Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenge siden update. Hva er den nyeste builden? Er det 64-bit?

 

Nyeste er 7260 tror jeg. Den er 32-bit. Nyeste 64-bit vet jeg ikke.

 

De siste utgavene som har blitt lekket er:

 

Windows 7 Build 7260 32bit og Windows 7 Build 7232 64bit

Ser ikke ut som det blir stort flere lekkasjer før RTM, muligheter for en eventuelt Escrow-RTM? Men det er vell hva 7260 strengt tatt er? Synd at den ikke ser ut til å bli lekket i 64bit utgave.

Lenke til kommentar
Stemmer det, Escrow-RTM er på en måte en prøveutgave av en eventuell RTM build, så om alt går veien og det ikke skjer uante ting eller oppstår noen uante feil eller BUGs blir den re-brandet til build 7200 og får RTM stemplet.

 

Build 7300 mener du vell, den siste builden er jo 7260 ;)

Lenke til kommentar
Stemmer det, Escrow-RTM er på en måte en prøveutgave av en eventuell RTM build, så om alt går veien og det ikke skjer uante ting eller oppstår noen uante feil eller BUGs blir den re-brandet til build 7200 og får RTM stemplet.

 

Build 7300 mener du vell, den siste builden er jo 7260 ;)

 

Er jo allmennkjent at RTM og final build vil være 7200, hvorfor tror du det ikke har blitt satt sammen noen build 7200 overhode, hvorfor hoppet de rett til 7201? Når vi alt har hatt 7000 og 7100? Jo fordi den er holdt av til RTM, den builden som blir plukket ut som final RTM vil bli re-brandet til build 7200 og trykket på disker :)

 

Vi hadde jo forøvrig build 71xx før RC-build 7100 ble satt sammen ;)

Det var fordi både 7000 og 7100 også var holdt av, førstnevnte til den builden som skulle bli den offisielle BETAen og 7100 til den som skulle bli den offisielle RCen :)

 

 

Må skjønne at det ikke alltid er noe logikk i buildnr, høyere er ikke alltid bedre / nyere.

Lenke til kommentar
Stemmer det, Escrow-RTM er på en måte en prøveutgave av en eventuell RTM build, så om alt går veien og det ikke skjer uante ting eller oppstår noen uante feil eller BUGs blir den re-brandet til build 7200 og får RTM stemplet.

 

Build 7300 mener du vell, den siste builden er jo 7260 ;)

 

Er jo allmennkjent at RTM og final build vil være 7200, hvorfor tror du det ikke har blitt satt sammen noen build 7200 overhode, hvorfor hoppet de rett til 7201? Når vi alt har hatt 7000 og 7100? Jo fordi den er holdt av til RTM, den builden som blir plukket ut som final RTM vil bli re-brandet til build 7200 og trykket på disker :)

 

Vi hadde jo forøvrig build 71xx før RC-build 7100 ble satt sammen ;)

Det var fordi både 7000 og 7100 også var holdt av, førstnevnte til den builden som skulle bli den offisielle BETAen og 7100 til den som skulle bli den offisielle RCen :)

 

 

Må skjønne at det ikke alltid er noe logikk i buildnr, høyere er ikke alltid bedre / nyere.

 

Det viste jeg fakisk viss jeg har tenkt meg om ;)

 

Noen som har erfart at mIRC bruker mye cpu med build 7100?

 

Nope, mIRC kjører døgnet rundt her og den bruker nesten 0 cpu...

Lenke til kommentar

Fikset det med å bruke treebar, ble brukt ~50% av CPU når jeg hadde musepekeren over knappene på switchbaren. Men mIRC bruker konstant 1-2% CPU.

Bruker W7 7100 64bit.

 

Andre ting som bugger er WinLive Messenger og Winamp.

 

WLM vil ikke legge seg ned ved klokka, og kjører to knapper på taskbaren. En for hovedvinduet, og en for nicket mitt med bilde. Winamp åpner nytt vindu hver gang jeg åpner en mp3-fil i explorer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
WLM vil ikke legge seg ned ved klokka, og kjører to knapper på taskbaren. En for hovedvinduet, og en for nicket mitt med bilde.

 

Sett msnmsgr.exe i kompabilitetsmodus for Windows Vista.

Det løser det problemet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...