Bruun Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Microsoft announced yesterday that the Windows 7 RTM build will be in OEM's hands "2 days after RTM" meaning OEM partners may have the build as early as Friday. MSDN and TechNet customers will receive the build on August 6. 7600.16385.090713-1255 is confirmed as the official RTM build, according to Steven Sinofsky "today after all the validation checks were met, we signed off and declared build 7600.16385 as RTM." Kilde: http://www.neowin.net/news/main/09/07/22/m...ws-7-rtm-at-mgx Denne builden har ligget ute en del dager allerede, og er nå bekreftet å være RTM. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Samboeren min har en Acer laptop som er 3-4år gammel og litt sliten. Den kjører i dag Vista Home Premium. Har hun noe å tjene på å legge inn Windows 7? Denne skal vel kreve mindre enn Vista? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Ja, det vil jeg si! Jeg la inn Win7 på min 5-7år gamle HP DV5208EU (tror jeg) som hadde XP, 700MB minne og rett over 1GHz CPU. Det ble myye raskere. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Har lekt litt med Windows 7 på eldre pcer her også, morsomt at den greier å kjøre på en 800mhz cpu og så lite som 512Mb ram med ok resultat. Med en gang W7 får litt minne å kose seg med så går alt mye kjappere. Lenke til kommentar
HCG Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 PC'en min har 750MB i minne, så det vil funke mye bedre enn XP? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Gjorde det på min iallefall! Men gå for 32-bit seff Jeg hadde 1GB på den andre maskinen før, da gikk det litt seigt med 64... Lenke til kommentar
HCG Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Hva er den ''beste'' builden? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Hva er den ''beste'' builden? Regner med det er 7600.16385. Siden det er RTM Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Når tror dere vi kan vente oss språkpakke til W7 RTM? Endret 23. juli 2009 av JFM Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Tviler sterkt .. Det skjer vel ikke noe særlig med Win7 fram til release nå uansett.. OEM-folka trenger ikke "sitt" språk for å kunne tilpasse seg OSet.. Btw, bruk EDIT knappen! Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Folkens, RTM er den builden jeg installerte for snart en uke siden. Diskusjonen rundt 7260-build og lignende er jo mislykket i utgangspunktet. Endringer har skjedd raskt og en kompilering er ikke sagt bedre på alle mulige måter. Microsoft har testet regresjoner helt siden RC1 nå. Ellers er det å meddele at den ferdig kompilerte ISO kan være lekket, men det trengs offisiell informasjon for å valideres (SH1 hash). Endret 23. juli 2009 av iMono Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Dette har sikkert vært oppe før, men flere som synes at 16gb ram/8 tråder kontinuerlig er litt VEL tynt på home premium versjonen? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Vet ikke helt om dette er en Windows7 "BUG" eller ikke, ettersom jeg kun har kjørt Windows7 Ultimate Build 7600.16384 64bit på min Lenovo ThinkPad T400s og ikke noe annet operativsystem etter jeg fikk den. Jeg har hvert fall noen sære problemer med at maskinen rett og slett helt spontant skur seg av helt ut at det blå? Dette skyldes ikke tomt batteri, for jeg kan skru på maskinen rett etterpå, velger at den skal starte på normal måte og når jeg er inne igjen står det klart å tydelig at jeg har mange prosent med batteri igjen som utifra hva det står hvert fall skal vare godt over 1t? Men det er ingen bluescreen inne i bildet, ingenting fryser eller henger seg før det skjer, jeg kan sitte å surfe, skrive innlegg her på diskusjon.no osv.. Og alt ser ut til å være helt topp også plutselig ut fra ingen steder blir bare skjermen sort og maskinen er plutselig skrudd av? Det skjer på et sekund, akkurat som det skulle vært et slags strømbrudd. Dette er første ganger det skjer mens jeg faktisk bruker maskinen, har nå hatt den i en ukes tid. Men det har tilsynelatende skjedd opptil flere ganger, for jeg kan etterlate maskinen på med strøm adapteren koblet til og når jeg da kommer hjem fra jobb, eller da skal bruke maskinen senere så er den plutselig