om man kjører med "grace periode" , forøvrig samme i Vista. XP har ikke noen "grace" periode fra starten så hvordan det stiller seg der i SP3 vet jeg ikke , men kritiske oppdateringer regner jeg med at man får uansett. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Stemmer det, den vil fungere akkurat som en lovlig aktivert utgave Lenke til kommentar
Timster Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Stemmer det, den vil fungere akkurat som en lovlig aktivert utgave Hjertelig takk:D Det likte jeg å høre. Da gjestår bare, hvilken versjon av build 7600 RTM er den "ekte"? Det ligger jo haugevis av dem rundt på de mindre lovlige nettverkene. Jeg ber dere ikke linke til neon torrent, men kan noen som vet det poste navnet på torrenten slik at jeg kan finne den selv. (det er vel tillat?) Jeg ønsker 64 bits utgave:) Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.7600.16385.RTM.X64.RETAIL.ENGLISH.DVD-WZT Bruker jeg Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.7600.16385.RTM.X64.RETAIL.ENGLISH.DVD-WZT Bruker jeg Denne er laget ved hjelp av en VHD fil, altså ikke the real deal. Microsoft.Windows.7.Ultimate.Original.MS.ISO.x64-GRP bruker jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Vil kanskje Nvidia 8800gt funke i win 7? Greit å sjekke sånt før jeg eventuelt arver det fra samboeren (som selvsagt har lyst på nytt kort). Hvis det ikke kommer til å funke så kjøper jeg bare nytt. Mitt 8800GT funker fjell i W7 ! (build 7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate) Kjøer den ene maskinen min med et 7900gt, og det funker også fjell med Win 7 MICROSOFT.WINDOWS.7.ULTIMATE.7600.16385.RTM.X64.RETAIL.ENGLISH.DVD-WZT Bruker jeg Denne er laget ved hjelp av en VHD fil, altså ikke the real deal. Microsoft.Windows.7.Ultimate.Original.MS.ISO.x64-GRP bruker jeg oi du er heldig :!: Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 er vel bare og velge nyeste ultimate med språkpakke,funka knall her og må si det virker lovende. Vistacden blei ikveld offer for leirdueskyting,herlig Lenke til kommentar
Timster Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Denne er laget ved hjelp av en VHD fil, altså ikke the real deal. Microsoft.Windows.7.Ultimate.Original.MS.ISO.x64-GRP bruker jeg Det er denne jeg å har lastet ned, er den the real deal? (eller the real deal nok?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg