Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

sipp...

Dette er ikke automatisk ventemodus altså? Min stasjonære går automatisk i ventemodus etter x minutter, men det kan selvsagt fikses i kontrollpanelet.

 

Han skriver at han har brukt pc'n mens dette har skjedd, det du snakker om setter maskinen i ventemodus etter så lang tid i inaktivitet.

 

Er det nevneverdige forskjeller fra Rc1 til RTM, eller kan jeg fortsette å bruke RC1 fram til det kommer ut?

 

RTM er kommet ut (build:7600.16385)

 

 

Kan egentlig ikke se noen forskjeller :p

 

GUI'et var jo ferdig før RC1.. Det meste går jo på bugs og ytelse forbedring.

 

RC har faktisk vært ganske bøggete til meg (selv etter formatering osv.) så og gå over til RTM var en drøm.

 

De bøggene jeg har hatt er at når jeg skifter bruker så slår skjermen seg av også skal den egentlig slå seg på igjen etter 1-3 sekunder, men det gjør den aldri noen ganger. Får og få på skjermen må jeg da restarte pc'n.

 

Også har jeg hatt endel kodeker som ikke fungerer, disse er CoreAVC, DirectVobSub også når jeg har startet Media Player Classic så har Windows 7 skiftet til basic tema.

 

Men alt dette er fixet i RTM :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='JFM' post='14101657'

GUI'et var jo ferdig før RC1.. Det meste går jo på bugs og ytelse forbedring.

 

RC har faktisk vært ganske bøggete til meg (selv etter formatering osv.) så og gå over til RTM var en drøm.

 

De bøggene jeg har hatt er at når jeg skifter bruker så slår skjermen seg av også skal den egentlig slå seg på igjen etter 1-3 sekunder, men det gjør den aldri noen ganger. Får og få på skjermen må jeg da restarte pc'n.

 

Også har jeg hatt endel kodeker som ikke fungerer, disse er CoreAVC, DirectVobSub også når jeg har startet Media Player Classic så har Windows 7 skiftet til basic tema.

 

Men alt dette er fixet i RTM :D

 

Som jeg sa, GUI har ikke vært rørt siden en tidlig BETA versjon, det er BUGS og YTELSE de har rettet oppmerksomheten til. MPC virket ikke i første BETA (7000), men virka smertefritt i 72xx (før RC1) Jeg sliter ikke med at teamet blir byttet, iallefall ikke permanent (usikker på hva som skjer når jeg ser på noe :p)

Lenke til kommentar

Et litt kjedelig spørsmål men "here it goes"

 

Har bestilt meg et nytt headset til ASUS Xonar DX lydkortet mitt.

Fra før av har jeg en gammel "lydkontroller" boks fra microsoft. (Om noen husker den gaming pakken 7-8år siden)

 

Uten den boksen sliter jeg litt med å "nøytralisere" lyden i windows.

 

Feks:

Med boksen, justerer jeg lyden ned på boksen, slik at 100 på Sound Speakers i Windows blir nogenlunde maksimale jeg tåler å ha på øret.

 

Men uten den boksen, er jeg mer nærme 20 på den skalaen før det er "way to high" lyd på øret.

 

Har prøvd å rote litt i control panel, men.. Sitter de fleste her med lyden på rundt nivå 20-30??

 

Grunnen til at jeg lurer er jo fordi den "kontroll boksen" begynner å bli bra slitt til sitt bruk.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Regner med full formattering må til siden det er en helt ny fase i programmet. De vil ikke ha masse feilmeldinger inn fra folk som har installert det oppå en beta-versjon siden det ikke er sannsynlige feil for retail-versjonen uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
kan nye builder installeres over en tidligere versjon, eller snakker vi full formatering og hele sulamitten?

Du kan fint installere over, men du må pakke ut isoet og endre noen oppføringer i en ini fil. Resten du må gjøre må du dessverre finne ut på annet vis :)

 

Noen som vet sikkert?

Jeg installerte ved en feil 7000 på min nye maskin, nå sitter jeg med build 7600 etter at jeg installerte RC1 først for å slippe aktivering. Alt er stabilt etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...