avskrudd, og når jeg skrur den på kommer denne listen hvor jeg kan blant annet velge sikkerhetsmodus, start på vanlig måte osv.. Hva kan dette skyldes? Tror dere at det er en Windows / programvarefeil eller maskinvarefeil? Skal jo legge inn Windows7 RTM (7600.16385) etterhvert, men tenkte å vente med det til jeg fikk min Intel X18-M 160GB Gen2 SSD først, for da må en re-installasjon til uansett, for ikke å snakke om at min installasjon av build 7600.16384 har vært min beste til nå, som har føltes raskest og hatt minst feil så har ikke sett noe umiddelbart behov for en re-installasjon, da helt til dette problemet dukket opp Endret 24. juli 2009 av RamGuy Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Hva er den ''beste'' builden? Regner med det er 7600.16385. Siden det er RTM Jeg har en 7600 build, hva må jeg gjøre for å validere at min build er RTM? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Er det nevneverdige forskjeller fra Rc1 til RTM, eller kan jeg fortsette å bruke RC1 fram til det kommer ut? Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt, eller, de få jeg har hatt har jeg klart å fikse. Alt funker som en drøm, er det noen grunn til å oppgradere? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg oppgraderte fordi jeg sitter på en veldig kraftig maskin og ønsket å se hva Windows 7 var for noe på en maskin med futt i. Om du ønsker å teste Windows 7 som jeg gjør er opp til deg Ingen tvinger deg til å lære mer om Microsofts nye operativsystem eller å løse problemer du skaper deg. Valget er ditt, men jeg anbefaler det så absolutt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Er det nevneverdige forskjeller fra Rc1 til RTM, eller kan jeg fortsette å bruke RC1 fram til det kommer ut? RTM er kommet ut (build:7600.16385) Kan egentlig ikke se noen forskjeller Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Vet ikke helt om dette er en Windows7 "BUG" eller ikke, ettersom jeg kun har kjørt Windows7 Ultimate Build 7600.16384 64bit på min Lenovo ThinkPad T400s og ikke noe annet operativsystem etter jeg fikk den. Jeg har hvert fall noen sære problemer med at maskinen rett og slett helt spontant skur seg av helt ut at det blå? Dette skyldes ikke tomt batteri, for jeg kan skru på maskinen rett etterpå, velger at den skal starte på normal måte og når jeg er inne igjen står det klart å tydelig at jeg har mange prosent med batteri igjen som utifra hva det står hvert fall skal vare godt over 1t? Men det er ingen bluescreen inne i bildet, ingenting fryser eller henger seg før det skjer, jeg kan sitte å surfe, skrive innlegg her på diskusjon.no osv.. Og alt ser ut til å være helt topp også plutselig ut fra ingen steder blir bare skjermen sort og maskinen er plutselig skrudd av? Det skjer på et sekund, akkurat som det skulle vært et slags strømbrudd. Dette er første ganger det skjer mens jeg faktisk bruker maskinen, har nå hatt den i en ukes tid. Men det har tilsynelatende skjedd opptil flere ganger, for jeg kan etterlate maskinen på med strøm adapteren koblet til og når jeg da kommer hjem fra jobb, eller da skal bruke maskinen senere så er den plutselig avskrudd, og når jeg skrur den på kommer denne listen hvor jeg kan blant annet velge sikkerhetsmodus, start på vanlig måte osv.. Hva kan dette skyldes? Tror dere at det er en Windows / programvarefeil eller maskinvarefeil? Skal jo legge inn Windows7 RTM (7600.16385) etterhvert, men tenkte å vente med det til jeg fikk min Intel X18-M 160GB Gen2 SSD først, for da må en re-installasjon til uansett, for ikke å snakke om at min installasjon av build 7600.16384 har vært min beste til nå, som har føltes raskest og hatt minst feil så har ikke sett noe umiddelbart behov for en re-installasjon, da helt til dette problemet dukket opp Dette er ikke automatisk ventemodus altså? Min stasjonære går automatisk i ventemodus etter x minutter, men det kan selvsagt fikses i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Er det nevneverdige forskjeller fra Rc1 til RTM, eller kan jeg fortsette å bruke RC1 fram til det kommer ut? RTM er kommet ut (build:7600.16385) Kan egentlig ikke se noen forskjeller GUI'et var jo ferdig før RC1.. Det meste går jo på bugs og ytelse forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg