Pop Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 edit: siste er 7264 for både x86 og x64 Og nei, du kan ikke gjøre annet enn å oppgradere fra en ferdig ISO. Windows er ikke som Linux. Ok, takk for svar. Er det noe merkbart ved å oppgradere fra 7100 til 7264 egentlig? Har så langt hatt èn blåskjerm etter 3-4 måneders testing av 7100. Må si jeg er ganske imponert over ms for første gang. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ingen synlige forskjeller. Mest optimalisering og småfikser. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei, OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT (OCZ2G8004GK) har blitt sendt med www.posten.no Woohoo! Da blir det 8GB til helga! =) Er usikker i forhold til formatering, jeg har 30 torrenter som er starta på, spørs om jeg orker å sette opp disse igjen. Lurer på om jeg skal vente til det blir litt færre.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei, OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT (OCZ2G8004GK) har blitt sendt med www.posten.no Woohoo! Da blir det 8GB til helga! =) Er usikker i forhold til formatering, jeg har 30 torrenter som er starta på, spørs om jeg orker å sette opp disse igjen. Lurer på om jeg skal vente til det blir litt færre.. Det er jo bare å trykke på alle torrentene på èn gang, så loader de inn i torrentprogrammet du bruker. Vips så fortsetter torrentene dine. Så lenge man ikkje sletter de små torrentfilene og destinasjonsfilene, så er det jo ikkje noe problem Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 I know, men stress! Får se hva det blir til, hvor mye tid jeg får og været! =) Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vurderer å teste Windows 7 siden jeg ikke er fornøyd med Vista som jeg installerte for et par måneder siden. Jeg lurte på om det er noen som har testa om det funker fint på Multicom HEL80 laptop. Hadde vært fint å høre om noen hadde testa, og om det er verdt å bytte/teste ut Windows 7. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vurderer å teste Windows 7 siden jeg ikke er fornøyd med Vista som jeg installerte for et par måneder siden. Jeg lurte på om det er noen som har testa om det funker fint på Multicom HEL80 laptop. Hadde vært fint å høre om noen hadde testa, og om det er verdt å bytte/teste ut Windows 7. Prøv Windows 7 Upgrade Advisor. Dette er et program som søker gjennom pc'n din og ser om drivere osv. finnes via Windows Update eller om du må installere de manuelt. Viss du er heldig (er egentlig ganske vanlig i Windows 7) så er alle driverne på Windows 7 Dvd'n eller tilgjengelig via Windows Update. Også sjekker det om programmer installert på pc'n din er kompatibel med Windows 7 også. Og ja, det er vert og teste!! Er 10000 ganger bedre en Vista. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Noen som d vet hvordan jeg kan få Seven til å bli raskere? Siden clean install og frem til nå har den begynt å bli litt suppe, tar tid før innhold i mapper kommer til syne, ting tar generelt lengre tid, ytelse i spill er ikke noe problem akkurat nå. Maskinen er netopp blitt defragmentert manuelt. Ikke spesielt mange programmer installert, 31% av mine 4 GB med ram er brukt. Cpu er ikke belastet mer enn normalt. Hva mer kan jeg gjøre for å få ytelsen nærmere samme som da jeg installerte? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Noen som d vet hvordan jeg kan få Seven til å bli raskere? Siden clean install og frem til nå har den begynt å bli litt suppe, tar tid før innhold i mapper kommer til syne, ting tar generelt lengre tid, ytelse i spill er ikke noe problem akkurat nå. Maskinen er netopp blitt defragmentert manuelt. Ikke spesielt mange programmer installert, 31% av mine 4 GB med ram er brukt. Cpu er ikke belastet mer enn normalt. Hva mer kan jeg gjøre for å få ytelsen nærmere samme som da jeg installerte? 31% er jaggu meg masse IMO Jeg kan pleier å ligge på 14-19% etter oppstart. Prøv å tweake med services.msc Søk om det på google hvis du er usikker på hva som er hva. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Noen som d vet hvordan jeg kan få Seven til å bli raskere? Siden clean install og frem til nå har den begynt å bli litt suppe, tar tid før innhold i mapper kommer til syne, ting tar generelt lengre tid, ytelse i spill er ikke noe problem akkurat nå. Maskinen er netopp blitt defragmentert manuelt. Ikke spesielt mange programmer installert, 31% av mine 4 GB med ram er brukt. Cpu er ikke belastet mer enn normalt. Hva mer kan jeg gjøre for å få ytelsen nærmere samme som da jeg installerte? Å slå av indeksering pleier og funke, men kanskje du bruker den søkeboksen... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Indekseringen skal vanligvis ikke ta noen ressurser fra PC-en. Den bruker lavprioritets IO (få kb/s). Og når det gjelder mye bruk av minne så er det helt normalt. Vanligvis skal dette ligge rundt 50%. Gjerne også mer. Det er bare et tegn på at superfetch fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har 14 svchost.exe som kjører, den ene bruker 131,020kb. Resten bruker 20,000 og lavere. Men det var ytelsen. Har Seven noen funksjon som finner årsaker til at maskinen går tregere? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Mange svchost.exe filer er helt normalt. Om du ønsker å sjekke hvilke programmer som bruker disse kan du kjøre dette i kommandokonsollet. tasklist /svc /fi "imagename eq svchost.exe" Mer om svchost kan du lese om her: http://en.wikipedia.org/wiki/Svchost Du kan selvsagt deaktivere indekseringen for å se om det hjelper. Enkelte disker kan ha problemer med tilfeldig filtilgang på disken. Om det hjelper kan du aktivere den bare om natten i noen dager. Så kanskje det roer seg noe. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vista speed guider burde funke fett på windows 7 siden mye er veldig likt link: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...2238&page=1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Helst ikke bruk den type guider. Mesteparten der er bare tull. Endret 2. juli 2009 av TCi Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg tenkte å installe Win 7 64-bit nå i dag. Men skulle helst hatt norsk språkpakke. Er det noen nye releaser som har norske språkpakker tilgjengelig eller må jeg tilbake på veldig gamle builds? Endret 3. juli 2009 av JFM Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 7100 har norsk språkpakke. De nyere har ikke det. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Går for 7232 (tror jeg det var), siden jeg har den liggende på maskinen Installerer den nå as we speak Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 7100 har norsk språkpakke. De nyere har ikke det. Trodde da 7264 også hadde det? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kanskje det, men jeg har ikke funnet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg