Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sant at W7 finner drivere til skjermkort o.l. automatisk gjennom Windows Update?

Har selv ATI-kort og driverene er tipp topp hele tida. Trenger ikke engang restarte når nye drivere installeres, får kun et sort blink på skjermen. Veldig fornøyd med hvordan det er løst i W7!! Her har endel andre HW-produsenter noe å lære, antar det er de det står på når det gjelder implementering i Windows Update. Creative f.eks..

Eneste jeg savner er en liste over HW hvor man kan krysse av om man ønsker siste tilgjengelige driverversjon eller ei. Greit å kunne ha kontrollen selv.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Nå har også Vista dette med at man slipper å starte maskinen på nytt ved installasjon av skjermkortdrivere. Ikke noe nytt i Windows 7.

 

Og du har alltid valget om å installere driverne eller ikke. De blir ikke installert uten at du selv velger det. De er også i en egen kategori.

Lenke til kommentar

Hoppet rett over fra XP32 til W7 64, så det er en hel del snacks jeg ikke har funnet enda. Sikkert mye likt som i Vista, men jeg har ikke hatt helt inntrykket av at ting funket som forventet der.. ;)

 

Har et gammelt ASRock HK med 939-sokkel. Skulle man reinstallere XP måtte ALT av drivere (masse forskjellige filer) være klart på forhånd, man fikk f.eks ikke nettverkskortet til å funke. I W7 funka alt fra start, selv 64bit. Meget positivt overrasket over det.

Lenke til kommentar
I XP måtte ALT av drivere (masse forskjellige filer) være klart på forhånd, man fikk f.eks ikke nettverkskortet til å funke.

 

Bare dette gjør Windows 7 overlegen i forhold til xp, I tilegg så har man jo muligheten til å sette opp systemet slik at man har et "image" om ting skulle gå til helvete på et senere tidspunkt og deretter spare seg mye tid i forhold til om man skulle innstallere alt fra scratch som man må på Xp.

 

I tilegg ser jeg at nyere builds har fått på plass bedre drivere og i noen tilfeller erstattes møkk som for eksempel creative audigy 2 drivere fra 2006 med drivere fra slutten av 2008.

Lenke til kommentar
Men nye wallpaperen er forferdelig.

er jeg den eneste som likte bedre den nye wallpaperen? men er no bare å bytte wallpaper uansett da. finner helt sikkert et bilde av den fisken enn plass på nettet.

 

Jeg liker også den nye bedre. Og fisken ligger på nettet :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

3155350531_38bccf72f4_o.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...